Vraag over de Heos Soundbar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 10:53
De Heos soundbar van Denon ondersteunt DTS, mijn televisie niet.
Als ik mijn Dune speler rechtstreeks aansluit op de HDMI ingang van de Soundbar, heb ik dan wel DTS kwaliteit geluid? Normaliter heb ik de Dune aangesloten op mijn televisie, maar dan heb ik dat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

De TV is in deze de beperkende factior, als je deze niet mee neemt in de keten van de audio (dus inderdada de Dune direct naar de Heos) dan behoud je DTS. Via HDMI kan, maar voor maximaal DTS zou ook Optisch dan wel Digitale Coax kunnen gebruiken. De HDMI van de Dune zou dan voor het beeld rechtstreeks naar de TV kunnen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
FeaR schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:36:
De TV is in deze de beperkende factior, als je deze niet mee neemt in de keten van de audio (dus inderdada de Dune direct naar de Heos) dan behoud je DTS. Via HDMI kan, maar voor maximaal DTS zou ook Optisch dan wel Digitale Coax kunnen gebruiken. De HDMI van de Dune zou dan voor het beeld rechtstreeks naar de TV kunnen.
Ik volg je deels. Wat moet ik dan optisch/digitaal aansluiten en op wat? Mijn Dune heeft geen optische en/of digitale ingangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

De mediaspeler, de TV doet geen DTS volgens jouw TS. Maar indien die uithangen er niet zijn houdt het op voor die manier van aansluiten. Volgende keer het type noemen in plaats van "Dune speler".

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 481050

jaihel schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:18:
De Heos soundbar van Denon ondersteunt DTS, mijn televisie niet.
Als ik mijn Dune speler rechtstreeks aansluit op de HDMI ingang van de Soundbar, heb ik dan wel DTS kwaliteit geluid? Normaliter heb ik de Dune aangesloten op mijn televisie, maar dan heb ik dat dus niet.
Als de HEOS een HDMI in heeft kan je de Dune gewoon aansluiten op je HEOS en van daaruit HDMI out naar de TV, je hebt dan gewoon DTS geluid.
Als je Dune een optische 'uitgang' heeft kan je deze aansluiten naar de HEOS en je hdmi kabel in je tv laten zitten, ook dan heb je DTS geluid.

Zo lang je de tv maar overslaat als audio return channel of optisch uit heb je DTS geluid mits de bron dit ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Anoniem: 481050 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:05:
[...]

Als de HEOS een HDMI in heeft kan je de Dune gewoon aansluiten op je HEOS en van daaruit HDMI out naar de TV, je hebt dan gewoon DTS geluid.
Als je Dune een optische 'uitgang' heeft kan je deze aansluiten naar de HEOS en je hdmi kabel in je tv laten zitten, ook dan heb je DTS geluid.

Zo lang je de tv maar overslaat als audio return channel of optisch uit heb je DTS geluid mits de bron dit ondersteunt.
Ik heb de Dune nu rechtsreeks aangesloten staan op de Soundbar. Ik kies via de Denon App specifiek die HDMI uitgang (dus niet HDMI Arc) dus volgens mij is de televisie op deze manier geheel buiten beschouwing.
Pagina: 1