Time is an illusion, Lunchtime doubly so
Vraag
Beste antwoord (via 2bmws op 20-01-2016 14:03)
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Alle reacties
Trekgewicht e.d. zijn al bekend want die staan op je kentekenbewijs, of je nu een trekhaak hebt of niet. Dus alles is al geregeld
[ Voor 43% gewijzigd door maarud op 20-01-2016 13:14 ]
Daar is dan een trekhaak onder gelast en als je dan iets als een caravan wil trekken van een bepaald gewicht moet het eerst gekeurd zijn voor dat het mag.
Daarnaast zet iedere sjonnie zelf een trekhaak op de auto en het lijkt me niet dat die het melden.
Wat zei de garage oid waar je dit hebt laten doen?
Van mijn verzekering kreeg ik voor een vorige auto waar ik een trekhaak onder had zitten een 2de groene kaart voor de aanhanger.
Ik bedacht het vannacht ineens, heb het dus niet nagevraagd.
[ Voor 16% gewijzigd door 2bmws op 20-01-2016 13:23 ]
Ja maar dat was specifiek voor die aanhanger. Dat doet mijn leasemaatschappij ook als ik er om vraag. Voor je auto is dat - mits het model in principe geschikt is voor een trekhaak - voor zover ik weet niet nodig.2bmws schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:19:
Is inderdaad voor Nederland.
Van mijn verzekering kreeg ik voor een vorige auto waar ik een trekhaak onder had zitten een 2de groene kaart voor de aanhanger.
De 'mits' zet ik erbij voor het geval je een of andere milieutechnisch schone auto rijd (bluemotion, dat soort spul). Het kan zijn dat het dan domweg niet mag omdat je auto daar niet geschikt voor is.
... en gaat over tot de orde van de dag
Volgens mij kreeg je de groene kaart ook wel zonder dat je een trekhaak zou hebben.
Vandaar dat ik me afvraag of ik het dan moet melden....
Of verschilt dit per verzekering?
[ Voor 5% gewijzigd door 2bmws op 20-01-2016 13:35 ]
Mijn auto heeft geen trekhaak maar mag wel 1000kg geremd trekken.
O.1 Aanhangwagen geremd 1900 kg
O.2 Aanhangwagen ongeremd 650 kg
Wat betreft de verzekering; bij de ene verzekering valt een trekhaak onder de accessoires en bij de ander niet. Dat ga ik dus maar bij mijn verzekering navragen....
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?