Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jynxter
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07-2023
In plaats van, zoals zoveel mensen, oude VHS banden digitaal te maken, heb ik juist het omgekeerde nodig. Ik heb enkele korte stukjes digitale film die op een VHS band moeten komen te staan. Ik krijg het alleen niet voor elkaar. Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:26
Jynxter schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 23:04:
In plaats van, zoals zoveel mensen, oude VHS banden digitaal te maken, heb ik juist het omgekeerde nodig. Ik heb enkele korte stukjes digitale film die op een VHS band moeten komen te staan. Ik krijg het alleen niet voor elkaar. Iemand ideeen?
Wat heb je voor apparatuur?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jynxter
Zelf niet zo gek veel. Een VHS recorder en een tv waar nog en scart uitgang op zit. En een pinnacle ding om oude VHS banden te digitaliseren. Maar daarmee krijg ik het niet voor elkaar.
Ik hoef het ook niet perse zelf te doen, maar ik kan ook geen persoon of bedrijf vinden waar ik het kan laten doen. EN ik heb de VHS banden vrijdag avond nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Een videokaart met S-video-uitgang kun je aan een vcr koppelen, via scart of tulpstekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:26
Zo'n pinnacle ding heeft een video-in en geen video-out zover ik weet.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je hebt dan ook een videokaart nodig, geen tv-tuner. Videokaarten met S-video-uitgang waren vrij standaard, dus wellicht heeft TS er nog eentje liggen, en anders is er eenvoudig aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 15:54
Of... Het lijkt mij dat als je een dvd speler aansluit op je video recorder je de beelden van de dvd die je afspeelt ook kan opnemen op je videoband. Ik weet niet of het direct met SCART zou kunnen, maar de meeste hebben ook een S-Video output, en anders gebruik je gewoon dit, wat je vast hebt liggen:
Afbeeldingslocatie: http://byklebreiband.no/wp-content/uploads/2013/02/466255_120216202050_scart2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jynxter
@ Universal Creation: Klopt. Daar heb je voor andersom niks aan helaas.
@ GlowMouse: Thanx. Ik zal eens kijken of dat een goede oplossing is.
@mQErikNL: Dat werkt helaas niet. Het signaal moet blijkbaar drastisch omgevormd worden anders "ziet" de VHS recorder het niet. Audio is ons trouwens wel gelukt. Maar beeld is dan gewoon zwart op de VHS band.

We hebben geprobeerd op een tv met scart in/uit via een dvd speler het beeld op het scherm te krijgen en het dan op te nemen met een oude VHS recorder vanaf die tv. Maar dat laatste lukt dus niet. Geluid gaat wel, maar beeld op de VHS band blijft zwart.
Ik heb zojuist een "HDMI naar composiet" omvormer besteld. Ik neem aan dat dat het probleem op zou moeten lossen.
Pagina: 1