Nieuwe CPU koeler

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
Ik zoek een?
Een nieuwe CPU koeler ter vervanging van mijn kapotte Scythe Big Shuriken Rev B.

Probleemomschrijving:
M'n huidige Scythe Big Shuriken heeft het denk ik begeven. Hij draait om de seconde heel even (je hoort ook kort een rateltje) en stopt daarna weer. CPU temperatuur wordt ook echt te hoog. Ik heb nog geen andere aansluiting op m'n moederbord geprobeerd. Ik heb de fan er al van af gehaald en de hele kast schoon gemaakt maar maakt geen verandering.

Wat is je budget?
Maakt me niet uit. Gewoon een goede CPU koeler in een "normaal" CPU-koeler-budget.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mobo: MSI X79A-GD45 (8D)
Kast: Corsair Carbide 200R Closed
GPU: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5

[ Voor 3% gewijzigd door EricNL op 19-01-2016 21:45 ]

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:41
Welke processor?

Kun je niet alleen een nieuwe fan kopen?

[ Voor 89% gewijzigd door mitsumark op 19-01-2016 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:25
Welke cpu heb je? Ga/wil je OC? Moet hij stiller or juist meer koelen als je huidige. En een richtings budget is handig. En al eens een andere fan geprobeerd? En garantie?

[ Voor 17% gewijzigd door loki504 op 19-01-2016 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Sorry, vergeten.

CPU: i7-3820 (Socket: 2011)
OC: Neen
Budget: ± €50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Hyper evo 212?
Goedkoop en super :D

Maar als ik jou was zou ik eerst een nieuwe fan erop zetten.
Is veel goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Big Shuriken is helemaal niet geschikt om een 130w cpu te koelen.
Pak een pricewatch: Scythe Mugen 4 of pricewatch: Scythe Fuma en je kan er weer tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Eensch, big shuriken heeft al moeite met mijn 100W apu.

http://tweakers.net/pricewatch/compare/331931;472741;401237/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-09 15:12

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

misschien een overbodige vraag, maar heb je al geprobeerd of de fan hetzelfde doet op andere fan poorten? met andere woorden, heb je de connector van je moederbord ook uitgesloten?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
NLBUURMAN schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 14:30:
misschien een overbodige vraag, maar heb je al geprobeerd of de fan hetzelfde doet op andere fan poorten? met andere woorden, heb je de connector van je moederbord ook uitgesloten?
Nee, heb ik nog niet geprobeerd. Maar als ik me niet vergis heb je standaard maar 1 CPU-FAN connector op je Mobo, maar wel meerdere SYS-FAN connectors. Het zijn dezelfde aansluitingen, maar kan het kwaad om je CPU fan op een SYS-FAN connector aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-09 15:12

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

EricNL schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:28:
[...]

Nee, heb ik nog niet geprobeerd. Maar als ik me niet vergis heb je standaard maar 1 CPU-FAN connector op je Mobo, maar wel meerdere SYS-FAN connectors. Het zijn dezelfde aansluitingen, maar kan het kwaad om je CPU fan op een SYS-FAN connector aan te sluiten?
dat maakt helemaal niets uit, zet ondertussen wel even een andere fan van de case gericht op de cpu-koeler, vindt ie wel leuk

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
NLBUURMAN schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:30:
[...]

dat maakt helemaal niets uit, zet ondertussen wel even een andere fan van de case gericht op de cpu-koeler, vindt ie wel leuk
Het lullige is dus dat m'n CPU koeler vanochtend wel bleef draaien. Maar goed, als m'n huidige CPU koeler eigenlijk al niet geschikt is kan vervangen i.i.g. geen kwaad :)

Update:
Zojuist m'n CPU fan op één van de SYS-FAN poorten aangesloten en daar het zelfde euvel. Fan doet wel een poging tot draaien, maar gaat óf heel langzaam óf stopt om de seconde met draaien. Zojuist de Scythe Mugen 4 besteld. De Scythe koeler met 2 fans leek me niet verstandig. Ondanks dat m'n moederbord "CPU-FAN1" aangeeft zit er ook echt maar 1 CPU-FAN connector in.

[ Voor 30% gewijzigd door EricNL op 20-01-2016 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Je krijgt er wel een splittertje bij om beide fans op 1 connector aan te sluiten, maar de mugen 4 is ook niet slecht.
http://www.scythe-eu.com/...ooflow/Accessories_16.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
mitsumark schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 00:06:
Je krijgt er wel een splittertje bij om beide fans op 1 connector aan te sluiten, maar de mugen 4 is ook niet slecht.
http://www.scythe-eu.com/...ooflow/Accessories_16.jpg
Ah top. Ik blijf er nog wel een beetje m'n twijfels over hebben. Vanochtend m'n PC weer aangezet en toen draaide m'n fan wel gewoon continu op volle toeren. Ik probeer het dan simpel te maken, en het is een dood normale fan. Moet ik vrezen voor m'n moederbord?

Pagina: 1