Tag-editor voor MKV files

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-07 21:57
Hallo Tweakers,

Ik vroeg mij af of jullie misschien een simpele, lightweight tag-editor weten voor het aanpassen van videofiles, voornamelijk Matroska (.mkv) bestanden?

Als ik bijvoorbeeld een .mkv file heb waarvan de bestandsnaam De Martiaanse.mkv ( ;) ) is en ik open deze met VLC Player, dan krijg ik iets te zien als De.Martiaanse.2015.1080p.WEB-DL.DD5.1.x264.NLSubs-QoQ.

Dat komt doordat dit is ingevuld in de Title tag. Die kan je zien als je met de rechtermuisknop op het bestand klikt en vervolgens kiest voor Eigenschappen en Details. In Windows lukt het vaak niet om deze velden aan te passen of leeg te laten.

Voor het beheren van MP3's gebruik ik de tool MP3Tag (http://www.mp3tag.de/en/).

Ik heb wel MKVToolnix gevonden (http://www.videohelp.com/software/MKVtoolnix) maar dat programma vind ik voor hetgeen ik wil doen nogal lomp en complex, vandaar dat ik mij afvroeg of jullie nog andere suggesties hebben.

Groet,
DedSec85

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-07 23:22
Dat kan toch gewoon in VLC?

Via Tools \ Media Information, en dan daar de velden invullen?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Topic-type aangepast naar 'vraag'. Zet dat ajb bij een evt. volgend topic meteen goed. En geef tzt aan wat het best passende antwoord is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
Snowwie schreef op maandag 25 januari 2016 @ 00:16:
Dat kan toch gewoon in VLC?

Via Tools \ Media Information, en dan daar de velden invullen?
Klopt, alleen is dat weer verdwenen als je VLC Player afsluit en weer opstart.
Het blijft dus niet bewaard. Of dit met alle films is weet ik niet maar ik zal eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
F_J_K schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:54:
offtopic:
Topic-type aangepast naar 'vraag'. Zet dat ajb bij een evt. volgend topic meteen goed. En geef tzt aan wat het best passende antwoord is.
Oké, ik zal erop letten. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

:)

Als in met VLC de media info aanpas en daarna op save druk, blijkt het bij een volgende keer openen van VLC keurig bewaard. Heb je de meest recente versie?

Ik heb het overigens alleen met .mp4 getest.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
Ik zal het vanavond eens testen door eerst VLC te updaten en een MKV filetje te gebruiken. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-07 08:38

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Kan dit niet met mkvmerge? ah laat maar, is hetzelfde als toolnix :P

[ Voor 48% gewijzigd door AstralizeR op 25-01-2016 13:52 ]

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:54

DeTeraarist

#Boots2Asses

Wil je die titel aanpassen of gewoon niet meer laten zien? Als je de preferences op advanced zet en onder video kijkt, dan is er een optie 'Show media title on video'. Zet je die uit dan zie je de titel niet meer.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
Ik heb de laatste versie van VLC Player. Als ik een film open en ik ga naar Extra --> Media-informatie, dan kan ik alles aanpassen. Vervolgens klik op op 'Metadata opslaan'.

Als ik het bestand opnieuw open zijn de gemaakte wijzigingen weer verloren gegaan. Ik ben niet de enige VLC gebruiker die daar last van heeft lees ik op internet. Helaas werkt die oplossing dus niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-07 23:22
Ik doe hier nu hetzelfde maar hier onthoud VLC de metadata wel.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
Snowwie schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 23:00:
Ik doe hier nu hetzelfde maar hier onthoud VLC de metadata wel.
Misschien dat ik dan net een paar rotte MKV files te pakken heb. Ik ga het nog eens proberen met een andere MKV file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
Is een externe mediamanager niets voor je? Daar zit vaak ook een rename functionaliteit bij die iig door kodi netjes wordt geaccepteerd. Ik gebuikte voor de mac altijd ViMediaManager en voor windows gebruik ik tegenwoordig EmberMediaManager. Deze tools kunnen veel meer dan wat jij wilt hebben maar re-namen is iig een feature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
Miss_80 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:03:
Is een externe mediamanager niets voor je? Daar zit vaak ook een rename functionaliteit bij die iig door kodi netjes wordt geaccepteerd. Ik gebuikte voor de mac altijd ViMediaManager en voor windows gebruik ik tegenwoordig EmberMediaManager. Deze tools kunnen veel meer dan wat jij wilt hebben maar re-namen is iig een feature
Die EmberMediaManager ga ik even naar kijken. Als dat niets is pak ik wel een MacBook erbij voor ViMediaManager.

Ik zet de films nu op m'n Synology en speel deze af met Infuse op mijn Apple TV. Bij het gebruik van Plex gaat de CPU van m'n DS214play over zijn nek dus dat was geen succes. Af en toe speel ik ze ook nog af met VLC en dan wil ik gewoon dat die metadata klopt.

Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Jmkvpropedit.

Een gui voor propedit vanuit de mkvtoolnix suite. Gebruik ik al ganse tijd, klein, snel en werkt.
Je kan er ook de default talen enzo mee verzetten.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Pagina: 1