ctrl-alt-del & landinstellingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08-2024
Tweakers,

Ik heb hier een paar werkstations waar ik vanaf windows 7 naar windows 10 heb geüpgraded. Dit is allemaal goed verlopen. Als ik nu wil inloggen en het vergrendelscherm wil weghalen moet ik de toets combinatie ctrl-alt-del gebruiken. Als ik dit gedaan heb staat de toetsenbord taal volledig op Nederlands waardoor speciale tekens niet zijn zoals ze horen.

De werkstations waar ik een clean-install heb gedaan hebben dit niet. de toets combinatie en de toetsenbord instellingen niet.

Iemand enig idee waar ik deze instellingen kan vinden? Google kan mij geen resultaat vinden. Instellingen al na gelopen. En elke configuratie van het lokaal groepsbeleid al nagelopen. Ook zijn er geen GPO's op de domeincontroller die het kunnen zijn.

Oja, zodra ingelogd is er maar 1 toetsenbord ingesteld.

Heeft iemand raad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-07 22:39

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gewoon zoals het bij voorgaande Windows versies was. Control Panel > Languages > Change date, time or number formats, tabblad Administrative en dan Copy Settings zodat de huidige instellingen voor het welkom scherm e.d. gelden. Werkt dat niet?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
Hero of Time schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:25:
Gewoon zoals het bij voorgaande Windows versies was. Control Panel > Languages > Change date, time or number formats, tabblad Administrative en dan Copy Settings zodat de huidige instellingen voor het welkom scherm e.d. gelden. Werkt dat niet?
Dit lijkt te werken, dankjewel. Zal nog even wat testen.

En de toetscombinatie? waar zou ik die uit kunnen schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

De toetscombinatie verdwijnt automatisch als er maar 1 taal beschikbaar is.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
Snake schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:03:
De toetscombinatie verdwijnt automatisch als er maar 1 taal beschikbaar is.
ik heb het over de ctrl-alt-del, deze is er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je computer is bij een domein aangemeld. Dat wijzig je dus niet, want het is een GPO. Een clean install heeft daarom logischerwijs niet de noodzaak voor C+A+D, want er is geen policy die dat afdwingt. Zijn het lokale werkstations zonder domein en wat dan ook, dan kan je met Google het antwoord ook wel vinden. Beetje eigen inzet kan geen kwaad en verwachten we hier toch wel een beetje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
Hero of Time schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:04:
Je computer is bij een domein aangemeld. Dat wijzig je dus niet, want het is een GPO. Een clean install heeft daarom logischerwijs niet de noodzaak voor C+A+D, want er is geen policy die dat afdwingt. Zijn het lokale werkstations zonder domein en wat dan ook, dan kan je met Google het antwoord ook wel vinden. Beetje eigen inzet kan geen kwaad en verwachten we hier toch wel een beetje. ;)
Alle computers zitten in het domein en er is geen GPO die deze aanpassing doet. Het is echt alleen op de werkstations die een update hebben gedaan vanaf windows 7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Weet je dat 100% zeker? Want het standaard AD beleid is dat je CAD nodig hebt voor het aanmelden. Check het dan even met gpresult oid. Weet de tools niet uit m'n hoofd, maar je moet zelf even gaan zoeken naar de oorzaak, dan vind je ook de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
Heb de oplossing gevongend,

windowstoets + R -> typin: netplwiz -> tabblad "geavanceerd" -> copje "beveiligde aanmelding"

Bedankt!
Pagina: 1