Windows 10 op nieuwe PC zonder activatiecode geactiveerd?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagoyaz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 22:38
Weer is een vraagje waarop ik hoop iemand van jullie kan antwoorden.

Heb net een nieuwe desktop voor een vriend in elkaar gestoken met allemaal nieuwe onderdelen.
Windows 10 vanaf USB geinstaleerd en de activatiecode 2 keer overgeslaan.
Nu na updates enzo is windows toch geactiveerd?

De usb komt van bij een legale versie van windows van mijn vader met kaartje en activatiecode (die al gebruikt is bij mijn vader).
Kan deze via usb automatisch geactiveerd worden of? snap het niet...

Er ging later een activatiecode aangeschaft worden en eerst zo even gebruik maken van windows 10.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:35
Vaak zit de licentie ingebakken in BIOS, bij mijn zus moest ik de code bij een verse Windows 10 installatie in september wel invoeren, maar sinds de 1511 update in november kun je een Windows 7 of hoger licentie gebruiken en wordt deze automatisch omgezet naar Windows 10 code.

ECHTER, je zegt een nieuwe PC in elkaar te hebben gezet en dan is dit niet van toepassing, daarnaast dit:
De usb komt van bij een legale versie van windows van mijn vader met kaartje en activatiecode (die al gebruikt is bij mijn vader).
Is die code op de computer van je vader geactiveerd dan? Indien wel dan heb je er helemaal niks aan, Windows 10 gebruikt Hardware-ID en de licentie wordt gekoppeld aan de hardware (dus mocht een moederbord van zo'n PC kapot gaan, heb je pech).

Dit geldt voor OEM en "gratis" upgrade licenties, indien de licentie in een winkel is gekocht is dit niet van toepassing (in de winkel gekocht = windows los gekocht in de winkel, dus niet op een pc/laptop)

[ Voor 55% gewijzigd door Mizgala28 op 20-01-2016 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 18:23

AzzKickah

06-CENSORED

Als je een los moederbord koopt lijkt het me niet dat daar een Windows 7 key zit ingebakken in de BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagoyaz
Alle onderdelen zijn splinternieuw en toch is het geactiveerd met een digitaal recht.
Snap er helemaal niets van.

De onderdelen staan hier Ableton Desktop Build (Muziek) voor wat ze uitmaken.

De code is al gebruikt geweest bij de desktop van mijn vader en staat op het zelfde netwerk aangesloten maar staat al de hele dag uit.

USB is gekocht bij bol.com windows 10 home edition met code op kaartje erbij.

[ Voor 33% gewijzigd door Lagoyaz op 20-01-2016 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:15
Weet je zeker dat je pc geactiveerd is?
Dus bij Configuratiescherm -> Systeem en beveiliging -> Systeem staat onderaan onder "Windows-activering" "Windows is geactiveerd"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagoyaz
Jep er staat windows is geactiveerd... Kijk anders via Alle instellingen - bijwerken en beveiligen - activering maar via jouw manier ook.
Beneden ook de pc is aangezet en de code staat daarop tegenover hier staat geativeerd met een digitaal recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagoyaz
Weet niet of alle windows 10 pc's deze optie hebben maar bij configuratiescherm onder systeem en beveiliging kan ik backup maken en terugzetten (windows 7).
onder deze optie staat windows back-up is niet geconfigureerd en er is geen back-up gevonden.

Niemand die een verklaring heeft voor deze automatische activering van windows 10?
Niets van software voor windows 10 geïnstalleerd enkel na windows te installeren heb ik de updates die al beschikbaar laten doen. Verder was er nog helemaal niets gedaan en windows was geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 18:23

AzzKickah

06-CENSORED

Ik durf het je niet te zeggen.

Misschien is Microsoft zo blij dat iemand op een nieuwe PC uit zichzelf Windows 10 installeert dat ze 'm je kado doen :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Lees de licentiecode uit met een tool zoals Keyfinder en vergelijk die met de key die op de PC van je vader is gebruikt. Komt die vervolgens overeen met de key op 't kaartje? Heb je bij de PC van je vader eigenlijk een key moeten invullen?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagoyaz
Ga is Keyfinder meenemen op USB voor de keys te vergelijken, ondertussen staat de desktop bij hem thuis.
Heb product id vergeleken die waren totaal verschillend maar dat zullen ze waarschijnlijk altijd zijn.

Op de PC van mijn vader was er eerst twijfel of ik windows op dat moederbord ging activeren aangezien het niet van de nieuwste meer is.
Ook 2 keer uitgesteld en eerst alle update's gedaan voor de dag erna pas de code in te vullen.

Hier zit toch geen logica in of ben ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geupgrade Windows 10 pc's activeren ook automatisch zonder code bij een clean install. Glitch in de Matrix wellicht.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2016 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:08

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 23:57:
Geupgrade Windows 10 pc's activeren ook automatisch zonder code bij een clean install. Glitch in de Matrix wellicht.
Nee Hardware ID gekoppeld aan de licentie.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 00:00:
[...]

Nee Hardware ID gekoppeld aan de licentie.
Ik snap dat normaliter gekoppeld is aan je hardware maar ik kan me best voorstellen dat dat niet helemaal foutloos werkt in die upgradehectiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 00:05:
[...]

Ik snap dat normaliter gekoppeld is aan je hardware maar ik kan me best voorstellen dat dat niet helemaal foutloos werkt in die upgradehectiek.
Nee, bij de upgrade wordt er een activatie geprobeerd. Mislukt dat, dan ben je niet geactiveerd. Uiteindelijk lukt het wel en is het gewoon bij MS opgeslagen. Het moet echt heel uitzonderlijk de mist in gaan als je bij een nieuwe installatie op dezelfde hardware 'm niet geactiveerd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagoyaz
Dus enigste verklaring is eigenlijk een glitch?
Productcode is nooit ingevoerd geweest en al gebruikt dus de kans is belachelijk klein dat die er iets mee te maken heeft.
Zolang dit geen probleem geeft, is het alleen maar een voordeel voor hem...

Al bedankt aan iedereen voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
Ik vraag me af wat er gebeurt als de pc van vader weer aan internet web word gehangen. Zou die dan niet meer geactiveerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Mizgala28 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 19:22:
Is die code op de computer van je vader geactiveerd dan? Indien wel dan heb je er helemaal niks aan, Windows 10 gebruikt Hardware-ID en de licentie wordt gekoppeld aan de hardware (dus mocht een moederbord van zo'n PC kapot gaan, heb je pech).

Dit geldt voor OEM en "gratis" upgrade licenties, indien de licentie in een winkel is gekocht is dit niet van toepassing (in de winkel gekocht = windows los gekocht in de winkel, dus niet op een pc/laptop)
Het probleem bij het moederboard vervangen geld vooral bij de gratis upgrade. Als je een OEM of Retail versie hebt van Windows 10 dan kan je de key opnieuw invoeren. Hooguit moet je even met Microsoft bellen als het activeren niet meteen wil lukken. Bij de gratis upgrade heb je geen key gekregen. (Uiteraard is die er wel begraven in het systeem, maar je hebt geen licentiestickertje zoals bij een gekochte versie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De key die je via een upgrade krijgt, is universeel. Neem 10 verschillende systemen die de W10 upgrade heeft gedaan en je krijgt dezelfde key.

Pagina: 1