Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een tijd met een flink aantal PDFs op mijn computer die ik moet lezen, maar lees niet zo graag op een computer. Zat dus te denken dat ik misschien eens een e-reader moet kopen, maar zie allerlei tegenstrijdige verhalen over het lezen van PDFs op een e-reader. Scherm te klein, je moet de PDFs eerst converteren, etc. Heb overal gezocht maar kan geen duidelijk antwoord vinden. Iemand een idee? Misschien toch maar een tablet kopen? EN wat is dan het minimale formaat dat ik nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:18
Een PDF lezen is afhankelijk van de inhoud.
Als het puur tekst is (en niet gescande plaatjes van tekst), kan het prima op een e-reader, die kan dan de tekst gewoon aanpassen aan je scherm.
Echter ga je meer plaatjes er in krijgen, of zijn het als image gescande tekst pagina's, dan ben je het beste af met een tablet richting formaat A4 en aspect ratio 4:3 (geen 16:9 wat veel Android tablets hebben, dat is leuk voor films), want A4 is ook normaal een bladzijde papier, dus je PDF pagina ziet er het beste op uit, inclusief kleur als dat er in zit.
In dat geval zou ik voor aanschaf je PDF's eerst proberen op een iPad van een bekende of in de winkel als dat mogelijk is. Idealiter ga je voor de iPad Pro, met 12,3 inch zit dat dicht in de buurt van echt A4, maar de prijs is niet mals.