Hey iedereen, ik ben van plan om me eindelijk een degelijke game-pc aan te schaffen. Hoera! Het enige probleem -jullie raden het al- : ik ken er nauwelijks iets van. Aangezien ik me er zelf niet aan ga wagen en ik ook niemand ken die dat kan zal ik dus niets zelf in elkaar zetten. Hieronder vind je het lijstje dat ik zelf heb samengesteld en een vooraf samengesteld systeem waar ik mijn oog op heb laten vallen en graag jullie mening over had gehad.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Enkel gamen, voor al de rest heb ik mijn huidige laptop. Het hoeft daarom geen zware 4k machine te zijn, maar de huidige games wil ik wel graag op hoge settings kunnen draaien. Ik wil ook graag een machine die wat future-proof is, zodat ik over 3 jaar niet weer een nieuwe moet samenstellen. Om je een idee te geven van de games: de Total War-serie, World of Warcraft, Battlefront, etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximumprijs is echt 1100 euro, alles inbegrepen, aangezien ik ook nog een monitor, speakers en toetsenbord moet aanschaffen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Qua videokaart wil ik zeker de GTX970, tenzij jullie me van iets anders kunnen overtuigen. Ik had toch graag 1TB HDD gehad en minstens 128GB SSD. Qua processor weet ik het niet goed. Die nieuwe skylakes lijken een voor de hand liggende keuze, maar ik weet er niet genoeg van af. Voor de rest volg ik qua componenten wat ik zie in de BBG en andere bronnen. Windows 10 moet er ook zeker op
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst een Intel-processor en een Nvidia GPU
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller hoe beter natuurlijk, maar op dit moment primeert budgetvriendelijkheid over comfort
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?
Zoals ik al zei: ik ga onder geen enkel beding zelf iets samenstellen: dus dit is waar ik jullie hulp nodig heb: ik zal waarschijnlijk bestellen via Alternate.be, het enige nadeel is dat hun componenten bijna altijd duurder zijn dan die in de BBG, verder zijn er ook nog 50€ assemblagekosten, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Als er hier dus nog iets aan de prijs veranderd kan worden hoor ik het graag.
Verder kan ik ook voor de nog eenvoudiger optie gaan en een vooraf samengesteld systeem kopen van Medion. Graag had ik van jullie gehoord of dit de moeite is, of iets om ver van weg te blijven.
Andere tips, waar ik goedkoper kan bestellen of andere vooraf samengestelde systemen zijn uiteraard ook zeer welkom
Wenslijstje:
Dit is de bestelling van Alternate.be, samen 1086€
http://i.imgur.com/eh0tznw.jpg
Tenslotte is hier het systeem van Medion, wat me op zich ook best ok lijkt voor de prijs
http://www.medion.com/be/...020796.html#specification
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Enkel gamen, voor al de rest heb ik mijn huidige laptop. Het hoeft daarom geen zware 4k machine te zijn, maar de huidige games wil ik wel graag op hoge settings kunnen draaien. Ik wil ook graag een machine die wat future-proof is, zodat ik over 3 jaar niet weer een nieuwe moet samenstellen. Om je een idee te geven van de games: de Total War-serie, World of Warcraft, Battlefront, etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximumprijs is echt 1100 euro, alles inbegrepen, aangezien ik ook nog een monitor, speakers en toetsenbord moet aanschaffen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Qua videokaart wil ik zeker de GTX970, tenzij jullie me van iets anders kunnen overtuigen. Ik had toch graag 1TB HDD gehad en minstens 128GB SSD. Qua processor weet ik het niet goed. Die nieuwe skylakes lijken een voor de hand liggende keuze, maar ik weet er niet genoeg van af. Voor de rest volg ik qua componenten wat ik zie in de BBG en andere bronnen. Windows 10 moet er ook zeker op
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst een Intel-processor en een Nvidia GPU
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller hoe beter natuurlijk, maar op dit moment primeert budgetvriendelijkheid over comfort
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?
Zoals ik al zei: ik ga onder geen enkel beding zelf iets samenstellen: dus dit is waar ik jullie hulp nodig heb: ik zal waarschijnlijk bestellen via Alternate.be, het enige nadeel is dat hun componenten bijna altijd duurder zijn dan die in de BBG, verder zijn er ook nog 50€ assemblagekosten, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Als er hier dus nog iets aan de prijs veranderd kan worden hoor ik het graag.
Verder kan ik ook voor de nog eenvoudiger optie gaan en een vooraf samengesteld systeem kopen van Medion. Graag had ik van jullie gehoord of dit de moeite is, of iets om ver van weg te blijven.
Andere tips, waar ik goedkoper kan bestellen of andere vooraf samengestelde systemen zijn uiteraard ook zeer welkom
Wenslijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 196,23 | € 196,23 |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 84,91 | € 84,91 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 368,- | € 368,- |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 50,85 | € 50,85 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 81,- | € 81,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | € 46,50 | € 46,50 |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 66,01 | € 66,01 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 84,91 | € 84,91 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 978,41 | |
Dit is de bestelling van Alternate.be, samen 1086€
http://i.imgur.com/eh0tznw.jpg
Tenslotte is hier het systeem van Medion, wat me op zich ook best ok lijkt voor de prijs
http://www.medion.com/be/...020796.html#specification
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!