Nieuwe Game + Werk PC voor vriendin

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-05 13:27
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, maar ook voor programma's als Photoshop, Illustrator, Adobe After Effects, Flash etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 1100 alles bij elkaar

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er is al een monitor en een muis, de rest het liefste nieuw.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb nu deze build + randapparatuur (expres gekozen voor 16GB ram voor de bewerkingsprogramma's):

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 213,90€ 213,90
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 84,91€ 84,91
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 363,50€ 363,50
1Fractal Design Define S€ 77,95€ 77,95
1Logitech Speakersysteem Z320€ 36,07€ 36,07
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 27,90€ 27,90
1CM Storm QuickFire TK (Red switch)€ 88,95€ 88,95
1Steelseries QcK heavy€ 25,95€ 25,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 38,95€ 38,95
1Cooler Master GM G550M€ 64,95€ 64,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 84,91€ 84,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.107,94

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet persé.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet persé..

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik vraag mij af of er nog onderdelen zijn die beter kunnen voor een zelfde, of zelfs betere, prijs.
En of de onderdelen die er nu inzitten allemaal goed met elkaar werken etc.
En nu ook skylake en ddr4 uit zijn, waar ik totaal niet mee bekend ben, weet ik ook niet of dit betere alternatieven zouden zijn in dit geval.

En er zit nu een micro atx moederbord in, waar het geheugen is op aangepast. Dit is niet bewust gedaan en zou het beter zijn een normaal moederbord te nemen met ander geheugen?

Alvast bedankt!

-Updatet de build-

[ Voor 3% gewijzigd door BasA1991 op 25-01-2016 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

De Mugen 4 is overkill voor een non k cpu. Eén van http://tweakers.net/price...328;247755;422022;358563/ zal prima voldoen en net zo stil zijn.

Het gekozen geheugen is 2400 MHz. Aangezien het moederbord niet meer dan 2133 ondersteunt is het daarom niet zinvol om voor sneller geheugen te gaan. Omdat de behuizing dicht is maakt het ook niet uit of de reepjes er mooi uit zien. pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 zal daarom net zo goed voldoen.

Skylake is op dit moment de enige goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-07 10:19
Je kunt eens kijken naar de balans tussen gamen en videobewerken. Als je vriendin intensief video bewerkt heeft een i7 heel veel voordeel. Die is duurder, wellicht kun je bezuinigen op de videokaart (bijvoorbeeld een GTX 960) als ze niet heel intensief gamed of wat minder zware spellen speelt.

Doet ze het alle twee dan is het een kwestie van kiezen om binnen budget te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
Anoniem: 660294 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:17:
De Mugen 4 is overkill voor een non k cpu. Eén van http://tweakers.net/price...328;247755;422022;358563/ zal prima voldoen en net zo stil zijn.

Het gekozen geheugen is 2400 MHz. Aangezien het moederbord niet meer dan 2133 ondersteunt is het daarom niet zinvol om voor sneller geheugen te gaan. Omdat de behuizing dicht is maakt het ook niet uit of de reepjes er mooi uit zien. pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 zal daarom net zo goed voldoen.

Skylake is op dit moment de enige goede keuze.
Thanks!

Ik heb een andere koeler gekozen uit dat lijstje. (update het lijstje zodirect )
Is het misschien niet beter een ander moederbord te kiezen ipv ander geheugen? Of allebei een andere dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
Philpend schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:21:
Je kunt eens kijken naar de balans tussen gamen en videobewerken. Als je vriendin intensief video bewerkt heeft een i7 heel veel voordeel. Die is duurder, wellicht kun je bezuinigen op de videokaart (bijvoorbeeld een GTX 960) als ze niet heel intensief gamed of wat minder zware spellen speelt.

Doet ze het alle twee dan is het een kwestie van kiezen om binnen budget te blijven.
Videobewerking doet ze niet en zware games aankunnen heeft een hogere prioriteit dan zwaar kunnen bewerken, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:41
Als de PC op 1080P word gedraaid zou ik voor het geld een R9 380X nemen. Deze is net ietsjes langzamer dan de GTX970 maar RUIM zat om goed op hoge instellingen te gamen het safed je ruim 100 euro. De GTX970 is overkill voor 1080P gaming. Wil je dat je extra frames op Ultra overhoud zou ik het lijstje gewoon zoo laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-07 10:19
BasA1991 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:34:
[...]

Videobewerking doet ze niet en zware games aankunnen heeft een hogere prioriteit dan zwaar kunnen bewerken, haha.
Helder! Omdat je after effects noemde in de topicstart ging ik er vanuit dat ze video bewerkte......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
Puddi Puddin schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:41:
Als de PC op 1080P word gedraaid zou ik voor het geld een R9 380X nemen. Deze is net ietsjes langzamer dan de GTX970 maar RUIM zat om goed op hoge instellingen te gamen het safed je ruim 100 euro. De GTX970 is overkill voor 1080P gaming. Wil je dat je extra frames op Ultra overhoud zou ik het lijstje gewoon zoo laten.
Het zal wel 1080p worden ja, uiteindelijk komt er nog wel een 144hz scherm, nu een 60hz, maar dat moeten beide kaarten ook aankunnen?

En qua futureproof willen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
In sommige games is een gtx 970 op 1080p helemaal geen overkill. En zo denderend is een 380x nou ook weer niet..en zeker niet ietsjes langzamer. Daar zit een behoorlijk verschil tussen.
En de GTX 970 gaat je zeker langer happy houden dan een r9 380x. Daarbij valt een 970 ook nog es te overklokken tot het niveau van een 980.. Dus zeker geen verkeerde keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Mooie build,

Echter zit er een duur mechanisch toetsenbord bij, best mooi spul moet ik zeggen heb hem zelf ook gehad. Als je er echter nog niet aan gewend ben is dat geen must-have denk ik. Zelf heb ik nu corsair, vind die media toetsen best wel handig, wieltje voor audio is erg handig + volledig mechanisch. Bij de CM storm vond ik dat met die fn-toetsen best onhandig. Eerlijk gezegd vond ik de CM storm wel lekkerder typen.
Ben je er al gewend aan en wil je het gelijk aanschaffen? Anders zou ik dit later doen en eerst de PC net wat verbeteren

Goed ingelezen over de muismatten? Stof, kunststof of aluminuim of misschien combi van? Ruw/glad etc. en de grootte.

r9 390/GTX970 is de high end gaming en voor 144Hz monitoren iig wel nodig. 60Hz 1080p nog niet echt. Maar ze zullen natuurlijk wel meer power hebben. Die kaarten zullen net even hogere settings aan kunnen en langer mee gaan.

Voeding anders doen, dit is low-quality, corsair GM serie, voor dat geld + nog eens modulair, wel handig maar er is bezuinigd. Ga beter even gelijk voor een goed gold model. 450W voor een GTX 970 en 550W met een R9 390 (die ik eerder zou kiezen wegens 8GB VRAM)

SSD, neem 500GB, die 250GB zit best snel vol en dat is gewoon irritant, werkt niet lekker. Alles continu overzetten klinkt makkelijk maar voor velen is dit altijd een uitgestelde klus om die rommel te controleren. Games worden tegenwoordig ook fiks groter zoals je weet.

Behuizing, je hebt een uATX moederbord een kleinere kast zou je zelfs nog kunnen nemen!
pricewatch: Fractal Design Define Mini
pricewatch: Cooler Master Silencio 352
pricewatch: BitFenix Phenom Micro-ATX Zwart
pricewatch: Corsair Obsidian Closed / pricewatch: Corsair Obsidian 350D Window
pricewatch: Corsair Carbide 88R
http://tweakers.net/product/395190/corsair-carbide-air-240/
pricewatch: BitFenix Phenom Micro-ATX Zwart

Die vallen net even wat compacter, zitten ook erg mooie tussen. Neem eens een kijkje dit vond ik de beste.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:22
Waarom zou TS een duurdere voeding moeten nemen? In een gesloten kast ga je weinig merken van welke voeding je kiest en van Bronze of Gold ga je ook niks van terug zien. De nu gekozen voeding is en blijft overigens gewoon een goed functionerende voeding.
500GB SSD is inderdaad handig maar dan weer, kost wel een hoop extra geld en niet iedereen heeft het ervoor over om een klein beetje moeite te besparen. Wel is 250GB weinig dus kan je er een harde schijf ofzo bij zetten zodat je games die je weinig speelt en films etc. over kan zetten daarop.

[ Voor 36% gewijzigd door rickbovenkamp op 20-01-2016 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

rickbovenkamp schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 19:52:
Waarom zou TS een duurdere voeding moeten nemen? In een gesloten kast ga je weinig merken van welke voeding je kiest en van Bronze of Gold ga je ook niks van terug zien. De nu gekozen voeding is en blijft overigens gewoon een goed functionerende voeding.
500GB SSD is inderdaad handig maar dan weer, kost wel een hoop extra geld en niet iedereen heeft het ervoor over om een klein beetje moeite te besparen. Wel is 250GB weinig dus kan je er een harde schijf ofzo bij zetten zodat je games die je weinig speelt en films etc. over kan zetten daarop.
500GB ivm het gemak je koopt zo'n PC maar één keer, daarom ook het voorstel om het toetsenbord even te laten schieten (twv €80)
Daarnaast is deze 480GB SSD erg scherp geprijsd: pricewatch: Crucial BX200 480GB
850 Evo doet het in de benchmarks sneller maar dat is geloof ik ook deels trucage ivm het cache geheugen erin. Praktijk zal het weinig uitmaken vooral niet voor een overstap HDD -> SSD, ipv SSD -> SSD.
Maar dit is hoe de TS er zelf mee om denkt te gaan natuurlijk. Hij bepaald het zelf wat het beste is voor hem, ik zou het hinderlijk vinden (zoals ik nu heb) een ander misschien niet..

Met voedingen vind ik het wel belangrijk om kwaliteit te nemen, weet niet of je bekent bent met de onderdelen die in een voeding geplaatst worden? Ik richt me meer daarop dan een goed functionerende voeding. Die Cooler Master GM series zijn volledig modulair en ook nog eens vrij goedkoop, er is intern waarschijnlijk op bezuinigd. Vaak zijn condensatoren de componenten die stuk kunnen gaan in een voeding. Je hebt hier verschillende merken van die bijvoorbeeld in China en Japan worden gemaakt. Deze uit China (CapXcom geloof ik) ( -> http://www.techpowerup.com/reviews/CoolerMaster/G550M/4.html ) zijn van mindere kwaliteit en hebben dus een kortere levensduur. Het is al tijdje terug maar ik meen mij te herrinneren dat deze GM series dus beschikken over deze componten, opzich niet erg maar mindere kwaliteit.
Nagenoeg alle 80Plus gold voedingen beschikken over die betere kwaliteits condensatoren die dus een langere levensduur bieden!
Daarnaast heb je niet iets als de C6/C7 low-power states, hier maak je gebruik van icm windows8/10 om je PC te laten "fast booten". De Cooler Master GM 550M biedt daar dan wel weer ondersteuning voor, wat mij eigenlijk meevalt. Goede budget voeding maar de kwaliteit kan beter
Voornaamste idee is dus meer de levensduur en kwaliteit daarvan, niet zozeer de efficiëntie.

Voor echte kwaliteit icm een R9 390 zou ik voor deze voeding gaan: pricewatch: Corsair RM550x
En met een GTX 970 voor deze: pricewatch: Seasonic G-series 450 watt

[ Voor 6% gewijzigd door mirno op 20-01-2016 21:08 ]

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:22
De RM550x is zeker een goede voeding. Het is alleen niet alsof TS er hinder aan zal ondervinden als hij een GM 550M neemt, het is namelijk 1 van de beste in zijn prijsklasse. Dat het in China of Japan gemaakt is zecht overigens vrij weinig over de kwaliteit van een product.
Vandaar zeg ik de GM 550M is gewoon een solide product die niet je computer op zal blazen, hij wordt dan ook bij veel sites beoordeeld als een goede voeding voor het geld en vandaar is het niet een verkeerde keuze. Als het stiller en zuiniger moet dan is de RM550x ook zeker zijn geld waard wel maarja je kan altijd wel meer uitgeven voor betere producten, maakt het alleen niet nodig ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

GM 550M is inderdaad geen verkeerde voeding, net even wat reviews van gekeken. Gewoon echt een waar voor je geld aankoop + semi-modulaire functionaliteit. Toch blijf ik erbij dat die capxon condensatoren vermeden moeten worden. Als die net net van betere kwaliteit waren zou ik er zeer over te spreken zijn. Die dingen gaan gewoon eerder stuk.

Maargoed, het blijft in eerste instantie gewoon een goede voeding. Geen slechte keuze.

Nu weet de TS wel weer genoeg over de voedingen, dus mochten we hierop verder gaan dan even in een apart bericht.

Hoe zit je zelf nu met je huidige lijst BasA1991.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
mirno schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:56:
GM 550M is inderdaad geen verkeerde voeding, net even wat reviews van gekeken. Gewoon echt een waar voor je geld aankoop + semi-modulaire functionaliteit. Toch blijf ik erbij dat die capxon condensatoren vermeden moeten worden. Als die net net van betere kwaliteit waren zou ik er zeer over te spreken zijn. Die dingen gaan gewoon eerder stuk.

Maargoed, het blijft in eerste instantie gewoon een goede voeding. Geen slechte keuze.

Nu weet de TS wel weer genoeg over de voedingen, dus mochten we hierop verder gaan dan even in een apart bericht.

Hoe zit je zelf nu met je huidige lijst BasA1991.
Heb de lijst geupdate, dit wordt 'm hoogst waarschijnlijk.
Inclusief het toetsenbord, die heb ik namelijk zelf en mijn vriendin vindt deze heerlijk typen etc. :P

Blijf bij de gtx 970, lijkt toch een stuk beter, heb deze zelf en hou in veel games nog niet echt frames over zo lijkt.
Het moederbord zou misschien wel beter kunnen icm beter geheugen(?), maar ik denk dat deze ook prima zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

BasA1991 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:57:
[...]

Heb de lijst geupdate, dit wordt 'm hoogst waarschijnlijk.
Inclusief het toetsenbord, die heb ik namelijk zelf en mijn vriendin vindt deze heerlijk typen etc. :P

Blijf bij de gtx 970, lijkt toch een stuk beter, heb deze zelf en hou in veel games nog niet echt frames over zo lijkt.
Het moederbord zou misschien wel beter kunnen icm beter geheugen(?), maar ik denk dat deze ook prima zijn.
Lijkt me prima. Jaa gelijk aanschaffen kan ook heb je gelijk maar goede randapparaatuur.
Gtx970 is natuurlijk ook een fantastische videokaart, wat zuiniger en kleiner.
Je kan nog een 450watt voeding nemen, ik blijf er nog steeds bij dat je met jou budget beter voor een kwalitatief betere voeding kan gaan, zoals de seasonix g-450 in dit geval.
Kast is ook vrij groot je hebt een kleine gpu micro atx moederbord. Kijk eens boven naar de micro atx kasten in het geheel wat compacter (en misschien goedkoper) te maken.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
mirno schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:40:
[...]

Lijkt me prima. Jaa gelijk aanschaffen kan ook heb je gelijk maar goede randapparaatuur.
Gtx970 is natuurlijk ook een fantastische videokaart, wat zuiniger en kleiner.
Je kan nog een 450watt voeding nemen, ik blijf er nog steeds bij dat je met jou budget beter voor een kwalitatief betere voeding kan gaan, zoals de seasonix g-450 in dit geval.
Kast is ook vrij groot je hebt een kleine gpu micro atx moederbord. Kijk eens boven naar de micro atx kasten in het geheel wat compacter (en misschien goedkoper) te maken.
Ik heb niet bewust gekozen voor een micro atx moederbord eigenlijk, is het beter om een grotere te pakken icm grote kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
Zou iemand mij hier nog even mee kunnen helpen voordat ik de keuze definitief maak?

Er zit nu een micro atx moederbord in, waar het geheugen is op aangepast. Dit is niet bewust gedaan en zou het beter zijn een normaal moederbord te nemen met ander geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahyuSchmidt
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-06 15:10
Je kan het micro atx mobo gewoon houden. Het geheugen is hetzelfde dan als je op je ATX bordje doet.
En je hebt toch een dichte case dus je ziet er niks van.

PSN: Wahyu2304_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deter83
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-04 08:10
Je geeft aan voor 16gb ram te hebben gekozen, maar er zit nu 8gb in je lijst (bewust of onbewust?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:11
Nog een overweging voor de GPU. Ik krijg het idee dat het op het moment nog alleen 1080p/60fps is. Daarvoor is een 960/380 zeker genoeg voor. Daarom zou je kunnen overwegen om deze kaart nu te kopen en wanneer Polaris/Pascall (AMD mikt ergens tussen juni-september) uit is een kaart uit die serie te kopen. En dan dus de 960/380 te verkopen.

Dat gezegd hebbende zou ik geen 970 nemen, maar een 390. Die lijkt op dit moment net wat toekomstbestendiger te zijn dan een 970 (DX12).

[ Voor 4% gewijzigd door Zeara op 26-01-2016 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 627443

Mij lijkt het handig al ga je video/foto bewerken vooe een i7 gaat, want dan heb je de hyperthreads die toch handig zijn om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-07 16:16

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

Anoniem: 627443 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 17:53:
Mij lijkt het handig al ga je video/foto bewerken vooe een i7 gaat, want dan heb je de hyperthreads die toch handig zijn om te hebben.
In dit budget is geld steken in een betere videokaart belangrijker dan in een i7. Verder moet de i5-6500 meer dan goed genoeg zijn voor casual gebruik van deze programma's.

Micro-ATX in een ATX kast is prima te doen, zelfs betere airflow dan in een micro-ATX kast. Vervanging voor de CM voeding kan deze Antec voeding zijn: pricewatch: Antec VPF Series 550W.

Na wat reviews en teardowns gezien te hebben, blijkt deze intern kwalitatief beter te zijn dan de Cooler Master voeding. De RM550x is ook een prima keus, al dan niet wat duurder.

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 627443

MightyPenguin schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 18:24:
[...]

In dit budget is geld steken in een betere videokaart belangrijker dan in een i7. Verder moet de i5-6500 meer dan goed genoeg zijn voor casual gebruik van deze programma's.

Micro-ATX in een ATX kast is prima te doen, zelfs betere airflow dan in een micro-ATX kast. Vervanging voor de CM voeding kan deze Antec voeding zijn: pricewatch: Antec VPF Series 550W.

Na wat reviews en teardowns gezien te hebben, blijkt deze intern kwalitatief beter te zijn dan de Cooler Master voeding. De RM550x is ook een prima keus, al dan niet wat duurder.
Had niet echt goed naar het budget gekeken en zag niet dat er ook randapparatuur bij moest 8)7
Pagina: 1