Toon posts:

HP 5200C + Windows 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP5200C Scanner & Windows 2000 Pro. Heb gisteren al de driver update gehad sj269du.exe oid. En de handleiding gevolgd op de HP site. Maar nu is het vage probleem dat toen ik gevolgd had wat daar stond:
Unplug scanner, donder alles eruit wat scanner te maken heeft, reboot, install software, reboot, run patch. Dat laatste lukte niet helemaal goed, na de reboot mooi blauw scherm, safe mode in, patch installen, gelukt. Maar nu vind ie nog mijn scanner niet. Ziet wel een of ander vaag apparaat in Overige appartaren, is mijn scanner maar dan met een vaag ID. Weet niet hoe dat heet, kan het nu niet over tikken zit @ work. En hij ziet een SCSI/RAID host controller die het niet doet. Dat zal waarschijnlijk de parallele port zijn ofzo. Maar nu werkt het ding dus niet. :(
Ik weet dat er wel ergens een artikel is over dit probleem, windows 2000 zit mijn scanner als onbekend apparaat bladiebla, maar ik weet dus niet waar dat staat, heb al gezocht op internet en ik kom er niet uit. :(

Wat Windows nu doet, fucking traag zijn met opstarten. En dat op een 1Ghz met 512MB RAM en een 7200rpm udma 1000 hard disk. :( :(

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Dit al geprobeerd ??

http://www.hp.com/cposupport/scanners/support_doc/bps03691.html

Het probleem zit hem in de EPST adapter. Degene die er oorspronkelijk bij zat werkt niet onder Win2k. Met die patch hoort dat ding te worden verwijdert en de nieuwe geinstalleerd. Maar dat gaat niet altijd goed.

Probeer alles wat met die parallelle poort adapter heeft te maken te verwijderen. En installeer anders handmatig de nieuwe ftp://ftp.scmmicro.com/connectivity/drivers/Epstw2k.zip

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 juni 2001 08:48 schreef -Muppet- het volgende:
Dit al geprobeerd ??

Het probleem zit hem in de EPST adapter. Degene die er oorspronkelijk bij zat werkt niet onder Win2k. Met die patch hoort dat ding te worden verwijdert en de nieuwe geinstalleerd. Maar dat gaat niet altijd goed.

Probeer alles wat met die parallelle poort adapter heeft te maken te verwijderen. En installeer anders handmatig de nieuwe ftp://ftp.scmmicro.com/connectivity/drivers/Epstw2k.zip
Dus die unknown device eruit donderen + die SCSI adapter en dan die drivers installeren en daarna reboot?

• Muppet

Muppet

Scanner installeren gewoon via dat verhaal. Haal je alle unknown devices weg, scsi adapter weg (is dus een pp adapter) installeert die nieuwe epst adapter en reboot.

Kijk ook even of je pp in de bios op ECP IRQ 7 I/O 378 DMA 3 staat.

En je kan ook nog even controleren of de pp een IRQ gebruikt. Inloggen als Admin dev. man. PP eigenschappen aan zetten dat hij een IRQ gebruikt.

Suc6.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 juni 2001 09:26 schreef -Muppet- het volgende:
Scanner installeren gewoon via dat verhaal. Haal je alle unknown devices weg, scsi adapter weg (is dus een pp adapter) installeert die nieuwe epst adapter en reboot.

Kijk ook even of je pp in de bios op ECP IRQ 7 I/O 378 DMA 3 staat.

En je kan ook nog even controleren of de pp een IRQ gebruikt. Inloggen als Admin dev. man. PP eigenschappen aan zetten dat hij een IRQ gebruikt.

Suc6.
Ja, dat verhaal had ik al geprobeerd. Toen ik begon met dat verhaal had ik alleen een unknow device. Die weg gegooid, pc uit, scanner los, pc aan, originele drivers geinstalleerd, reboot, scanner aan pc vast, pc aan, blue screen, reboot -> safe mode, patch geinstalleerd, reboot, vind SCSI adapter + unknown device. Scanner not working.
En nu zeg jij nog een keer dat verhaal doen?? Hmmz Hmmz...

• Muppet

Muppet

Maar heb je die andere SCSI adapter te installeren die is niet van HP en speciaal voor Win2k en die moet werken.

Bel anders ff de Helldesk 020-6068751 ik weet dat er 2 of 3 docs zijn maar ik kan ze niet vinden.

Word er een rare raid adapter gevonden dacht ik.

Verwijderd

Topicstarter
Yep! De raid adapter! Dat is het! Die vind ie en dan een vaag unknown device. Tot hoelaat is die helpdesk open?

• Muppet

Muppet

6 uur, maar ze hebben tegenwoordig ook Email support. Wel makkelijk, meld wel even die raid controller dan weten zij wel welk docu ze moeten sturen.

Verwijderd

Topicstarter
Kewl, ben om 17:00 thuis dus kan ik dan wel ff bellen.
Wat is het mail addy? Geen zin om die hp site door te zoeken. :)

Heb ze al ff gebeld, wat een lamers, of ik effe 60,- wil betalen voor telefonische hulp! DAAAG! Douw dat maar ff in je ...

• Muppet

Muppet

Email Support

Kijk eens aan voor alle luie mensen onder ons :)

En email support is gratis . . het was 50,- vroeger . . inflatie :) Zeker ouder dan een jaar die bak hehe.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks 4 the help, heb ze maar ff een e-mail gestuurd.

Verwijderd

Topicstarter
:(
Het werkt niet. :(
Heb gedaan wat je suggereerde, hij vond toen de scanner en een of andere scsi adapter die bij de apparaten werd neer gezet, toen reboote ik dat ding, weer een blue screen.
De USB aansluting wil ie ook niet zien. :(
Dus geen scanner i guess....

• Muppet

Muppet

Heb je al wat terug op je mail want het kan wel werken heb het zelf ook voor elkaar gekregen.

Anders moet je het zeggen een vriend van me werkt er nog vraag ik wel even of hij die documenten nog heeft en dan mail ik ze wel.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn mail:

I have followed the staps from this site:
But when i have installed the Precision Scan 2.0 software and reboot and
reconnect the scanner, the computer crashes. Then i go into the safe
mode, install the patch
http://www.hp.com/cposupport/scanners/software/sj269du.exe.html and then
the system finds a SCSI RAID controller and an unknow device. Now my
scanner doesn't work and my computer boots slow.
purchase_date : oct/15/1999
scanning_software : Precision Scan 2.0
serial_number : unknown nr.
software_with_scan : none

Reply:

In order for the Scanjet Scanner to function and install properly, you
must be logged on as THE System Administrator when installing the
software and setting up the hardware. There are NO exceptions to this
rule.

Uninstall/Reinstall the scanning software in Safe Mode, avoiding any
software or driver conflicts.

1. Disconnect the scanner's cables.
2. If you have previously, successfully installed the scanning software,
go to START - SETTINGS - CONTROL PANEL - double click the ADD/REMOVE
PROGRAMS icon - uninstall the PRECISION SCAN PRO software.

If you have been unable to install the scanning software, go to step 3.

3. Go to START - SHUT DOWN - RESTART THE PC - press F8 while the Windows
2000 splash screen is up, which will take you to the Windows 2000
Startup Menu - choose SAFE MODE and press ENTER.

If you are having trouble with the Windows 2000 Startup Menu appearing,
insert a non-bootable floppy disk before restarting. When you receive
the non-system disk error, remove the floppy, and press the F8 key
twice.

4. Once Windows has booted to safe mode, insert the scanning software CD
Rom, exit the automatic installation menu.
5. Double click the My Computer icon - right click the CD Rom drive
letter and choose EXPLORE - double click the APP folder - double click
the Setup.exe icon.
6. Once software has completed installing, shut down the PC.
7. Reconnect the power and usb cables to the scanner.
8. Boot up the PC. Windows should find New Hardware upon restarting.
9. Attempt scanning .

If you need further assistance, please use the reply feature to include
all previous correspondence because we have several technicians
answering messages. For additional technical information,
troubleshooting information and software updates, please visit our
HP Customer Care web site at http://www.hp.com/support/scanjets.

Sincerely,
HP Customer Solutions Team

Werkte dus niet. :(

Zie overigens ook nog dit draadje voor wat andere troubles die ik heb met mijn 2000:
[topic=167430]

Iig alvast bedankt! :)

• Muppet

Muppet

Ik vraag het wel even na voor je want dit schiet ook niet op.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 juni 2001 11:04 schreef -Muppet- het volgende:
Ik vraag het wel even na voor je want dit schiet ook niet op.
Kewl! thanks! :)

Verwijderd

Ik heb zelf ook een 5200C en WIN2k, alleen een USB kabel, dus ik was al bang voor gezeik, eerste keer, ik installeer alles, negeer die melding dat het persee LPT moet zijn etc. en HIJ DOET HET GEWOON in 1 KEER!

Tijdje later, ik moest weer wat scannen, doet ie het ineens niet meer, zegt ie apparaat niet aangesloten, vaaag, blijkt het te liggen aan een service die ik op handmatig had gezet, Still Image service, ik had ondertussen al aardig de zooi opnieuw geinstalleerd etc. maargoed, ik start die still image service weer. Probeer te scannen...
hij begint met scannen, en kapt midden in de scan, ik overal gekeken, was net in de tijd van de crash dus ik kon niet op forum zoeken :( maargoed, bij HP hadden ze oplossing, alles eruit halen opnieuw installeren er weer in doen blablabla, ik allemaal proberen en het werkte nog steeds niet, hij kapte gewoon midden in de scan en deed niets meer.

Maar NU heb ik een oplossing, een beetje brakke maar het is er een en ik scan toch niet zoveel.
1. Probeer te scannen, de scan loopt in het midden ergens vast, wachten wachte wachten, hij zegt dat de verbinding verbroken is en je drukt op annuleren
2. Je haalt de power stekker eruit en de usb kabel, je wacht minimaal 30 seconden en stopt ze er weer in (30 seconden is de resettijd van de scanner), de scanner wordt dan niet herkend, hij zegt iets van USB device
3. je haalt de usb kabel er weer uit en doet hem er weer in, de scanner wordt herkend en ja hoor JE KUNT SCANNEN zonder dat ie stopt

ik hoop dat je er IETS aan hebt, ik heb er in ieder geval al BEHOORLIJK veel tijd ingestoken :( maargoed het werkt

Michiel

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 juni 2001 12:34 schreef michielw het volgende:
Ik heb zelf ook een 5200C en WIN2k, alleen een USB kabel, dus ik was al bang voor gezeik, eerste keer, ik installeer alles, negeer die melding dat het persee LPT moet zijn etc. en HIJ DOET HET GEWOON in 1 KEER!

Tijdje later, ik moest weer wat scannen, doet ie het ineens niet meer, zegt ie apparaat niet aangesloten, vaaag, blijkt het te liggen aan een service die ik op handmatig had gezet, Still Image service, ik had ondertussen al aardig de zooi opnieuw geinstalleerd etc. maargoed, ik start die still image service weer. Probeer te scannen...
hij begint met scannen, en kapt midden in de scan, ik overal gekeken, was net in de tijd van de crash dus ik kon niet op forum zoeken :( maargoed, bij HP hadden ze oplossing, alles eruit halen opnieuw installeren er weer in doen blablabla, ik allemaal proberen en het werkte nog steeds niet, hij kapte gewoon midden in de scan en deed niets meer.

Maar NU heb ik een oplossing, een beetje brakke maar het is er een en ik scan toch niet zoveel.
1. Probeer te scannen, de scan loopt in het midden ergens vast, wachten wachte wachten, hij zegt dat de verbinding verbroken is en je drukt op annuleren
2. Je haalt de power stekker eruit en de usb kabel, je wacht minimaal 30 seconden en stopt ze er weer in (30 seconden is de resettijd van de scanner), de scanner wordt dan niet herkend, hij zegt iets van USB device
3. je haalt de usb kabel er weer uit en doet hem er weer in, de scanner wordt herkend en ja hoor JE KUNT SCANNEN zonder dat ie stopt

ik hoop dat je er IETS aan hebt, ik heb er in ieder geval al BEHOORLIJK veel tijd ingestoken :( maargoed het werkt

Michiel
Thanks voor je tips, hij zegt idd bij mij ook dat het LPT moet zijn, maar vervolgens ziet hij de hele scanner niet (als ik USB aansluit) en kan ik dus ook niet scannen. En met de LPT... tja... dan krijg ik vage blauwe schermen enzo. :(

Misschien mijn ma maar eens overhalen dat zij een nieuwe scanner koopt en dan neem ik die wel en mag zij deze hebben, zij heeft Windows ME.

Dit sucked toch best wel eigenlijk. :(

Verwijderd

windows ziet hem bij mij wel maar dat kleine icoontje in de systray niet, ook meteen uit het register halen

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, format c:, scanner @ usb en alles werkte in 1x!
Moest wel nog ff die paralle search uit de registry mollen want hij wilde die perse gebruiken. Nou niet dus. :)
Pagina: 1