Nu onze garage zo goed als klaar is willen we graag een vloer laten leggen.
Niet alleen in de garage, maar ook nog 7 meter oprit dat (nog) niet bestraat is.
Er zijn inmiddels een aantal aannemers geweest voor het opmaken van een offerte. De prijzen schommelen zo rond de 1500 a 2000 euro. Voor dat geld wordt dan een deel van de oprit opgegraven, worden er betonbanden gelegd, zand gestort, aangetrilt en worden er klinkers gelegd.
Het blijkt nu dat het laten storten van een beton vloer/oprit ongeveer op dezelfde prijs uitkomt. In dit geval gaat het om een vloer van ~15m x 3,50m (x10cm dik), 8x4m in de garage en 7x3m op de oprit. Het bedrag is incl. bewapening, bekisting waar nodig en afwerking.
Ik zit een beetje de voor en nadelen te overwegen tussen beide opties.
Voordelen klinkers:
- Lijkt netter
- Makkelijker wbt reparaties.
- Makkelijker mee te nemen in geval verhuizing
Nadelen klinkers:
- Kost meer tijd om te leggen
- Kan sneller verzakken
- Onkruid tussen de naden
Voordelen beton:
- Snel gestort
- Sterk, verzakt niet snel
- Geen onkruid tussen de naden
Nadelen beton:
- Lastig te repareren mocht het gaan scheuren
- Lijkt minder mooi
- Als ik/we ooit gaan verhuizen en we moeten het weghalen.......tja..
Vandaar hier de vraag welke tweaker heeft ooit met dezelfde vraag gezeten en wat is je keuze geworden? En wat zijn de ervaringen? Misschien verzakt beton wel sneller? Misschien ook wel niet. Misschien is een onkruidvrije oprit veel prettiger dan enkel een mooi uitziende oprit.
De ondergrond is overigens klei, dat is ook de reden waarom ik het niet zelf doe. Dat grond is keihard.
Niet alleen in de garage, maar ook nog 7 meter oprit dat (nog) niet bestraat is.
Er zijn inmiddels een aantal aannemers geweest voor het opmaken van een offerte. De prijzen schommelen zo rond de 1500 a 2000 euro. Voor dat geld wordt dan een deel van de oprit opgegraven, worden er betonbanden gelegd, zand gestort, aangetrilt en worden er klinkers gelegd.
Het blijkt nu dat het laten storten van een beton vloer/oprit ongeveer op dezelfde prijs uitkomt. In dit geval gaat het om een vloer van ~15m x 3,50m (x10cm dik), 8x4m in de garage en 7x3m op de oprit. Het bedrag is incl. bewapening, bekisting waar nodig en afwerking.
Ik zit een beetje de voor en nadelen te overwegen tussen beide opties.
Voordelen klinkers:
- Lijkt netter
- Makkelijker wbt reparaties.
- Makkelijker mee te nemen in geval verhuizing
Nadelen klinkers:
- Kost meer tijd om te leggen
- Kan sneller verzakken
- Onkruid tussen de naden
Voordelen beton:
- Snel gestort
- Sterk, verzakt niet snel
- Geen onkruid tussen de naden
Nadelen beton:
- Lastig te repareren mocht het gaan scheuren
- Lijkt minder mooi
- Als ik/we ooit gaan verhuizen en we moeten het weghalen.......tja..
Vandaar hier de vraag welke tweaker heeft ooit met dezelfde vraag gezeten en wat is je keuze geworden? En wat zijn de ervaringen? Misschien verzakt beton wel sneller? Misschien ook wel niet. Misschien is een onkruidvrije oprit veel prettiger dan enkel een mooi uitziende oprit.
De ondergrond is overigens klei, dat is ook de reden waarom ik het niet zelf doe. Dat grond is keihard.