Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Hi!

Wat adviseren jullie, een 2e hands topmodel Philips 40PFL8606H van +/- 300 euro uit 2011 of een huidig budgetmodel Philips 32PFK4100 van 260 euro.

Even aangenomen dat de bijna 5 jaar oude philips het niet begeeft.

Uiteraard heeft het oudere topmodel betere specificaties (200 hz paneel ipv 60 hz, hogere helderheid, smart TV) en de reviews zijn vrij positief over dit model.

Echter van het nieuwe model kan ik geen reviews vinden (hooguit bij de bol.com dat m'n oma schrijft dat hij "prachtig beeld geeft").

Ik hoop dat er een TV expert is die zo kan vertellen welke tv een betere beeld/geluidskwaliteit oplevert.

Pixel plus zet ik meestal uit. Belangrijk vind ik kleurechtheid, zwartwaarden, irriteer mij aan banding (vooral in donkere gebieden), geluid moet OK zijn. Daar ik hem vooral icm een chromecast en een windows laptop wil gebruiken zijn de smart-tv opties niet zo interessant. We kijken voornamelijk series en film (netflix en download) en voor film/serie gaat het geluid via een audiosysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:19
Als je die 40 inch omlaag weet te praten naar 225 a 250, dan zou ik die doen, voor 300 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Veel te duur voor die 2e handse Philips. Rond de €200-225 is netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-07 23:13

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Geluid zal zeer goed zijn.
Ik heb zelf 32PFL9604h uit 2009.
Bleeding zul helaas blijven zien. niet zo sterk. maar wel minder bleeding dan de LCD-leeftijdsgenoten.
De kleuren zijn te Samsung Amoled-achtig. Alle kleuren zijn sterk in overmaat.
Aan meer dan 60 Hz heb je kont aan. Voor gaming zul je tot 60Hz moeten blijven.
Maar het is een LCD en geen LED....
Menu van Philips-Tv is retetraag.
En steek de de Chromecast niet in de zijkant van de TV, want dan is de Ambilight verkankerd.
Want dan zie je een streep op je witte muur.

[ Voor 30% gewijzigd door MedionAkoya op 20-01-2016 20:33 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Thanks voor de reacties!