Oude kassaschermen met 1 touchscreen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 721770

Topicstarter
Hallo hallo!

Ik heb van mijn werkgever een een oude set kassaschermen gekregen. Wat er precies aan specificaties in zit weet ik niet, maar ik bedoel zoiets als dit: http://nl.aliexpress.com/...114.48010308.4.147.geWePM
Er zit dus een touchscreen op aan de ene kant en een normaal schermpje aan de andere kant.

Nu is mijn vraag: wat kan ik hier voor leuke dingen mee? Ik heb volgende maand een nieuwe laptop met niet zulke bescheiden specs, en ik wil eens wat gaan spelen met dat kassasysteem =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

"zoiets als"

Wat voor leuke dingen zou je ermee kunnen doen ... je zou zoiets als kunnen kijken wat het werkelijk eigenlijk zoiets als is ...

En ja touch screen die kun je aanraken. maar je zou zoiets als mischien een driver nodig hebben, en een poort op je pc die zoeits als op je touch screen snapt.

Waarschijnlijk is het zoiets als een lichte pc waar je de meeste dingen wel mee kan doen tot dat het grafische werk zoiets als te zwaar wordt

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben me ervan bewust dat "zoiets als" nogal vaag klinkt, maar zoals ik al zei: ik weet nog totaal niet wat voor specs erin zitten. Ik heb vandaag aan het einde van de dag pas gehoord dat ik hem donderdag mee kan nemen ;) ik doelde er meer op dat het er zo uitziet aan de buitenkant.

Ik dacht zelf aan een tweede en derde scherm voor m'n laptop. Of een onhandig tekentablet. Of beveiligingsmonitor. Waar het me om gaat is dat ik wil kijken hoe ver ik de functionaliteit van dat ding kan pushen =p het mag best bullshit zijn wat ermee gedaan wordt ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 721770 op 19-01-2016 21:14 . Reden: Tipvoudje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:34
Schermpjes die ik ken van een recent ter ziele gegane Supermarktformule werden ieder met een VGA kabel verbonden aan een PC/Terminal met daarop Windows XP, het touchscreen deel werd aangestuurd dmv een usb kabel tussen scherm en PC. Geeft mij de indruk dat zoiets dan gewoon dmv een driver aangestuurd wordt en je er dan gewoon Windows Tablet achtige dingen mee kan doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Haha kijk, dat gaat de goede kant op ;) nog meer rare dingen? Ik zou wat ik op het touchscreen teken op de andere kant op het scherm willen laten verschijnen, bijvoorbeeld. Is dat mogelijk? Think McGuyver mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:34
Beide schermen aansluiten op een PC en dan dupliceren in Windows? :+

Afbeeldingslocatie: http://www.websonic.nl/pctips/windows7/images/presentatiemodus.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Erwin op 19-01-2016 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:33

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Schermpje is waarschijnlijk eentje die gebruikt maakt van de ELO Touchscreen driver. Deze is er zowel voor USB als Serieel, de 2 meest voorkomende interfaces voor aansturing van het touchgedeelte.

Hierin kun en moet je het scherm calibreren, het zijn geen capacitief touchscreens.
Videosignaal kan VGA, DVI, LVDS of zelfs DP zijn.

Enig nadeel aan dit soort schermpjes is de lage resolutie van 1024x768.

Edit, waar je ook op moet letten is de voeding, deze kunnen extern zijn (adaptertje) of gevoed worden middels Powered USB (12volt, groene vierkante stekker)

[ Voor 28% gewijzigd door MisteRMeesteR op 19-01-2016 21:44 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Erwin: klinkt simpel, kan ik zo ook iets op dat touchscreen tekenen en dat op m'n laptop laten verschijnen? =)

@MRMR: het heeft een externe voeding volgens mij. Ik zag veel kabels liggen. Eentje met een scanner er nog aan vast zelfs :')

Hou in gedachte dat ik hopeloos achter ben wat betreft computerkennis en mogelijkheden. Als je me zou vertellen dat je hem bij wijze van spreken kunt gebruiken als surfplank om over de Cloud te surfen dan is er een kans dat ik je geloof =p
Pagina: 1