Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag onstabiel netwerk op 2e router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kingre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11 13:06
Hallo allemaal!

Ik zal even de situatie schetsen en hoop dat iemand een eventueel antwoord heeft op het probleem

Bij huis 1 werkt alles naar behoren en bij huis 2 niet

Voor beide huizen is onderstaande van toepassing
  • Ziggo klant
  • Ziggo modem in bridge
  • 1ste router beneden
  • Boven slecht bereik
Voor huis 1 is onderstaande van toepassing
2e router op zolder dat werkt

Nu voel je het al aankomen misschien,
Bij huis 2 moet er ook een 2e router komen en de kabel naar boven ligt er al. Dus ik had van huis 1 nog een oude Icidu router die ook op dit moment out of the box gewoon werkt in huis 1, maar wanneer ik de router in huis 2 aansluiten valt de verbinding steeds weg. Kan dan heel moeizaam verbinding maken met de router en ene moment heb ik beperkt, dan niks en dan weer goed internet.

De kabel is het waarschijnlijk niet die van de 1ste router naar boven loop want als ik die aansluit op de laptop dan heb ik gewoon stabiel goed internet.

De Icidu werkt ook naar behoren in huis 1 maar niet in huis 2 dus verwacht niet dat het daar aan ligt(Niks aangepast tussen beide huizen overigens. Gewoon de standaard fabrieksinstellingen van het apparaat)

Dus persoonlijk verwacht ik dat het aan de 1ste router ligt. Zou dit kunnen? Zijn er meer mensen die ooit zoiets vergelijkbaars hebben mee gemaakt? en die eventueel zouden kunnen weten waar het ongeveer aan kan liggen?

Ik weet helaas niet heel veel van routers en netwerken, maar in router 2 staan wat opties ingesteld waarvan in niet direct weet wat ze doen.

Die volgen nu
Firewal(Weet wel wat een firewall is maar kan dit effect hebben hierop?) IPV4 SPI en ipv6 beide aan
Ipsec, pptp en l2tp vpn doorvoer allemaal aan
Internet filters: Anonieme interverzoeken filteren en ident filteren poort 113 aan
Cut trough forwarding aan

Zijn er mensen die me kunnen helpen op basis van deze info?
Mocht er meer info nodig zijn zal ik deze proberen te verstrekken

Alle reacties

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:54
Hoe zit alles momenteel aangesloten? Dat is mij niet helemaal duidelijk?

Als ik het goed begrijp heb je een router achter een router, dan moet je de tweede router als Accespoint instellen:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

• kingre
Oh sorry! dat zal ik nog even toelichten.

Ziggo modems staan dus in bridge, in beide huizen hebben we een hoofd router en als 2e router staat de Icidu al insteld als accespoint(Heeft ie als optie) Maar dan staat wel dchp en dergelijke nog aan, maar ook wanneer dit uitstaat werkt het niet, maar het rare vind ik dat als fabrieksinstelling gebruik hij in huis 1 wel standaard werkt en in huis 2 de verbinding totaal niet stabiel is

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-11 10:49
het is nooit verstandig om meer dan 1 DHCP server de draaien op hetzelfde netwerk. je kunt daarmee conflicten veroorzaken.

• kingre
Dat snap ik, maar ook wanneer de DCHP server van de Icidu uitstaat en puur als accespoint staat ingesteld blijft het probleem spelen.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Die 1e router moet op de LAN poort (geel, niet blauw)van je 2e router en DHCP uitzetten. Daarna je eerste router even rebooten om zeker te zijn dat je nieuwe situatie wordt opgepakt.

Als je test kan je beter even je IP adres opnieuw aanvragen met een ipconfig /release en ipconfig /renew

[ Voor 4% gewijzigd door Breezers op 20-01-2016 21:38 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• kingre
Breezers schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 21:28:
Die 1e router moet op de LAN poort (geel, niet blauw)van je 2e router en DHCP uitzetten. Daarna je eerste router even rebooten om zeker te zijn dat je nieuwe situatie wordt opgepakt.

Als je test kan je beter even je IP adres opnieuw aanvragen met een ipconfig /release en ipconfig /renew
Eerste router rebooten heb ik nooit aangedacht. Dit ga ik morgen even proberen, mochten er verder nog tips zijn die ik kan proberen hoor ik dat graag!

• kingre
Nog even hierop terugkomen, want het werkt nog niet helaas!

Gister weer even aangezeten in huis 2 en ook de eerste router even gereset. Dit heeft helaas niet geholpen. Wanneer ik de laptop direct op de 2e router aansluit zonder dat deze op de eerste is aangesloten kan ik ook niet echt stabiel verbinding maken met die router. Dan heb ik het ene moment beperkt verbinding en andere moment niet en dan denkt ie weer van wel. Rare is dat dit in huis 1 wel gewoon goed kan.

Ook wanneer laptop aansluit op 2e router en dan router ook op router 1 aangesloten heb ik geen stabiel internet. Vliegt er om de seconde uit. Internet werkt wel, kan wel wat sites bereiken maar het was wel een heel gedoe.

Zijn er mensen die nog een idee wat het kan zijn?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

toch de kabel

vertel eens wat de kleurvolgorde van de aders is die je in het stekkertje ziet

Iperf

• kingre
Ik heb even iemand er naar laten kijken. Kan ik op dit moment niet zelf doen, maar het zou oranje, blauw, groen en rood moeten zijn als volgorde

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kingre schreef op zondag 31 januari 2016 @ 12:30:
Ik heb even iemand er naar laten kijken. Kan ik op dit moment niet zelf doen, maar het zou oranje, blauw, groen en rood moeten zijn als volgorde
er zijn 8 draadjes, heel soms 4 maar dat is goedkope rommel die niet boven de 100mb kan
en die kleuren van jou wijken af
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/60/RJ-45_TIA-568B_Left.png

vraag nog eens ? mischien een scherpe foto (vergeet de makro stand niet)
zoals je het boven ziet zou het moeten zijn

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 31-01-2016 12:39 ]

Iperf

• kingre
Heb er even gekeken, de rode had bruin moeten zijn verder kon ik het niet goed zien!
Dus oranje, blauw, groen en bruin was zichtbaar.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ok tot nu toe zitten we redelijk goed kwa volgorde ware het niet dat je de helft van de aders bent vergeten :P

Iperf

• kingre
Ja die kon ik helaas niet zien de plug was niet echt doorzichtig

Maar als ik direct op laptop aansluit in huis 1 met een kabel lukt wel om in de router te komen en huis 2 met zelfde kabel niet. Dan is nog los van router

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Dit probleem heb ik al vaker gezien.

Laten we zeggen dat er 3 mogelijke problemen zijn.
1) De router. ICIDU is zeker niet één van de routers die we stabiel noemen.
2) De kabel. Waarschijnlijk niet, sommige berichten impliceren dat het blijkbaar wel werkt als het rechtstreeks op router 1 staat.
3) De aansluiting . Ik denk ook dat vooral hier het probleem is. Zowel de fysieke aansluiting als de softwarematige instellingen. Na de replies van boven gelezen te hebben heb je nog ons nog niet verteld hoe je precies alles hebt aangesloten. Denk hierbij aan welk ip heeft router 1 en welke DHCP range . Op welke poort gaat er een kabel UIT router 1 naar IN router 2. Wat staat er aan op router 2.. Welk ip heeft router 2. Staat DHCP aan of uit op router 2 .

Kortom probeer een duidelijke schets te geven wat router 1 precies voor instellingen heeft, desnoods een screenshot. En doe dit ook voor router 2. We kunnen namelijk niet kijken door een glazenbol ;)

• kingre
Router 1 heeft op dit moment 192.168.1.1 als IP, DCHP loopt van 100 tot 150 en de kabel naar router zit in beide router op poort 2. Beide niet in de wan aansluiting.

Router heeft op dit moment 1 192.168.2.1 als ip en dchp staat aan nog.

Grootste probleem op dit moment is dat wanneer ik de ICIDU niet aansluit op router 1 en wel op de laptop om de instellingen te wijzigen dat ik er niet altijd goed inkom, ook dan is niet echt stabiel. Terwijl ik in me eigen huis de icidu wel stabiel kan benaderen om in te stellen.

Daarnaast werkt de kabel naar router 1 wel op me laptop maar als ik de icidu er tussen stop is het ook niet stabiel meer.

Hoop dat dit het iets duidelijker gemaakt heeft

• laugh
  • Niet online
kingre schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:54:
Router 1 heeft op dit moment 192.168.1.1 als IP, DCHP loopt van 100 tot 150 en de kabel naar router zit in beide router op poort 2. Beide niet in de wan aansluiting.

Router heeft op dit moment 1 192.168.2.1 als ip en dchp staat aan nog.

Grootste probleem op dit moment is dat wanneer ik de ICIDU niet aansluit op router 1 en wel op de laptop om de instellingen te wijzigen dat ik er niet altijd goed inkom, ook dan is niet echt stabiel. Terwijl ik in me eigen huis de icidu wel stabiel kan benaderen om in te stellen.

Daarnaast werkt de kabel naar router 1 wel op me laptop maar als ik de icidu er tussen stop is het ook niet stabiel meer.

Hoop dat dit het iets duidelijker gemaakt heeft
Ja bij deze opstelling heb je dus inderdaad problemen, vandaar dat deze info heel belangrijk is. Zet op Router 2 de DHCP uit en zet daar het ip op 192.168.1.2.

EDIT: Hoe benader jij dan precies de router vanaf je laptop?

[ Voor 3% gewijzigd door laugh op 01-02-2016 11:08 ]

• kingre
Ik benader de router door op mijn laptop wifi uit te zetten, de ICIDU aan sluiten op netstroom en verder niet aan de eerste router nog.

Daarna doe ik een kabel tussen de icidu en me laptop en ga ik naar me browser en typ ik het ip van de icidu in. Als ik dat 20x doe zit er vaak wel een moment tussen dat het lukt. Maar vaak krijg ik een melding dat pagina niet gevonden kan worden.

Als ik dan cmd er bij haal en ipconfig /all doe krijg ik te zien dat hij soms een preferred ip heeft. Daarnaast schommelt de verbindings icoon tussen beperkt, goed en niet aanwezig

• laugh
  • Niet online
De beste manier om de router RECHTSTREEKS (dus niet aangesloten op een netwerk) te bereiken is door jezelf handmatig een IP toe te wijzen op je laptop die in hetzelfde subnet zit van je router. Dus stel dat je router IP 192.168.2.1 heeft. Dan moet je jezelf op IP 192.168.2.2 zetten met standard gateway op 192.168.2.1. Vervolgens kan je dan de router bereiken door 192.168.2.1 in de browser te typen.

Dit kan je aanpassen door naar de adapter instellingen te gaan die te vinden zijn in het netwerk centrum. Eigenschappen te drukken van de betreffende ethernet kaart (dus niet de wireless) en dan vervolgens op internet protocol versie 4 drukken en op eigenschappen drukken. Daar kan je "Het volgende IP-adres gebruiken" selecteren in plaats van "automatisch". Daar vul je dan het bovenstaande in, afhankelijk van het ip van je router. Subnet mask gewoon standaard de 255.... etc laten. Uiteraard niet vergeten om het terug naar automatisch te zetten wanneer je klaar bent met je router, anders heb je geen internet...

Als je op Router 2 de DHCP uit zet en daar het ip op 192.168.1.2 zal het probleem opgelost moeten worden wanneer het weer op de gewenste manier is aangesloten.
Pagina: 1