Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Android telefoon van ongeveer 5 inch.

Wat is je budget?
Zeker niet meer dan 500 euro, en zelfs ik vind dat al teveel eigenlijk, het liefst veel minder. Vorige telefoon kostte 200 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik internet veel, kijk veel youtube video's en game soms wel eens wat, gta san andreas lijkt me vet, maar mobiel die ik nu heb (S3 NEO) draait dit niet soepel. Goede camera, niet heel erg noodzakelijk, maar altijd mooi meegenomen. Grote batterij lijkt me noodzakelijk

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat misschien te denken aan de S5+, omdat die ook waterbestendig is en waar de batterij nog uit kan, maar deze heeft android 5.0 en heeft software updates tot oktober 2016. Deze heeft ook maar 16gb, de mijne van 200 euro ook. Die ik nu heb is ook al meer dan een jaar oud, dus met de S5 ga ik er qua leeftijd mee achteruit.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze lastige keuze ;)
Alvast bedankt :D

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2016 22:26 ]

Alle reacties

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Al gedacht aan een Chinese phone? Zoals een OnePlus X? Of een OnePlus 2? Je kunt altijd m'n review bekijken van de OnePlus 2, als het je aanspreekt.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-11 23:07
Misschien is een Z3c of een Z5c wat. Een 4.6 inch scherm met resolutie van 720p wat zorgt voor een betere accuduur dan een 1080p of hoger scherm (gebruikt minder stroom). Ook zorgt dit meteen voor betere performance in games aangezien er minder pixels gerendered moeten worden. Ook is de accu van de Z3c erg goed te noemen (geen idee of de Z5c het beter doet)

De Z3c heeft een uitbreidbaar geheugen, dus de 16 gig die je hebt hoeft niet te weinig te zijn.

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Anonymoussaurus schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:53:
Al gedacht aan een Chinese phone? Zoals een OnePlus X? Of een OnePlus 2? Je kunt altijd m'n review bekijken van de OnePlus 2, als het je aanspreekt.
Ik heb een oneplus2. Erg tevreden over. Er gaan ook geruchten over een OnePlus2 mini, mocht je hem te groot vinden. Ik denk dat een moto x ook een goede optie is

Met 500 euro heb je wel een goed budget. Hoelang ga je met je telefoon doen? Als je hem van plan bent een jaar of 3 te gebruiken zou ik toch wel een top model kiezen van dit jaar of eventueel vorig jaar. Max twee jaar is een midrange wel voldoende. Ik zou er wel op letten hoe groot het geheugen is en als die klein is of die uitbreidbaar is.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:49

Mavamaarten

Omdat het kan!

OnePlus X lijkt me wel interessant voor je. Als je het iets meer high-end zoekt is de Moto X Style misschien wat voor je? Mooi groot scherm (erg aangenaam voor browsing en video kijken), erg goeie front firing speakers en je kan er een MicroSD in kwijt. Daarnaast een goeie camera en er draait marshmallow op (officieel van Motorola).

[ Voor 13% gewijzigd door Mavamaarten op 20-01-2016 11:02 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

De LG G4:
5,5" QHD scherm(1440 x 2560px), 32gb uit te breiden met micro sd, tot 128gb, vervangbare batterij, goede 16mp en 8mp(selfie) camera's.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2016 17:14 ]

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 17:12:
De LG G4:
5,5" QHD scherm(1440 x 2560px), 32gb uit te breiden met micro sd, tot 128gb, vervangbare batterij, goede 16mp en 8mp(selfie) camera's.
Het 1440p scherm is onzin. Wat totaal niet ten goede komt van de accuduur. Plus dat die dingen niet echt goedkoop zijn.

Verwijderd

Topicstarter
EJPostema schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:58:
[...]

Ik heb een oneplus2. Erg tevreden over. Er gaan ook geruchten over een OnePlus2 mini, mocht je hem te groot vinden. Ik denk dat een moto x ook een goede optie is

Met 500 euro heb je wel een goed budget. Hoelang ga je met je telefoon doen? Als je hem van plan bent een jaar of 3 te gebruiken zou ik toch wel een top model kiezen van dit jaar of eventueel vorig jaar. Max twee jaar is een midrange wel voldoende. Ik zou er wel op letten hoe groot het geheugen is en als die klein is of die uitbreidbaar is.
Ik denk dat, omdat de telefoon die ik nu heb maar 200 euro kostte, rond de 400 euro kwijt wil. Ik dacht zelf aan de S5+, maar die is net zoals mijn huidige mobiel, al meer dan een jaar oud en heeft voor 405 euro ook maar 16gb geheugen en updates tot eind dit jaar. Misschien kan ik beter deze mobiel nog een tijdje houden en dan een mobieltje kopen, omdat er dit jaar nog velen zullen uitkomen.

• EJPostema
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 18:54:
[...]

Ik denk dat, omdat de telefoon die ik nu heb maar 200 euro kostte, rond de 400 euro kwijt wil. Ik dacht zelf aan de S5+, maar die is net zoals mijn huidige mobiel, al meer dan een jaar oud en heeft voor 405 euro ook maar 16gb geheugen en updates tot eind dit jaar. Misschien kan ik beter deze mobiel nog een tijdje houden en dan een mobieltje kopen, omdat er dit jaar nog velen zullen uitkomen.
Om die reden zul je altijd kunnen blijven wachten. Voor 400 euro zou ik gaan voor een oneplus2 of een moto style (of play). De oneplus is wel de betere telefoon (qua specs) maar wel wat groter en iets duurder. Uiteindelijk maakt het niet zo heel veel uit.

Verwijderd

Topicstarter
EJPostema schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 19:14:
[...]

Om die reden zul je altijd kunnen blijven wachten. Voor 400 euro zou ik gaan voor een oneplus2 of een moto style (of play). De oneplus is wel de betere telefoon (qua specs) maar wel wat groter en iets duurder. Uiteindelijk maakt het niet zo heel veel uit.
Het liefste had ik een waterdicht mobieltje.
Wil er ook alleen maar een die gewoon in Nederland verkrijgbaar is.

• EJPostema
Waterdicht doet echt niks aan val bestendigheid ofzoiets.
Als je de tel in nederland wil kopen is de moto play of moto style denk ik de beste optie.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Als je gaat douchen met je telefoon is waterbestendigheid handig ja.. Maar bijna niemand doet dat. Ik heb mijn telefoon nog nooit in de wc laten vallen.

Vergeet niet dat de OnePlus 2, 64GB opslag heeft, standaard, en 4GB RAM.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:54
Als je die telefoon nu wil en het ontbreken van ondersteuning vanuit samsung houdt je tegen dan kan je uiteraard ook nog cyangomod (http://www.cyanogenmod.org/) proberen. Ikzelf heb net gekozen voor een Sony Z3 compact (waterdicht, goed hanteerbaar en door zijn kleinere scherm doet ie lekker lang met een accu)

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Verwijderd

Topicstarter
Anonymoussaurus schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 07:51:
Als je gaat douchen met je telefoon is waterbestendigheid handig ja.. Maar bijna niemand doet dat. Ik heb mijn telefoon nog nooit in de wc laten vallen.

Vergeet niet dat de OnePlus 2, 64GB opslag heeft, standaard, en 4GB RAM.
Oneplus 2 niet in NL verkrijgbaar.

• MrTomatosoup
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-11 15:47
Heb zelf de Nexus 5x bij T-Mobile, en ben er erg tevreden mee! Is wel wat duurder maar de laatste tijd is de 32 gb versie ook aardig gezakt in prijs. Stock android is gewoon zo fijn, daarnaast altijd als eerste de updates, marshmellow is geweldig en de fingerprint reader is ongelofelijk snel. Performance is, ondanks wat er op veel forums gezegd wordt, helemaal top! De camera is daarnaast ook heel erg goed, zeker met weinig licht. Enige echte minpunt is de accuduur, die valt me een klein beetje tegen. Aan het einde van de dag is hij echt wel leeg. Maar het opladen gaat zooo snel, 100% in een uur is niet overdreven. En ik vind het formaat van het scherm echt perfect, net ietsje groter dan 5 inch dus alles van media is fijn om te zien, maar niet te groot. Ik wilde ook niet te veel uitgeven, maar op de lange termijn is dat het gewoon echt waard, mijn moto G 2013 van 180 euro die ik hiervoor had was na 1 jaar al bijna op, weet niet hoe ik het daar nog bijna een jaar mee uit heb weten te houden :P . Als je besluit om de Nexus te doen, doe dan wel de 32 gb versie! 16 is echt niet genoeg, dan zit hij zo vol.

Als je een grote batterij wilt, moet je anders eens naar de Moto X play kijken? Prima specs, wel een wat groter scherm, maar 3630 mAh.

[ Voor 8% gewijzigd door MrTomatosoup op 21-01-2016 16:24 ]

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 16:02:
[...]

Oneplus 2 niet in NL verkrijgbaar.
Hoezo? Hoe bedoel je? Ik kan hem nu ook gewoon bestellen hoor. https://oneplus.net/nl/oneplus-2

[ Voor 6% gewijzigd door Anonymoussaurus op 21-01-2016 16:39 ]

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Is de Samsung S5 Neo niet iets? (semi) waterdicht, redelijk goede camera, <400 euro en nieuw model waarvoor update naar Android 6 gepland staat voor 16Q1. Volgende week Mediamarkt BTW actie.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

tollo71 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 07:35:
Is de Samsung S5 Neo niet iets? (semi) waterdicht, redelijk goede camera, <400 euro en nieuw model waarvoor update naar Android 6 gepland staat voor 16Q1. Volgende week Mediamarkt BTW actie.
Zo'n S5 krijgt niks meer dan de 6.0 update. Omdat de telefoon niet meer de nieuwste is. Sowieso vind ik Samsung nogal gierig qua updates betreft. De voorganger van de OnePlus 2, de OnePlus One, komt uit 2013, en krijgt nog makkelijk een update naar 6.0.

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:49

TTLCrazy

Listen to Frankie

De Galaxy S6 is vanaf zo'n EUR 450,- verkrijgbaar. Lijkt mij veel waar voor dat geld.

[ Voor 3% gewijzigd door TTLCrazy op 22-01-2016 08:02 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

TTLCrazy schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 08:01:
De Galaxy S6 is vanaf zo'n EUR 450,- verkrijgbaar. Lijkt mij veel waar voor dat geld.
Je krijgt inderdaad veel waar voor je geld. Is alleen nog steeds duurder dan een OnePlus 2. Bij een OnePlus 2 krijg je meer RAM (4GB), 64GB opslag, voor goedkoper. Ook ben ik niet zo'n fan van meegeleverde meuk bij Samsung toestellen. Maar dat is mijn mening.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:54
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 07:52:
[...]

Zo'n S5 krijgt niks meer dan de 6.0 update. Omdat de telefoon niet meer de nieuwste is. Sowieso vind ik Samsung nogal gierig qua updates betreft. De voorganger van de OnePlus 2, de OnePlus One, komt uit 2013, en krijgt nog makkelijk een update naar 6.0.
dat ligt eraan zoals ik al eerder zei of je bij de samsung software updates blijft of zelf android erop flasht. Ik heb nog niet van de TS gehoord of hij perse daarbij wil blijven?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 07:52:
[...]

De OPO komt uit 2014.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle snelle reacties en adviezen.

Conclusie: Ik zie wel wat 2016 te brengen heeft op het gebied van smartphones. Ik hou het nog wel een jaartje uit met mijn S3 NEO.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:50
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 08:06:
[...]

Je krijgt inderdaad veel waar voor je geld. Is alleen nog steeds duurder dan een OnePlus 2. Bij een OnePlus 2 krijg je meer RAM (4GB), 64GB opslag, voor goedkoper. Ook ben ik niet zo'n fan van meegeleverde meuk bij Samsung toestellen. Maar dat is mijn mening.
Onovertroffen scherm in de Samsung, 3gb RAM is in de praktijk voor de meeste gebruikers meer dan voldoende en meegeleverde meuk is bij veel merken wel aan de orde, wordt echter wel iets teveel drama over gemaakt de laatste tijd, het zit mij niet in de weg.

edit: ook de camera in de S6 is erg goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Gadgeteer op 29-01-2016 14:59 ]

Pagina: 1