Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus UX501JW vs Dell XPS 15 9550 vs ?

Pagina: 1
Acties:

• iemand-anders
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-11 15:29
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik heb deze laptop nodig voor mijn opleiding applicatie ontwikkeling.
Programma's als photoshop, visualstudio, netbeans zullen vaak gedraaid worden ook werk ik regelmatig met virtuele machines max 3 tegelijkertijd.
Ook wil ik er licht op kunnen gamen CS:GO, dirt2
Als OS gaat mijn voorkeur uit naar windows

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
ongeveer 2000 minder is altijd goed
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja ik ben vaak onderweg dus niet te zwaar en een redelijk accuduur zijn wel een hoge eis
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
geen HP (heb ervaring met slechte drivers en slechte bouwkwaliteit)
geen MSI (goede support maar uit ervaring slechte bouwkwaliteit)

Ik heb 2 laptops op het oog:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Zenbook Pro UX501JW-FJ404T€ 1.674,99€ 1.674,99
1Dell XPS 15 9550-3628€ 2.277,09€ 2.277,09
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.952,08

De hardware is bij allebei de laptops goed genoeg.
Alleen lees ik uit reviews dat de xps 15 heel warm wordt waardoor hij niet op maximale capaciteiten kan draaien. En dat er veel kapotte xps laptops worden geleverd, en dat de support bij dell heel slecht is.

De asus ux501JW heeft hier geen last van maar hiervan is het scherm heel spiegelend is, waardoor zelfs gebruik binnen soms lastig is, ook zijn de kleuren niet helemaal correct.

Van de asus ux501JW is er ook een nieuwe skylake versie de asus ux501vw, als het goed is heeft deze laptop een ander scherm, maar ik kan nergens vinden of dit scherm beter is dan zijn voorganger.

Ik zou graag jullie ervaring willen weten met deze laptops.
Of als iemand misschien een andere suggestie voor een laptop heeft is die ook welkom.

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-11 16:50
Zelf zit ik ook al een tijd te twijfelen tussen deze twee laptops. De UX501VW wordt hoogstwaarschijnlijk eind deze maand nog leverbaar in Nederland/Europa. Op de Belgische site van Coolblue is de nieuwe Skylake versie al wel te zien. Als ik de eerste reviews lees op Amazon is het scherm qua kleuren stukken beter dan de JW versie.

Qua prestaties en accuduur zijn beide zo goed als identiek. De UX501VW heeft als enige extra de 4GB versie van de GTX960M tegenover de 2GB versie GTX960M Bij de XPS15. Naar mijn idee betaal je bij de XPS 15 €400,- meer voor:
1) een van de beste laptop schermen (qua kleurweergave) op de huidige markt
2) een kleinere form-factor.

Nadelen XPS 15 voor zover ik weer:
1) Slechte support van Dell (wat verholpen kan worden door hem ergens anders te bestellen)
2) Nog steeds erg veel kinderziektes wat hard/software betreft

Nadelen UX501VW:
1) Erg spiegelend scherm (waarschijnlijk niet veranderd in vergelijking met de JW)

Zelf heb ik nog geen van beide aangeschaft omdat ik nog steeds hoop heb op een krachtigere Full-HD versie van de XPS 15. De geruchten gaan dat eind januari/begin februari deze op de Europese markt komt. Als dit het geval is verwacht ik dat deze (voor i7/512GB versie) rond de €1800,- gaat kosten.

[ Voor 5% gewijzigd door Cwookie op 20-01-2016 11:34 ]

• De Zwever
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
De Dell met FHD en i7 staat nu online.