Voeding opgeblazen... Wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogschuttertje
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-05-2023
Hallo,

Dit isbde eerste keer dat ik een topic maak op tweakers.. Maar ik ben letterlijk radeloos. Maar ik heb op verschilldende plekken rondgekeken...

Gister avond om 12 uur zat ik World of Warcraft te spelen en toen sloeg mijn pc uit na een harde knal en een lichtflits achter in mijn pc... Na lang zoeken heb ik uitgevonden dat mijn voeding is opgeblazen... Na lang uitvogelen hoe en wat ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn Nvidea Gforce GTX 760 te sterk is voor mijn voeding. Namelijk 500 watt nodig waarbij mijn voeding 450 watt bied...

Maar nu komt de vraag omdat ik heb rondgekeken op verschillende forums heb ik gezien dat ook andere dingen kapot kan gaan als je voeding opblaast.

Hoe groot is nou de kans dat andere dingen kapot kan gaan als je voeding opblaast?

(sorry voor spellingfouten, ik heb dit geschreven op mijn mobiel.)

Beste antwoord (via Boogschuttertje op 20-01-2016 10:41)

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-06 06:44
Welkom op Tweakers :)

Die kans is natuurlijk altijd aanwezig. Er is echter maar één manier om daar achter te komen. Een nieuwe voeding aanschaffen en de boel weer opstarten.

[ Voor 8% gewijzigd door Neyluzz op 20-01-2016 10:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Welkom op Tweakers :)

Die kans is natuurlijk altijd aanwezig. Er is echter maar één manier om daar achter te komen. Een nieuwe voeding aanschaffen en de boel weer opstarten.

[ Voor 8% gewijzigd door Neyluzz op 20-01-2016 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogschuttertje
Daar was ik al bang voor... Ik ben er natuurlijk niet echt blij mee.. Maar jah... Zal wel moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Boogschuttertje schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:41:
Daar was ik al bang voor... Ik ben er natuurlijk niet echt blij mee.. Maar jah... Zal wel moeten.
Inderdaad.

Voordat je overgaat tot de koop van een nieuwe voeding is het handig dat je je build deelt met ons zodat we met z'n allen kunnen kijken welke voeding het beste bij jouw PC past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:40

Aganim

I have a cunning plan..

Namelijk 500 watt nodig waarbij mijn voeding 450 watt bied..
Houdt er ook rekening mee dat het een wereld van verschil maakt of je een kwaliteitsvoeding of een no-name misbaksel gebruikt. Dat laatste groep geeft doorgaans het piekvermogen op en kunnen dus geen 450 watt continu stabiel leveren, het kan zomaar zijn dat bij 300-350 watt zo'n voeding al op zijn max zit.

Investeren in een goede voeding kost je een paar tientjes extra, maar kan je een hoop ellende besparen. Deel dus inderdaad even je build en voeding die je op het oog hebt, dan kunnen de kenners hun oordeel er over geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 18:23
Let er wel op dat de '500w' requirement van geforce over het algemeen geadviseerd wordt voor het complete systeem. De kaart zelf piekt op 170w. (Tenzij je voltage aanpast bij OC'en uiteraard)

Je hoeft nu dus met alle waarschijnlijkheid geen 1000w overkill voeding aan te schaffen.
Handig als je even je specs post. Kan bijna met zekerheid zeggen dat een 650w voeding meer dan voldoende zal zijn.

Zelf heb ik ook een 650w voeding in mijn PC zitten en ik draai op een i5 3570k die op 5.0ghz OC'd staat met een GTX660TI en ik red het makkelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogschuttertje
Sorry voor de late reply, maar ik heb mijn pc laten repareren. Gelukkig niks anders kapot... Ik heb er nu een 650watt in zitten, en hij werkt fantastisch...

Processor: Intel i5
10 gb ram
Nvidea geforce gtx 760

Hij werkt nu lekker, maar nog steeds... Als ik World of Warcraft aan het spelen ben.. Wordt hij nog redelijk warm aan de zijkant... Is dat normaal? Kan ik dat negeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:39
wat word er warm,de kast of de voeding?
Pagina: 1