Beste Besturingsystemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicher
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-09 11:05
.

[ Voor 106% gewijzigd door Wicher op 04-04-2022 16:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Beste is persoonlijke voorkeur, binnen de PC heb je ook in de basis maar 2 keuzes.. Linux of Windows. De eerste is veelal gratis en 'open', maar kan dan weer geen Windows programma's draaien. Windows is natuurlijk betaald, met de keuze uit Windows 7, 8 of 10. Microsoft is echter hard bezig iedereen van 7 en 8 naar 10 te krijgen, dat het in dat geval gewoon de simpele keuze Windows 10 wordt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:51
Afgezien van de erg karige TS welke totaal niet aan enige eisen voldoet hier op GoT.

Ik zou zelf zeggen. Windows 10.
Maar het is eigenlijk gewoon een keuze die je zelf moet maken.

Niet willen betalen? Linux.

Wil je gamen? Windows 7, 8, 8.1 of 10.
Maar als je dan toch Windows koopt, neem dan meteen 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
[ ] geen van alle
[ ] allemaal
[ ] wat is een besturingssysteem ?
[X] geef eens aan wat je allemaal zelf hebt uitgezocht

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

NIet helemaal in dit deel, maar wel erg relevant: Het grote welk OS ( bijvoorbeeld linux distro) topic deel 7. We hebben er dus al een topic voor. ;) Lees de TS dus eerst even door en ga dan jezelf afvragen wat je nou wilt gaan doen en wat aan je eisen zou kunnen voldoen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

SinergyX schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:11:
Beste is persoonlijke voorkeur, binnen de PC heb je ook in de basis maar 2 keuzes.. Linux of Windows. De eerste is veelal gratis en 'open', maar kan dan weer geen Windows programma's draaien. Windows is natuurlijk betaald, met de keuze uit Windows 7, 8 of 10. Microsoft is echter hard bezig iedereen van 7 en 8 naar 10 te krijgen, dat het in dat geval gewoon de simpele keuze Windows 10 wordt.
Ooit van Wine op Linux gehoord? Is best handig. Windows applicaties draaien op een Linux machine. https://www.winehq.org/

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anonymoussaurus schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:55:
[...]

Ooit van Wine op Linux gehoord? Is best handig. Windows applicaties draaien op een Linux machine. https://www.winehq.org/
Natuurlijk ken ik het, maar dat is onlogische pleisteroplossing die in de praktijk lang niet altijd werkt, afhankelijk wat je precies wil draaien.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicher
Bedankt iedereen voor de goede reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicher
Breezers schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:11:
[ ] geen van alle
[ ] allemaal
[ ] wat is een besturingssysteem ?
[X] geef eens aan wat je allemaal zelf hebt uitgezocht
Zelf dacht ik aan Windows 7 of Linux :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:13
WicherHylarides schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:16:
[...]

Zelf dacht ik aan Windows 7 of Linux :9
maar waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 09:44
Als je deze vraag al zelf moet stellen kan ik je linux afraden. Linux vereist toch meer kennis dan dat je nu schijnbaar hebt.

Dan blijft windows over. Aangezien microsoft claimt dat win10 voorlopig de laatste windows is en daar support dus het langste voor doorgaat zou ik win10 aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicher
@tritimee mijn oude laptop had linux en ik vond het best wel fijn en goed, Win7 heb ik om mijn nieuwe laptop, hier zat eerst win10 op maar dat werd me een beetje te traag en te veel reageerde niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Wicher op 20-01-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Bij deze even een verzoek om de TS flink uit te breiden met de ontbrekende informatie:
  • Welke hardware zit er in je pc
  • Wat wil je met je pc gaan doen? welke programma's wil je gaan gebruiken
  • Welke OS-en heb je zelf al bekeken, en wat is je eigen mening
  • etc.
Er worden vanuit het algemene beleid een aantal eisen gesteld aan een topicstart, met name met betrekking over eigen inzet. Daar voldoet de TS nu niet aan, kun je daarom je topicstart even wijzigen en aanvullen? :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ardjee schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:18:
Als je deze vraag al zelf moet stellen kan ik je linux afraden. Linux vereist toch meer kennis dan dat je nu schijnbaar hebt.
Onzin. Als je niets meer doet dat wat op Facebook klooien en op Tweakers hangen, heb je aan Linux meer dan genoeg en het is echt geen rocket science. Met een LTS versie van bijvoorbeeld Ubuntu of Debian Stable heb je er minder onderhoud aan dan Windows.

Daarnaast heeft de TS aangegeven al Windows te hebben, dus als het echt een drama wordt voor 'm, kan hij altijd terug.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
WicherHylarides schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:23:
[...] Win7 heb ik om mijn nieuwe laptop, hier zat eerst win10 op maar dat werd me een beetje te traag en te veel reageerde niet.
Dit klinkt als een slecht geconfigureerde Windows 10 installatie. Of je moet 2GB of minder aan RAM hebben, maar dat lijkt me stug, voor een nieuw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Shaggy_NL schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:46:
[...]

Dit klinkt als een slecht geconfigureerde Windows 10 installatie. Of je moet 2GB of minder aan RAM hebben, maar dat lijkt me stug, voor een nieuw systeem.
Sterker nog, Windows 7 op 2 GB of Windows 10 op 2 GB. Doe mij maar Windows 10, sneller, veel sneller.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Nog even wachten voor het antwoord: http://awards.tweakers.ne...ringssysteem-desktop.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je twijfelt hoe je hoef je niet eens te kiezen: installeer Linux en Windows in dual boot.

Omdat ik al het gespioneer en eeuwige gehengel om steeds te moeten upgraden van Microsoft zat was ben ik volledig overgestapt naar Arch Linux.

Linux is ook totaal niet ingewikkeld wanneer je rustig begint met een versie die geschikt is voor beginnende overstappers, zoals Manjaro of Mint.

Coole video: YouTube: Linux Mint 17.3 Cinnamon Edition- See What's New
Pagina: 1