Eens, maar dan is dat toch geen reden om de PC-versie van de game links te laten liggen en niet te reviewen en opeens met een preview te komen omdat er een console versie in de maak is?

Daar gaat mijn vraag / opmerking over.

Aangezien het ook vaak het excuus is dat de gaming redactie (te) weinig tijd heeft voor bepaalde zaken...
Mijn opmerking is dus meer, dat deze preview als mosterd na de maaltijd is, omdat er in het afgelopen jaar niets is gedaan met de PC-versie van de game, maar er nu wel opeens aandacht naar de console versie kan van de game.
Dat een review voor de PC-versie niet bruikbaar is voor een console-versie is natuurlijk logisch. Met een toetsenbord (als je bij AC dan al op de baan blijft) is natuurlijk anders dan met een stuur of gamepad. Maar gaat mij er meer om, dat er in een jaar tijd geen aandacht voor een review naar de PC-versie van de game kon, maar dat nu wél naar een
preview van de console-versie kan.
Naast dat het dan (op mij althans) overkomt als mosterd na de maaltijd (er is op de site immers genoeg te vinden over de PC-versie van Assetto Corsa) geeft het sterk de indruk dat de gaming redactie sterk de voorkeur heeft voor console gaming (even los van hoe pre- en review exemplaren uitgedeeld worden).
Voor een site wat begonnen is (en het nog altijd voornamelijk moet hebben van (naar mijn idee)) met alles omtrent PC's (volgens mij is dat nog altijd de "core" van Tweakers) is het dus jammer om te zien dat - zeker wat gaming betreft - de aandacht steeds meer verschuift naar consoles.
Is volgens mij een puntje van kritiek wat al vaker langsgekomen is...
[
Voor 85% gewijzigd door
CH4OS op 20-01-2016 17:14
]