Scherm voor PS4

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• serge.
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-11-2022
Hallo allemaal!

Dit is mijn eerste keer hier bij de tweakers forum dus ik hoop dat alles goed is ingesteld.
Ik ga binnenkort een PS4 kopen. Daarvoor heb ik ook een tv nodig, want ik heb namelijk alleen nog maar een hele oude, kleine kubus tv in de kast staan :P. Ik zat te twijfelen of ik nou een tv of een monitor moest gaan kopen (voor de beste prijskwaliteit). Hij moet ook niet te duur zijn, maximaal 200 euro. Ik weet dat dit heel weinig is voor een tv/monitor maar mijn slaapkamer is heel klein (ongeveer 3m bij 2m) dus ik heb wel genoeg aan plus minus 23 inch. Ik zat ook te twijfelen of ik er een met HD Ready of Full HD moest nemen, want 23 inch is best klein en ik zit er dan ongeveer een meter vanaf. Ik wil wel graag 60hz maar ik kon geen tv's vinden met 60hz, alleen monitors. En de reactietijd maakt mij niet zoveel uit, ik ga waarschijnlijk geen Call of Duty of andere fps games spelen, misschien in de toekomst maar nu wil ik vooral games zoals The Last of Us, Uncharted en Assassin's Creed spelen. Ik zat te denken aan deze monitor: https://bol.com/nl/p/asus...-monitor/9200000045966968
Sommigen zeggen dat de speakers heel slecht zijn en ik wil geen extra speakers apart gaan kopen. Maar aan de andere kant zijn sommige mensen heel kritisch. Ze zeiden namelijk ook dat onze grote Samsung tv voor de woonkamer slechte speakers heeft maar wij hebben er geen enkel probleem mee.

Mijn eisen nog even op een rijtje:
-maximaal 200 euro
-plus minus 23 inch
-als het een monitor is dan wel een met ingebouwde speakers
-liever 60hz maar als je daar comentaar op hebt en vindt dat 50hz meer dan genoeg is wil ik dat ook graag horen

Ik hoop dat dit genoeg info is :) !
Alvast bedankt :D !

Alle reacties

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
serge. schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 22:54:
Mijn eisen nog even op een rijtje:
-maximaal 200 euro
-plus minus 23 inch
-als het een monitor is dan wel een met ingebouwde speakers
-liever 60hz maar als je daar comentaar op hebt en vindt dat 50hz meer dan genoeg is wil ik dat ook graag horen
Een 23 inch scherm is wel erg klein maar als je zo dichtbij gaat zitten zou full-hd nog wel een meerwaarde hebben t.o.v. een hd-ready model.

Gericht zoeken naar een 60 Hz model heeft geen zin. In deze kleine budget televisies zit eigenlijk altijd een 50 Hz paneel. Als je op zoek bent naar meer kwaliteit, heb je een 100 Hz paneel nodig. Dan zul je minder motion blurring hebben maar op zo'n klein scherm zal dat waarschijnlijk toch geen probleem zijn.

Reactietijd is de aanduiding voor hoe snel pixels van kleur kunnen veranderen. Als je games gaat spelen is dit niet van belang maar wil je een televisie met een lage input lag. Dat is helemaal iets anders.

Ik denk zelf dat ik in jou situatie zou proberen om een 32 inch televisie op Marktplaats te kopen. Misschien kun je dit ook kwijt (went snel) en het maakt je zoektocht stukken eenvoudiger.

Verder ook een verhuizing naar CEA met dit topic aangezien het aankoopadvies betreft.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-02 20:57

• serge.
S1NN3D schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:05:
[...]

Een 23 inch scherm is wel erg klein maar als je zo dichtbij gaat zitten zou full-hd nog wel een meerwaarde hebben t.o.v. een hd-ready model.

Gericht zoeken naar een 60 Hz model heeft geen zin. In deze kleine budget televisies zit eigenlijk altijd een 50 Hz paneel. Als je op zoek bent naar meer kwaliteit, heb je een 100 Hz paneel nodig. Dan zul je minder motion blurring hebben maar op zo'n klein scherm zal dat waarschijnlijk toch geen probleem zijn.

Reactietijd is de aanduiding voor hoe snel pixels van kleur kunnen veranderen. Als je games gaat spelen is dit niet van belang maar wil je een televisie met een lage input lag. Dat is helemaal iets anders.

Ik denk zelf dat ik in jou situatie zou proberen om een 32 inch televisie op Marktplaats te kopen. Misschien kun je dit ook kwijt (went snel) en het maakt je zoektocht stukken eenvoudiger.

Verder ook een verhuizing naar CEA met dit topic aangezien het aankoopadvies betreft.
23 inch is toch ongeveer een standaard monitor grootte? Dat lijkt mij voldoende. Een vriend van mij heeft dat ook en ik heb wel eens bij hem gegamed en ik vond hem groot genoeg.

Ik weet niet zeker of een 100hz tv gaat helpen, want de PS4 heeft een maximale snelheid van 60hz en dan is dat pure geldverspilling. 50hz is denk ik ook niet zo'n ramp.

Ik dacht ook al aan marktplaats maar ik weet niet hoelang die tv's nog mee gaan en vertrouw dat dus niet. Ik koop liever een goede, goedkope monitor. Ik heb ook al goede BenQ's gezien voor een lage prijs.

• serge.
Ja die ziet goed uit! Maar is dat wel een goed merk? Ik ken Iiyama niet echt en ik ken ook niemand met een Iiyama monitor. Heb jij hier misschien ervaring mee?

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

http://tweakers.net/pricewatch/compare/349327;366373/

Beide goede monitors, waarbij de BenQ een tandje groter is.

Ik zou niet een te kleine monitor kopen, na verloop van tijd wen je eraan, en denk je "had ik maar een grotere gekocht".

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
serge. schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:59:
Ik weet niet zeker of een 100hz tv gaat helpen, want de PS4 heeft een maximale snelheid van 60hz en dan is dat pure geldverspilling. 50hz is denk ik ook niet zo'n ramp.
Je moet jezelf nog wat verdiepen in de techniek van tv's. Een 100 Hz tv heeft zeker meerwaarde. Maar gezien het minimale schermformaat is het waarschijnlijk niet nodig.
serge. schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 16:01:
Maar is dat wel een goed merk? Ik ken Iiyama niet echt en ik ken ook niemand met een Iiyama monitor. Heb jij hier misschien ervaring mee?
Prima merk. Heb ik vroeger ook wel eens gehad.

Het is overigens niet de bedoeling om meerdere keren achter elkaar te posten en op die manier het topic onnodige schopreacties te geven. Zoals je ziet, is meerdere quotes ook mogelijk.

Aangezien je toch echt voor een monitor wil gaan, krijgt het topic een verhuizing naar CAA.

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:19
In jouw geval zou ik mooi een TV kopen, kan je eventueel ook nog een TV kabel naartoe trekken -> tv kijken. Met een monitor kan dit vanzelfsprekend (vrijwel) niet.

Dan heb je de keuze uit deze:
http://tweakers.net/categ...FlijpKVkltpTo6Ch4tSbW0tAA

[ Voor 8% gewijzigd door Ferluci92 op 20-01-2016 16:46 ]

• serge.
Jeroenneman schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 16:08:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/349327;366373/

Beide goede monitors, waarbij de BenQ een tandje groter is.

Ik zou niet een te kleine monitor kopen, na verloop van tijd wen je eraan, en denk je "had ik maar een grotere gekocht".
Ja die BenQ ziet er goed uit! Er zit bijna geen verschil tussen die twee, alleen de grootte spreekt mij aan. Ik denk dat dat hem wordt, thanks :) !
S1NN3D schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 16:35:
[...]

Je moet jezelf nog wat verdiepen in de techniek van tv's. Een 100 Hz tv heeft zeker meerwaarde. Maar gezien het minimale schermformaat is het waarschijnlijk niet nodig.

[...]

Prima merk. Heb ik vroeger ook wel eens gehad.

Het is overigens niet de bedoeling om meerdere keren achter elkaar te posten en op die manier het topic onnodige schopreacties te geven. Zoals je ziet, is meerdere quotes ook mogelijk.

Aangezien je toch echt voor een monitor wil gaan, krijgt het topic een verhuizing naar CAA.
Oh is dat zo? Ik hoor van iedereen dat 100hz geen nut heeft voor een PS4 met 60hz. Dit is ook pas mijn eerste tv aankoop dus ik heb nog veel te leren :) !

Bedankt voor de tip over de meerdere quotes!
Ferluci92 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 16:45:
In jouw geval zou ik mooi een TV kopen, kan je eventueel ook nog een TV kabel naartoe trekken -> tv kijken. Met een monitor kan dit vanzelfsprekend (vrijwel) niet.

Dan heb je de keuze uit deze:
http://tweakers.net/categ...FlijpKVkltpTo6Ch4tSbW0tAA
Ik kijk eigenlijk bijna nooit tv. Alleen in de ochtend kijk ik of nieuws of The Simpsons. En films en series kijk ik op Netflix. Daarom zat ik ook te twijfelen of een tv niet duurder is dan een monitor vanwege de "tv functie".
Pagina: 1