Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwd2
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-02 20:53
Zit momenteel in mijn examenjaar HAVO en mijn cijfers zijn prima en ben 99% zeker dat ik ga slagen.
Ik ben van plan om Informatica (HBO-ICT) te gaan studeren, dat staat al vast.

Zit echter wel met een probleem: welke hogeschool?
Ik woon zelf in omgeving Breda-Tilburg.

Zouden de mensen die Informatica, ICT of BI hebben gestudeerd, mij kunnen vertellen waar ze op school hebben gezeten en hoe de ervaring was (organisatie, toetsing, docenten, elo, etc)?

Bedankt alvast :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
Ik hoor veel positieve verhalen over Avans Breda, ik zou zeggen, loop daar eens binnen bij een open dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-09 09:41
Ik ben zelf erg fan van de HBO-ICT aanpak op de Fontys Eindhoven. Je begint hier in het eerste jaar redelijk breed, waarna je na het eerste en tweede semester een keus maakt op welk gebied je dieper in wilt gaan en dus je studie mee wilt vervolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 16:45
Veel van mijn oud-collegas waren tevreden over de opleiding van Avans Breda.
Dat is inmiddels wel een jaar of 5 geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:35

P_Tingen

omdat het KAN

Voor (oa) dit soort dingen is de keuzegids opleidingen gemaakt. Deze kost normaliter €27, maar scholen hebben hem vaak zelf. Je zou eens kunnen informeren bij je decaan of dat ook op jouw havo zo is.

Link: http://www.keuzegids.org/hbo

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwd2
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-02 20:53
Lelletje schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:32:
Ik hoor veel positieve verhalen over Avans Breda, ik zou zeggen, loop daar eens binnen bij een open dag?
Ben ik al langs geweest, niet echt een school waar ik de komende jaren wil doorbrengen.
Ben ook langs de Haagse Hogeschool geweest, dat vond ik een veel fijnere sfeer hebben.
frickY schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:05:
Veel van mijn oud-collegas waren tevreden over de opleiding van Avans Breda.
Dat is inmiddels wel een jaar of 5 geleden.
En die werken in de IT branche neem ik aan? Zo ja, mag ik weten wat hun functie is, puur uit nieuwsgierigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 14:03
Waarom was Avans Breda geen school waar je de komende jaren wilt doorbrengen? Wat vind je belangrijk en hoop je in een school te vinden? Ik denk als je zelf wat meer informatie geeft naar wat je zoekt je een stuk beter geholpen kan worden.

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-09 14:35
Ik doe zelf HBO Informatica in Breda (nu 3e jaars), is een leuke opleiding, maar als je al enige achtergrondkennis heb van programmeren zul je je het eerste half jaar flink vervelen, maar dan kan je uiteraard jezelf wel bezighouden dat deed ik ook. Maar de docenten hebben wel veel vakkennis en volgens mij is het lesprogramma ook in het Engels nu. Naarmate het jaar vordert wordt het lastiger en in het 2e jaar krijg je veel verschillende lessen en kun je zo dus ook een richting bepalen wat je het leukst lijkt.

Ik raad je aan om mee te lopen een dagje, krijg je een indruk hoe het gaat. Als je komende periode meeloopt zie je goed wat er van je verwacht wordt verder in de opleiding. Verder is sinds afgelopen jaar de gehele afdeling waar we zitten verbouwd en hebben we een moderne werkruimte. Als je meer wilt weten kan je gerust wat vragen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-09 16:49

Perkouw

Moderator General Chat
qwd2 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:18:
Zit momenteel in mijn examenjaar HAVO en mijn cijfers zijn prima en ben 99% zeker dat ik ga slagen.
Ik ben van plan om Informatica (HBO-ICT) te gaan studeren, dat staat al vast.

Zit echter wel met een probleem: welke hogeschool?
Ik woon zelf in omgeving Breda-Tilburg.

Zouden de mensen die Informatica, ICT of BI hebben gestudeerd, mij kunnen vertellen waar ze op school hebben gezeten en hoe de ervaring was (organisatie, toetsing, docenten, elo, etc)?

Bedankt alvast :)!
We kunnen je allemaal zeggen school A, B of C. Gaat dat jou echt helpen in je keuze? Dat betwijfel ik. Je zal echt zelf onderzoek moeten doen en hier energie in moeten steken. Natuurlijk kan je ook cijfers op zoeken w.b.t. de kwaliteit (NVAO) van een hogeschool. Maar ga vooral langs op open dagen. Probeer door de gemaakte sfeer heen te kijken en probeer een indruk op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-09 17:03
ik doe zelf bedrijfskundige informatica op de HZ(Hogeschool Zeeland) in Vlissingen.

Ik ben hier zelf zeer tevreden, de opleiding is klein, informeel en docenten weten wie je bent. De ICT-opleiding is opgesplitst in business and management en software engineering. Opleiding is wel hoofdzakelijk gericht op Business Intelligence, aan iemand met de wens om die-hard programmeur te worden raad ik het niet aan.

Ik zou veel open dagen bezoeken en informatie inwinnen. Voor meer info kan je altijd een bericht sturen :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Pagina: 1