Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Preview Assetto Corsa

Pagina: 1
Acties:

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 15:01

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Het artikel bevat enkele fouten.

Zo wordt gesteld dat het spel op versie 1.3 zit, het zit echter al op hoofdversie 1.4

Ook wordt gesteld dat er 1 betaalde DLC is geweest. Er zijn er echter al 2 geweest (en 1 gratis).

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het artikel spreekt over LaFerrari maar dat is incorrect; de auto op de screenshots is namelijk een LaFerrari FXX K

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-11 14:56

Tweakjur

Redacteur
Dank, ik pas de tekst aan. De screenshots zijn overigens aangeleverd en niet door ons gemaakt. Ik weet oprecht niet meer of ik met de LaFerrari of met de FXX K heb gereden... maar aangezien ze die FXX K net in een persbericht hebben genoemd, zal dat hem wel geweest zijn. #geenkenner

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waarom verschijnt er nu pas een preview terwijl de game voor de PC-versie al released is en dus ook makkelijk een review had kunnen zijn? De tijd die nu in de preview is gestoken, had toen misschien beter in een review gestoken kunnen worden imo.

Dat dit de preview van de console variant is van de game snap ik, dus die open deur hoeft niet. ;) Feit blijft dat de PC game al bijna een jaar uit is (zo niet langer) en er makkelijk een review daarvan had kunnen verschijnen.

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 20-01-2016 16:51 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Omdat de preview over de consoleversies gaat? :P

edit:
Pfft, even snel editen. :N :+

[ Voor 33% gewijzigd door NMe op 20-01-2016 16:52 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zie mijn edit. Wel erg makkelijk zo, die deur. ;) Feit blijft dat de PC-versie van de game al geruime tijd uit is en daarvan dus 'gewoon' een review gemaakt had kunnen worden ipv nu aan te komen met een preview. Er komen al zoveel console game pre- en reviews... ;) Dit komt op mij over als mosterd na de maaltijd, ik denk niet dat ik de enige ben hier in.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 20-01-2016 16:59 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nou ja, voor de consoles moeten er doorgaans wel wat concessies gedaan worden als er pc-first ontwikkeld wordt. Bij de pc kun je via de settings vaak grafisch heel wat gavere dingen doen dan op de console überhaupt mogelijk is en ook performancetechnisch kan er een en ander veranderen. Zomaar een review maken van de pc-versie en die op de consoles plakken gaat dus niet. De vraag is of het voor een game die al voor de pc te koop is zin heeft om een review te maken van de consoleversie en of je dan niet liever een review wil hebben wanneer die port klaar is, maar dat kan ik niet beoordelen. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Eens, maar dan is dat toch geen reden om de PC-versie van de game links te laten liggen en niet te reviewen en opeens met een preview te komen omdat er een console versie in de maak is? :? Daar gaat mijn vraag / opmerking over. ;) Aangezien het ook vaak het excuus is dat de gaming redactie (te) weinig tijd heeft voor bepaalde zaken...

Mijn opmerking is dus meer, dat deze preview als mosterd na de maaltijd is, omdat er in het afgelopen jaar niets is gedaan met de PC-versie van de game, maar er nu wel opeens aandacht naar de console versie kan van de game.

Dat een review voor de PC-versie niet bruikbaar is voor een console-versie is natuurlijk logisch. Met een toetsenbord (als je bij AC dan al op de baan blijft) is natuurlijk anders dan met een stuur of gamepad. Maar gaat mij er meer om, dat er in een jaar tijd geen aandacht voor een review naar de PC-versie van de game kon, maar dat nu wél naar een preview van de console-versie kan.

Naast dat het dan (op mij althans) overkomt als mosterd na de maaltijd (er is op de site immers genoeg te vinden over de PC-versie van Assetto Corsa) geeft het sterk de indruk dat de gaming redactie sterk de voorkeur heeft voor console gaming (even los van hoe pre- en review exemplaren uitgedeeld worden).

Voor een site wat begonnen is (en het nog altijd voornamelijk moet hebben van (naar mijn idee)) met alles omtrent PC's (volgens mij is dat nog altijd de "core" van Tweakers) is het dus jammer om te zien dat - zeker wat gaming betreft - de aandacht steeds meer verschuift naar consoles.

Is volgens mij een puntje van kritiek wat al vaker langsgekomen is... ;)

[ Voor 85% gewijzigd door CH4OS op 20-01-2016 17:14 ]

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
Klopt, had zeker gekund. Probleem is alleen: dat is juist mosterd na de maaltijd. Immers: de Tweakers die er echt interesse in hebben, hebben de game allang in huis - of althans: voor een groot deel van de geinteresseerde lezers zal dat gelden. Assetto Corsa kwam al eind 2014 uit, maar werd redelijk 'soft' uitgebracht. Eerst op Steam Early Access en op enig moment als volwaardige game. Wij hebben dat moment simpelweg gemist. Nu alsnog een review doen van een game die al meer dan een jaar uit is, is niet logisch. Wellicht zouden we een volgende grote upgrade kunnen aangrijpen om alsnog iets te doen met de pc-versie, maar zonder zo'n actueel 'haakje' ligt die kans er niet.

De consoleversie gaf ons een mogelijkheid om Assetto Corsa alsnog te behandelen, met een actuele invalshoek. Vandaar dat je nu wel iets over de consoleversie leest, en niet over de pc-versie.

• Dionos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-11 23:48
Ircghost schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:12:
Ook wordt gesteld dat er 1 betaalde DLC is geweest. Er zijn er echter al 2 geweest (en 1 gratis).
Volgens mij zijn de 3 Dreams Packs betalend (zie http://store.steampowered.com/dlc/244210/). Dus er zijn al 3 betalende DLCs uitgebracht.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tweakjur schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 23:54:
Klopt, had zeker gekund. Probleem is alleen: dat is juist mosterd na de maaltijd. Immers: de Tweakers die er echt interesse in hebben, hebben de game allang in huis - of althans: voor een groot deel van de geinteresseerde lezers zal dat gelden.
Ik bedoelde de review toen de PC variant van de game uit was, dan had het geen mosterd na de maaltijd geweest en had deze preview ook logischer geweest.

Daarom voelt de preview (voor mij in elk geval) ook als mosterd na de maaltijd.
Assetto Corsa kwam al eind 2014 uit, maar werd redelijk 'soft' uitgebracht. Eerst op Steam Early Access en op enig moment als volwaardige game. Wij hebben dat moment simpelweg gemist. Nu alsnog een review doen van een game die al meer dan een jaar uit is, is niet logisch.
Dat snap ik, ik doelde dan ook meer een review van de game, toen hij pas uit was. De review voor bijvoorbeeld Cities: Skylines kwam ook (veel) later dan de release (en dankzij vele verzoeken op het forum). :)
Dionos schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 00:02:
Volgens mij zijn de 3 Dreams Packs betalend (zie http://store.steampowered.com/dlc/244210/). Dus er zijn al 3 betalende DLCs uitgebracht.
De gratis DLC is middels een update in de game erbij gekomen, met de 1.2 patch van de game. Daar zat geloof ik ook Zandvoort als circuit bij.

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 21-01-2016 00:48 ]

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

Waarom is een review zo belangrijk? je kent het spel al, je speelt het al of whatever, dus je weet toch al of je het leuk vind of niet? wat maakt de mening van een website dan nog uit?

Dit is een account.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Voor mij is het niet belangrijk dat er een review voor de game komt. Zoals je zegt; ik heb de game al, dus ik weet al wat voor game het is. Maar om dan alsnog een preview te doen, want er komt een console versie (ruim een jaar na de release van de PC-versie van de game), dan is dat net zo goed mosterd na de maaltijd en oogt dat wat raar naar mijn idee. Ik keek dus wel even raar op, toen de preview verscheen in de carrousel.

Het geeft mij ook de indruk, dat de PC-versies of PC games minder aandacht krijgen dan de console games (los van de review-versies van games die de redactie krijgt). En dat is volgens mij wel een vaak gehoord aandachtspuntje. ;) Voor Cities: Skylines is ook later dan de release alsnog een review van verschenen, maar dat had denk ik nooit gebeurd, als de community er niet in grote mate om had gevraagd. En in dit geval dus ook een gevoel "waarom krijgt de console versie van de game dan wél aandacht?", wat er aan kleeft. ;) Maar die is al uitgelegd door Tweakjur.

[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 21-01-2016 01:00 ]

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 15:01

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Dionos schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 00:02:
[...]

Je hebt gelijk! Misschien was de eerste wel gratis als je het spel al had of iets dergelijks.. er was er 1 in ieder geval 1 gratis :P

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
CptChaos schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 00:27:
[...]
Ik bedoelde de review toen de PC variant van de game uit was, dan had het geen mosterd na de maaltijd geweest en had deze preview ook logischer geweest.

Daarom voelt de preview (voor mij in elk geval) ook als mosterd na de maaltijd.
[...]
Dat snap ik, ik doelde dan ook meer een review van de game, toen hij pas uit was. De review voor bijvoorbeeld Cities: Skylines kwam ook (veel) later dan de release (en dankzij vele verzoeken op het forum). :)
Ik snap niet helemaal waarom je tegen mijn vorige post in gaat? Ik probeer dus te zeggen dat we de review best hadden willen hebben destijds, maar dat we de game bij release gemist hebben, en nu is het niet meer actueel genoeg. Dat is jammer, maar daar kunnen we nu verder niet zo veel meer aan veranderen.

Cities: Skylines was inderdaad ook al uit toen wij de review deden, maar toen ging het om 1 a 2 maanden, niet over een jaar.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tweakjur schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:03:
Ik snap niet helemaal waarom je tegen mijn vorige post in gaat? Ik probeer dus te zeggen dat we de review best hadden willen hebben destijds, maar dat we de game bij release gemist hebben, en nu is het niet meer actueel genoeg. Dat is jammer, maar daar kunnen we nu verder niet zo veel meer aan veranderen.

Cities: Skylines was inderdaad ook al uit toen wij de review deden, maar toen ging het om 1 a 2 maanden, niet over een jaar.
Ik ga nergens tegen je post in? Ik begrijp maar al te goed wat je schrijft, dat jullie de game gemist hadden toen de PC-versie net uit was. Een review die dan wat later (zoals met Cities: Skylines kwam op veler verzoek) was gekomen, had dan ook niet zo raar geweest, dat zoiets nu wél het geval zou zijn, begrijp ik ook maar al te goed.

Daarom vind ik het nog wel mosterd na de maaltijd, om nu wél een preview (en straks waarschijnlijk een review) te doen van de console-versie, terwijl er (al was het dan niet direct na launch) wel een review er had kunnen zijn. ;) Daardoor heb ik ook het gevoel, dat PC-gaming eigenlijk niet zoveel aandacht krijgt bij de games-redactie (los van de (p)review exemplaren die de redactie krijgt) en dat vind ik gewoon jammer. Maar goed, gebeurd is gebeurd.

Vooruitkijkend:
Als straks een review van de console-versie komt, kan ik er dan overigens ook vanuit gaan, dat de versies vergeleken gaan worden? :) Ik ben wel benieuwd of er verschillen gaan zijn tussen de PC- en console-versie.

Beetje offtopic wellicht, maar kom er nu wel op:
In hoeverre staan jullie open voor 'review requests' of tips om bepaalde games in de gaten te houden? Ik weet dat jullie schaars zitten qua tijd, maar ook door mij werd het zéér gewaardeerd dat je (al was het na de launch) op veler verzoek alsnog een review deed van Cities: Skylines! :)

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 21-01-2016 12:17 ]

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
CptChaos schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:12:
[...]Vooruitkijkend:
Als straks een review van de console-versie komt, kan ik er dan overigens ook vanuit gaan, dat de versies vergeleken gaan worden? :) Ik ben wel benieuwd of er verschillen gaan zijn tussen de PC- en console-versie.

Beetje offtopic wellicht, maar kom er nu wel op:
In hoeverre staan jullie open voor 'review requests' of tips om bepaalde games in de gaten te houden? Ik weet dat jullie schaars zitten qua tijd, maar ook door mij werd het zéér gewaardeerd dat je (al was het na de launch) op veler verzoek alsnog een review deed van Cities: Skylines! :)
Die vergelijking is zeker een idee. Dat zal oa. afhangen van beschikbare tijd. Dat geldt overigens ook voor de review op zich. Nu (januari) is het hier vrij rustig en hebben we tijd voor een preview of review waar we in andere maanden misschien niet aan toe zouden komen. Dat is de 'mazzel' van deze versie van Assetto Corsa. In april (release) kan dat helemaal anders zijn, en kan het zomaar zijn dat Paul en ik veelvuldig op pad zijn voor grotere games of andere dingen aan het doen zijn, en dan kan de review van de console-versie zomaar geschrapt worden, mede omdat we de game al aandacht hebben kunnen geven via een preview. We moeten keuzes maken.

Review requests worden altijd gewaardeerd. Er verschijnen tegenwoordig idioot veel games doordat self-publishing door oa. Steam kinderlijk eenvoudig geworden is. Dat betekent eigenlijk automatisch al dat wij niet alles kunnen zien en bijhouden, dus tips zijn altijd welkom.

Pagina: 1