Toon posts:

Problemen msi k7t raid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb gistereren een nieuwe systeempje opgehaald (msi k7t raid1333mhz en 2x 40 gig raid van ibm)

Bij het opstarten (bij de bios, het stukje waar je ziet welke drive op welke slave staat) duurt het zoooo verscrhikkelijk lang dat ie naar het RAID schermpje gaat.

Dit duurt gewoon rond de 20 seconden... net of ie hangt.. En wat ook een probleem is is dat me proc 60 graden is... (en dat niet overclockt) :(

Verwijderd

hoi.
dat je proc zestig graden is, ligt denk ik aan je cooler. wat voor cooler heb je?
dat t zolang duurt voordat ie naar dat raid schermpje je gaat, kan gefixt worden met een bios upgrade dacht ik. bij mij duurt het nl. ook zo damn lang voordat ie na ide-detectie verder gaat.

Verwijderd

klopt bios 2.6 en 2.7 verhelpen dat bios traagheid probleem , maar veranderen wel wat aan de raid controller waardoor je , als je w2k draait het hele os opnieuw moet installeren ineens en ook compleet andere drivers moet gaan gebruiken , had ik geen zin in , daarom draai ik nog oude bios

Verwijderd

ik heb die nieuwe bios ook niet, want dat lange booten boeit me niet, omdat me systeem toch altijd lang aan staat en zelden uit gaat

Verwijderd

Ide autodetect uitschakelen! die gebruik je als het goed is toch niet!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een coolermaster er op zitten... standaard dingetje, 45 piek je kent em wel

om exact te zijn de: CoolerMaster CPU Cooler AMD SocketA tot 1.4Ghz, DP5 6H51

misschien dat de leverancier vergeten is om er wat van die witte pasta op te doen?

Verwijderd

Topicstarter
yay!!!!

nadat ik 2.7 geinstalled heb loopt alles als een trein met me bios... :)

BEDANKT!!

capone
Pagina: 1