Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Momenteel ben ik bezig om mijn oude Samsung S4 te vervangen door een iPhone 6. Omdat ik graag de gegevens wil behouden van de Android telefoon heb ik de app 'Stap over op iOS' geïnstalleerd op de Samsung.

Echter gaat dit niet naar wens. Elke keer zodra ik op het moment zit dat ik de codes moet invoeren verliest deze de verbinding met Wi-Fi. Ik doorloop hiervoor de volgende stappen:

Android
1. Opstarten van de app 'Stap over op iOS'
2. Klik op volgende'
3. Voer code in op het toestel.

iOS
1. Diverse standaard stappen voor nieuwe iPhone (zoals locatie, Wi-Fi, etc);
2. Selecteer bij het 'Apps en gegevens' scherm de optie overzetten van Android;
3. Klik op 'Ga door';

Zodra ik op 'Ga door' heb geklikt krijg ik een code op mijn scherm die ik vervolgens kan invoeren op de Android. Probleem is echter dat zodra het code wordt getoond op de iPhone de Wi-Fi verbinding wegvalt.

Iemand ook tegen deze problematiek aangelopen en een oplossing voor dit probleem?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Woudloper schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:34:
Momenteel ben ik bezig om mijn oude Samsung S4 te vervangen door een iPhone 6. Omdat ik graag de gegevens wil behouden van de Android telefoon heb ik de app 'Stap over op iOS' geïnstalleerd op de Samsung.

Echter gaat dit niet naar wens. Elke keer zodra ik op het moment zit dat ik de codes moet invoeren verliest deze de verbinding met Wi-Fi. Ik doorloop hiervoor de volgende stappen:

Android
1. Opstarten van de app 'Stap over op iOS'
2. Klik op volgende'
3. Voer code in op het toestel.

iOS
1. Diverse standaard stappen voor nieuwe iPhone (zoals locatie, Wi-Fi, etc);
2. Selecteer bij het 'Apps en gegevens' scherm de optie overzetten van Android;
3. Klik op 'Ga door';

Zodra ik op 'Ga door' heb geklikt krijg ik een code op mijn scherm die ik vervolgens kan invoeren op de Android. Probleem is echter dat zodra het code wordt getoond op de iPhone de Wi-Fi verbinding wegvalt.

Iemand ook tegen deze problematiek aangelopen en een oplossing voor dit probleem?
Er wordt een private Wi-Fi netwerk opgezet op je iPhone naar Samsung. Wi-Fi icoon verdwijnt dan idd.
Leg beide apparaten voor de zekerheid aan de stroom en schakel auto lock en passwords even uit.
Verdere uitleg: http://www.apple.com/iphone/switch-to-iphone/

Stomp niet af, blijf slijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
GerardVanAfoort schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:41:
Er wordt een private Wi-Fi netwerk opgezet op je iPhone naar Samsung. Wi-Fi icoon verdwijnt dan idd.
Leg beide apparaten voor de zekerheid aan de stroom en schakel auto lock en passwords even uit.
Verdere uitleg: http://www.apple.com/iphone/switch-to-iphone/
Inmiddels kunnen oplossen. Beperkte inderdaad dat er een private Wi-Fi verbinding werd opgezet uiteindelijk.

Probleem had vermoedelijk ook te maken met het feit dat ik 2 SIM-kaarten had waarvan de nieuwe in de iPhone nog niet geactiveerd was en de oude in de Android nog steeds actief was. Meerdere poging gedaan in deze situatie zonder resultaat.

Nadat ik de nieuwe SIM-kaart in de iPhone had laten activeren kon ik vervolgens wel de gegevens overzetten van de Android naar de iPhone.

Mochten anderen ook tegen dit probleem aanlopen is mijn advies:
  • De SIM-kaart in de iPhone moet geactiveerd zijn