Wat zijn mijn rechten (kapotte koptelefoon)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-10 19:10
Update:
Mijn probleem/vraag is opgelost:
Fleximex in "Wat zijn mijn rechten (kapotte koptelefoon)"
Omdat ik mijn eigen antwoord niet als beste kan kiezen heb ik het antwoord van Fish gekozen aangezien ik waarschijnlijk die optie kies als het nog eens gebeurd.

Ik heb vorige week mijn ATH-M50x retour getuurd naar Bax-Shop.nl.
Een van de uiteindes van de linker hendel is namelijk afgebroken waardoor de 'linkeroor' er steeds uitvalt. Ik heb de koptelefoon nooit lomp behandeld. En dit defect is naar mijn mening ontstaan bij normaal gebruik.

Nu heb ik op mijn RMA aanvraag dit teruggestuurd gekregen:
Wij hebben vandaag van onze leverancier een prijsopgave gehad voor uw reparatie. Zij hebben geconstateerd dat de arm is afgebroken (zie foto). Helaas valt dit buiten de garantie. De totale kosten zullen uitkomen op: €54.90 Dit bedrag is inclusief arbeid, materiaal, verzendkosten en BTW. Graag horen wij of u hiermee akkoord gaat. Indien u niet akkoord gaat zullen er €25,- verzendkosten en onderzoekskosten in rekening worden gebracht.

Met de bijbehorende foto als bijlage (koptelefoon met het defect):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4N9KVpf.jpg?2

Ik had zelf het idee dat dit wel binnen de garantie zou vallen. Maar zit dat dan blijkbaar toch anders?
Aan jullie de vraag: wat zijn mijn rechten? Worden deze kosten (€54.90) terecht in rekening gebracht of niet?

[ Voor 13% gewijzigd door Fleximex op 09-02-2016 13:55 ]

Beste antwoord (via Fleximex op 09-02-2016 13:48)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mja ik had hem uitgeboort en een nieuw palletje ingestopt

Iperf

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
De vraag is of het afgebroken is door normaal gebruik. Als het binnen 6 maanden na aankoop is dan is het aan de verkopende party om aan te tonen dat de breuk niet door normaal gebruik is opgetreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Het is helaas in maart vorig jaar gekocht dus na de 6 maanden. Dus dat vervalt.

Wat zijn mijn vervolgstappen dan nu? Wordt dit een zaak waar ik wekenlang heen en weer moet gaan mailen dat dit niet mijn eigen schuld en wel onder de garantie valt. In de mail maak ik nergens op dat ze zeggen dat het mijn schuld is.
Wat ik opmaak uit de mail is dat ze zeggen dat het buiten de garantie valt ongeacht of dat bij normaal of niet normaal gebruik is ontstaan.

Ik heb niet heel veel moeite om dat bedrag te betalen. Maar naar mijn idee is dit iets wat is ontstaan met normaal gebruik en gewoon binnen de garantie zou moeten vallen. De koptelefoon is gemaakt om bewogen te worden. Ik heb echter nooit iets geforceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:16
Fleximex schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 19:33:

Wat zijn mijn vervolgstappen dan nu? Wordt dit een zaak waar ik wekenlang heen en weer moet gaan mailen dat dit niet mijn eigen schuld en wel onder de garantie valt. In de mail maak ik nergens op dat ze zeggen dat het mijn schuld is.
Wat ik opmaak uit de mail is dat ze zeggen dat het buiten de garantie valt ongeacht of dat bij normaal of niet normaal gebruik is ontstaan.

Ik heb niet heel veel moeite om dat bedrag te betalen. Maar naar mijn idee is dit iets wat is ontstaan met normaal gebruik en gewoon binnen de garantie zou moeten vallen. De koptelefoon is gemaakt om bewogen te worden. Ik heb echter nooit iets geforceerd.
Wekenlang heen en weer mailen heeft geen nut. Het probleem is dat de bewijslast bij jou ligt, zoals hierboven eerder al werd gemeld. Dat betekent dat jij moet bewijzen dat het product vanaf de koop al ondeugdelijk was. Dat betekent dat je een expert moet laten vaststellen dat het kapot gaan niet jouw schuld is, waarna je dit bewijs bij Bax-Shop moet laten zien. In de praktijk zal dit voor een 'relatief goedkope' koptelefoon een lastig verhaal worden, ten eerste omdat die expert geld kost en ten tweede omdat het erg lastig wordt om te bewijzen dat dit niet jouw schuld is.... Dat je zegt dat je het nooit hebt geforceerd is leuk, maar heeft voor Bas-Shop totaal geen waarde.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neolite
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 22:37

neolite

Immer kritisch

Zoals het er uit ziet kan het ook zijn dat je te ruw met de koptelefoon omgesprongen bent. Of dit nu wel of niet zo is doet er na 6 maanden niet meer toe. Met een prijskaartje van 170 euro kan je deze voor 52 prima laten repareren, zeker gezien het feit dat je al vast zit aan 25 euro onderzoekskosten is het al helemaal zonde om het niet te doen.

'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Fleximex schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 19:33:

Als Bax niet mee wil werken is de enige volgende stap die naar de rechter (of misschien binden ze al in als je een advocaat in hun richting laat blaffen).
Het doet er niet zo heel veel toe heb je het gebruikt hebt, het punt is of dit abreken het gevolg is van een productiefout, en dat zal verdomd moeilijk, zo niet onmogelijk zijn om te bewijzen (of je nou binne de eerste 6 manden zit of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-10 22:44
Fleximex schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 19:23:
Graag horen wij of u hiermee akkoord gaat. Indien u niet akkoord gaat zullen er €25,- verzendkosten en onderzoekskosten in rekening worden gebracht.
Dat ze kosten in rekening brengen voor verzending is fair game (denk ik..), maar onderzoekskosten?
Met de bijbehorende foto als bijlage (koptelefoon met het defect):
[afbeelding]
Ja, die is stuk.

Mag ik nu ook ff 20,- (25,- minus 5,- verzendkosten) vangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:38

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Fish schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 20:23:
Idem. Ik had ook een gat geboord, boutje erin vastgeschroefd, krimpkous met dopje erop en klaar.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
Na rondvraag op het forum van Bax-Shop zelf is deze episode gelukkig goed afgerond. Ik heb net deze mail binnengekregen:
Goedemiddag,

Mijn excuses voor de late reactie, de prijs opgave die u had ontvangen hebben wij onder onze rekening gebracht, dit betekend dat u hier niet voor hoeft te betalen. Wij hebben daarom de reparatie bij de leverancier laten doorgaan en is uw product zojuist door ons retour ontvangen. Wij zullen daarom voor u, uw product zo snel mogelijk weer terug sturen.

U kunt het pakket binnen enkele werkdagen verwachten. Zodra uw pakket verzonden word krijgt u hier nog een automatische mail van, in deze mail zal de Track en Trace gegevens zich bevinden, zodat u uw pakket kunt volgen.

Hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u verder nog vragen hebben kunt u ons altijd mailen.
Heel netjes afgerond door Bax-Shop d:)b. Waarbij je je wel moet afvragen waarom ik zelf eerst aan de bel moet trekken en dat er dan wel een andere regeling getroffen wordt voor mijn situatie.
Nu hopen dat het niet nogmaals gebeurt, anders misschien eerst naar deze oplossing kijken:
Fish schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 20:23:
Het heeft namelijk bij elkaar wel een maand en dus wat geduld gekost.

Hier overigens mijn topic op het Bax-Shop forum:
https://www.bax-shop.nl/f...0x-koptelefoon-20114.html

P.S. jammer dat ik mijn eigen antwoord niet als beste antwoord kan kiezen.
Pagina: 1