Ik zoek een?
Betere nas. Momenteel heb ik een Zyxel NSA325 V2. Op zich teveden mee, maar heeft wat hiccups. soms niet vindbaar totdat ik de stekker eruit haal en terugplaats... dat soort geintjes.
Wat is je budget?
Hoe minder, hoe beter. Max 175 ex schijven. Maar als ik voor 100 euro klaar ben, dan liever dat
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb gekeken naar de 214se/216se (die vrijwel gelijk zijn?) en de 215j van Synology. Die laatste lijkt wat sneller, maar of ik dat ga merken?
Verder is er nog de QNAP TS-212P en de QNAP TS-231
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Momenteel is de situatie als volgt:
De vraag is dus: Synology of Qnap? en is de 30 euro de moeite waard voor de 215j of de TS-231? Sneller is natuurlijk altijd beter, maar enkel voor een nas die gebruikt wordt voor opslag + downloads is het dan de moeite waard?
Betere nas. Momenteel heb ik een Zyxel NSA325 V2. Op zich teveden mee, maar heeft wat hiccups. soms niet vindbaar totdat ik de stekker eruit haal en terugplaats... dat soort geintjes.
Wat is je budget?
Hoe minder, hoe beter. Max 175 ex schijven. Maar als ik voor 100 euro klaar ben, dan liever dat
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb gekeken naar de 214se/216se (die vrijwel gelijk zijn?) en de 215j van Synology. Die laatste lijkt wat sneller, maar of ik dat ga merken?
Verder is er nog de QNAP TS-212P en de QNAP TS-231
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Momenteel is de situatie als volgt:
- PC met SSD + media drive voor games en niet-belangrijke data
- Downloads worden vanaf de PC naar de NAS verplaatst
- Films kijk ik via media spelers zowel boven als beneden.
- Op de nas schijf (1 schijf) staan alle belangrijke foto's en video's, plus films voor de mediaspelers
- De nas wordt gebackupt vanaf de PC via STACK van transIP (cloud). Dus nog niet via de NAS. 1x per maand backup ik de belangrijkste data naar een externe schijf.
- PC blijft hetzelfde
- Downloads (torrent+usenet) via de NAS. Liefst inclusief Couch potato+sickbeard al is dat niet heel belangrijk.
- Extern downloads kunnen toevoegen, dus op afstand inloggen en downloads toevoegen, of via een plugin in de browser.
- Een automatische wekelijkse backup naar de externe schijf (scheelt een 2e schijf in RAID zetten). Sowieso wil ik geen raid, omdat mijn huidige 3tb green schijf al bijna vol zit (600gb vrij)
- Externe toegang via het web. om zo bij mijn files te kunnen
- Nas te mappen als drive in Windows
- Downloaden via Torrent + usenet (eventueel automatisch)
- Gebruiksvriendelijk. Op de Zyxel kan ook best veel maar dat moet allemaal best met omwegen en veel SSH werk.... dat wil ik liever niet.
- Backupmogelijkheid via Webdav voor cloudbackup
De vraag is dus: Synology of Qnap? en is de 30 euro de moeite waard voor de 215j of de TS-231? Sneller is natuurlijk altijd beter, maar enkel voor een nas die gebruikt wordt voor opslag + downloads is het dan de moeite waard?