Hallo forumgebruikers,
Ik heb een vraag over een aan te leggen netwerk.
Bij een gezamenlijk gebouw gaan we over op glasvezel, waarbij we hier 2 aansluitingen nemen ivm 2 benodigde aparte telefoonnummers.
We zitten in regio Twente, dus we gaan voor Caiway glasvezel.
Echter nu hebben we een vraag.
We willen op de 2 glasvezelaansluitingen routers aansluiten (1 per aansluiting).
In het gebouw willen we 4 verschillende netwerken creëren, die in het gehele gebouw te gebruiken zijn.
Het gebouw heeft een U-vorm, dus er zal enige overlap zijn.
Op de 2 routers willen we dus 4 identieke netwerken creëren, met dezelfde naam en wachtwoord.
Dit om bij door het gebouw lopen, of op de overlap punten, bij inlog met het verbonden netwerk, dat je verbonden blijft.
En storen deze routers mogelijk op elkaar (worden 2 Asus ac66u routers).
De vraag is nu:
Is dit zo mogelijk en zijn er zaken waar we rekening mee moeten houden?
Ik ben zeer benieuwd of onze constructie praktisch gezien mogelijk is.
Greetz,
Badgans
Ik heb een vraag over een aan te leggen netwerk.
Bij een gezamenlijk gebouw gaan we over op glasvezel, waarbij we hier 2 aansluitingen nemen ivm 2 benodigde aparte telefoonnummers.
We zitten in regio Twente, dus we gaan voor Caiway glasvezel.
Echter nu hebben we een vraag.
We willen op de 2 glasvezelaansluitingen routers aansluiten (1 per aansluiting).
In het gebouw willen we 4 verschillende netwerken creëren, die in het gehele gebouw te gebruiken zijn.
Het gebouw heeft een U-vorm, dus er zal enige overlap zijn.
Op de 2 routers willen we dus 4 identieke netwerken creëren, met dezelfde naam en wachtwoord.
Dit om bij door het gebouw lopen, of op de overlap punten, bij inlog met het verbonden netwerk, dat je verbonden blijft.
En storen deze routers mogelijk op elkaar (worden 2 Asus ac66u routers).
De vraag is nu:
Is dit zo mogelijk en zijn er zaken waar we rekening mee moeten houden?
Ik ben zeer benieuwd of onze constructie praktisch gezien mogelijk is.
Greetz,
Badgans