Toon posts:

Game pc +- 1100€

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen, ik ben van plan om me eindelijk een degelijke game-pc aan te schaffen. Hoera! Het enige probleem -jullie raden het al- : ik ken er nauwelijks iets van. Aangezien ik me er zelf niet aan ga wagen en ik ook niemand ken die dat kan zal ik dus niets zelf in elkaar zetten. Hieronder vind je het lijstje dat ik zelf heb samengesteld en een vooraf samengesteld systeem waar ik mijn oog op heb laten vallen en graag jullie mening over had gehad.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Enkel gamen, voor al de rest heb ik mijn huidige laptop. Het hoeft daarom geen zware 4k machine te zijn, maar de huidige games wil ik wel graag op hoge settings kunnen draaien. Ik wil ook graag een machine die wat future-proof is, zodat ik over 3 jaar niet weer een nieuwe moet samenstellen. Om je een idee te geven van de games: de Total War-serie, World of Warcraft, Battlefront, etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximumprijs is echt 1100 euro, alles inbegrepen, aangezien ik ook nog een monitor, speakers en toetsenbord moet aanschaffen

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Qua videokaart wil ik zeker de GTX970, tenzij jullie me van iets anders kunnen overtuigen. Ik had toch graag 1TB HDD gehad en minstens 128GB SSD. Qua processor weet ik het niet goed. Die nieuwe skylakes lijken een voor de hand liggende keuze, maar ik weet er niet genoeg van af. Voor de rest volg ik qua componenten wat ik zie in de BBG en andere bronnen. Windows 10 moet er ook zeker op

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst een Intel-processor en een Nvidia GPU

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller hoe beter natuurlijk, maar op dit moment primeert budgetvriendelijkheid over comfort :)

Ga je overklokken?
Nope

Wat verwacht je van ons?
Zoals ik al zei: ik ga onder geen enkel beding zelf iets samenstellen: dus dit is waar ik jullie hulp nodig heb: ik zal waarschijnlijk bestellen via Alternate.be, het enige nadeel is dat hun componenten bijna altijd duurder zijn dan die in de BBG, verder zijn er ook nog 50€ assemblagekosten, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Als er hier dus nog iets aan de prijs veranderd kan worden hoor ik het graag.

Verder kan ik ook voor de nog eenvoudiger optie gaan en een vooraf samengesteld systeem kopen van Medion. Graag had ik van jullie gehoord of dit de moeite is, of iets om ver van weg te blijven.

Andere tips, waar ik goedkoper kan bestellen of andere vooraf samengestelde systemen zijn uiteraard ook zeer welkom

Wenslijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 196,23€ 196,23
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 84,91€ 84,91
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 368,-€ 368,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,85€ 50,85
1Fractal Design Define S€ 81,-€ 81,-
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 46,50€ 46,50
1Cooler Master GM G550M€ 66,01€ 66,01
1Samsung 850 EVO 250GB€ 84,91€ 84,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 978,41

Dit is de bestelling van Alternate.be, samen 1086€
http://i.imgur.com/eh0tznw.jpg

Tenslotte is hier het systeem van Medion, wat me op zich ook best ok lijkt voor de prijs
http://www.medion.com/be/...020796.html#specification

Alvast bedankt voor jullie antwoorden! :)

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Ik zou het pricewatch lijstje pakken. Bij alternate en Medion maken gebruik van DDR3 ten opzichte van het nieuwere DDR4. Daarnaast zij de voedingen in beide pc niet van heel bijzondere kwalitieit.

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-11 11:42
Juist, je geheugen in je prijslijst is DDR4 en is oke, maar in je afbeelding van alternate is het ddr3, dus ik zou goed opletten.

EDIT:

Je kan deze nemen pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS8213

[ Voor 35% gewijzigd door HhK1907 op 20-01-2016 15:13 ]

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-12 14:15
Met de gtx 970 zou ik wel een 1080 scherm aanschaffen. Als je een 1440 scherm neemt zou ik de r9 390 aanraden.
Het enige wat je nog mist is een cpu koeler

[ Voor 17% gewijzigd door theman36 op 20-01-2016 15:11 ]

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:57
theman36 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:10:
Met de gtx 970 zou ik wel een 1080 scherm aanschaffen. Als je een 1440 scherm neemt zou ik de r9 390 aanraden.
Het enige wat je nog mist is een cpu koeler
De boxed CPU heeft toch een stock koeler in de verpakking zitten? Aangezien hij niet gaat overklokken zou dat (voorlopig) voldoende moeten zijn..

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, in dat lijstje van Alternate is idd een foutje geslopen, dat moest ook die DDR4 zijn. De bedoeling was van het pricewatch lijstje via Alternate te bestellen, alleen komt dat bijna altijd duurder uit, daarom dat ik me afvroeg of bepaalde dingen niet goedkoper kunnen.

IS zo'n Medion systeem sowieso uit den boze? Op het eerste zicht lijkt het me allemaal wel ok en bespaart het wel wat mooeite en kosten, daarom :)

• theman36
  • Laatst online: 01-12 14:15
melantrix schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:14:
[...]

De boxed CPU heeft toch een stock koeler in de verpakking zitten? Aangezien hij niet gaat overklokken zou dat (voorlopig) voldoende moeten zijn..
Die koeler koelt voldoende maar daarmee is ook alles gezegd en er komt ook nog wel wat geluid van af. Voor slechts 3 tientjes heb je al een cooler master 212 evo. Die koelt beter en is een stuk stiller

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:16:
Bedankt voor de reacties, in dat lijstje van Alternate is idd een foutje geslopen, dat moest ook die DDR4 zijn. De bedoeling was van het pricewatch lijstje via Alternate te bestellen, alleen komt dat bijna altijd duurder uit, daarom dat ik me afvroeg of bepaalde dingen niet goedkoper kunnen.

IS zo'n Medion systeem sowieso uit den boze? Op het eerste zicht lijkt het me allemaal wel ok en bespaart het wel wat mooeite en kosten, daarom :)
Het is een best "Ok" systeem, maar de SSD is erg klein, moederbord zal niet erg speciaal zijn en er wordt vaak bezuinigd op de voeding.

Daarnaast is het ook nog eens duurder dan zelf bouwen, waarbij je precies weet wat je in je systeem stopt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:57
theman36 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:18:
[...]

Die koeler koelt voldoende maar daarmee is ook alles gezegd en er komt ook nog wel wat geluid van af. Voor slechts 3 tientjes heb je al een cooler master 212 evo. Die koelt beter en is een stuk stiller
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar aangezien de TS aangeeft dat geluid hem niet zoveel boeit op dit moment en 3 tientjes toch weer 3 tientjes zijn vraag ik me af of het zinnig is om daar geld aan uit te geven. Dat kan eventueel over een jaar ook wel :)

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Verwijderd

Topicstarter
Heb de berekening nog eens gemaakt en nu kom ik hierop uit, alles samen 1121 euro, wat toch al behoorlijk duur begint te worden.

http://i.imgur.com/dfvV3Y5.jpg

Is er misschien iemand die via Alternate voor mij een zo goedkoop mogelijk lijstje kan samenstellen met een GTX970 en Skylake-setup? Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer en krijg er stilaan een punthoofd van. Alvast enorm bedankt voor al jullie tips :)

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen: dit is het lijstje waar ik uiteindelijk ben op uitgekomen, maar als ik wil bestellen, zegt de website:

http://i.imgur.com/yydlZfY.jpg

"De snelheid van het door u gekozen geheugen is hoger dan de standaard snelheid die door de gekozen processor ondersteund wordt. In de regel kan het geheugen probleemloos worden gebruikt, echter wordt de snelheid van het geheugen ingesteld op de maximale snelheid die door de processor wordt ondersteund. Om de hogere snelheden van het geheugen te gebruiken moeten in de BIOS de snelheid en het voltage aangepast worden."

Kan iemand me even uitleggen wat hier juist mee bedoeld wordt en of ik dan best nog iets verander? :) Alvast bedankt!

• WahyuSchmidt
  • Laatst online: 09-06 15:10
Ik denk dat je mobo max 2133mhz ondersteund dus daar kan je eventueel nog wat op besparen.

PSN: Wahyu2304_

Pagina: 1