Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 17:02

MarvinJames

Theatermaker

Topicstarter
Beste mede-Tweakers,

Ik heb sinds een aantal maanden de Sitecom Wi-Fi Homeplug Kit 500 Mbps LN-556. Daar ben ik heel tevreden over.

Ik heb in mijn meterkast de kleine, primaire plug hangen die met binnenkomende internetsignaal verbonden is.
In de woonkamer heb ik de "grotere" WiFi plug bij de TV ingeplugd. De televisieontvanger en de plug zijn dus per kabel met elkaaar verbonden. Werkt perfect!

Nu wil ik graag op de bovenverdieping mijn PC bedraad verbinden. Dus wil ik graag boven ook een extra plug in het stopcontact stoppen.

Kan ik dan een extra plug voor de bovenverdieping kopen die dan ook automatisch met de primaire plug connect? Bijvoorbeeld deze Sitecom Mini Homeplug 500 Mbps Dual Pack?
Of kun je er maar twee plugs met elkaar verbinden?

Beste antwoord (via MarvinJames op 21-01-2016 12:21)

Anoniem: 635341

Het is inderdaad mogelijk om meerdere homeplugs met elkaar te verbinden. Let er wel op dat niet elke homeplug ook een WiFi toegangspunt is. Op dit moment bestaat ons assortiment uit de volgende homeplugs:
LN-550 Mini homeplug: een homeplug van klein formaat. Deze homeplug heeft geen WiFi. Dit is de kleine homeplug uit uw LN-556 set.
LN-552 Socket homeplug: een homeplug met een stopcontact. Deze homeplug heeft geen WiFi. Deze homeplug is ook deel van de LN-555 set.
LN-554 WiFihomeplug: een homeplug met een WiFi toegangspunt en 2 LAN poorten. Deze homeplug is ook deel van de LN-555 en LN-556 set.

Jouw LN-556 set is daarnaast ook compatible met andere merken homeplugs die de Homeplug AV standaard ondersteunen. Om in te haken op RonaldMcDonald: de LN-55x reeks maakt gebruik van Qualcomm Atheros chipsets (AR7420/AR9341).

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 10:32
Je kunt gewoon een enkele homeplug kopen en die laten verbinden met de 'primaire' plug. Je krijgt dan een netwerkje van 3 pluggen.

Volgens mij is de theoretische max 64 plugs in 1 netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

Topicstarter
RonaldMcDonald schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:46:
Je kunt gewoon een enkele homeplug kopen en die laten verbinden met de 'primaire' plug. Je krijgt dan een netwerkje van 3 pluggen.

Volgens mij is de theoretische max 64 plugs in 1 netwerk.
Goed om te horen dat er gewoon een extra plug gekocht kan worden.

Omdat ik een Sitecom setje heb, leek het mij het slimst ook extra pluggen van Sitecom te kopen om de compatibiliteit te verzekeren. Dan is het genoemde duo-pack het goedkoopst (prijs / aantal) voor Sitecom. Al is dit weer €40.

Hoeveel risico neem ik als ik een plug van een ander merk neem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 10:32
Zolang het 500Mbps Homeplug AV is zal het niet veel uitmaken. Je hebt volgens mij sowieso maar 2 major chipset fabrikanten, Qualcomm en Broadcom, waarbij Qualcomm het best vertegenwoordigd is. Die zit bijna overal in.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 635341

Het is inderdaad mogelijk om meerdere homeplugs met elkaar te verbinden. Let er wel op dat niet elke homeplug ook een WiFi toegangspunt is. Op dit moment bestaat ons assortiment uit de volgende homeplugs:
LN-550 Mini homeplug: een homeplug van klein formaat. Deze homeplug heeft geen WiFi. Dit is de kleine homeplug uit uw LN-556 set.
LN-552 Socket homeplug: een homeplug met een stopcontact. Deze homeplug heeft geen WiFi. Deze homeplug is ook deel van de LN-555 set.
LN-554 WiFihomeplug: een homeplug met een WiFi toegangspunt en 2 LAN poorten. Deze homeplug is ook deel van de LN-555 en LN-556 set.

Jouw LN-556 set is daarnaast ook compatible met andere merken homeplugs die de Homeplug AV standaard ondersteunen. Om in te haken op RonaldMcDonald: de LN-55x reeks maakt gebruik van Qualcomm Atheros chipsets (AR7420/AR9341).

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

Topicstarter
Anoniem: 635341 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 14:04:
[...]

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare
Hartelijk dank voor het uitgebreide antwoord!

Inmiddels heb ik de LN-550 besteld. Ik ben toch een beetje panisch voor verschillende merken door elkaar heen ondanks dat het in theorie geen probleem zou moeten zijn.

Overigens heb ik de LN-550 ook toegevoegd in de Pricewatch hier, want daar was hij niet te vinden. :)
RonaldMcDonald schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:42:
Zolang het 500Mbps Homeplug AV is zal het niet veel uitmaken. Je hebt volgens mij sowieso maar 2 major chipset fabrikanten, Qualcomm en Broadcom, waarbij Qualcomm het best vertegenwoordigd is. Die zit bijna overal in.
Ook super bedankt voor je antwoord! Zeer nuttige informatie.
Pagina: 1