Toon posts:

msi ms-6163 fsb probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand die dit mobo ook heeft de fsb hoger gekregen dan 124Mhz zonder pc133 ram te gebruiken. Mijn fsb wil niet hoger gaan dan 124Mhz, als ik hoger ga krijgt hij problemen met mijn ram.
CAS staat al op 3, helpt niet.

Heb je hier ervaringen mee? Laat het me weten (een oplossing zou nog leuker zijn :)).

Verwijderd

Dit moederbord heeft de BX-chipset en daarmee kun je niet (zoals bij moederborden met een VIA chipset) het geheugen instellen op FSB - 33MHz (dus als FSB op 133MHz staat loopt het geheugen op 100MHz).

Het gebruikte geheugen kan gewoon niet verder "overklokt" worden dan 124MHz (per slot van rekening is het geen PC133 geheugen) daar valt niets aan te doen en ook het moederbord heeft daar geen invloed op...

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:45

4POX

Everybody is wired

Heb die plank met normaal 100 MHZ geheugen wel op 133 gekregen.. Maar na een uur liep het feest vast... Zal binnenkort een betere koeler installen en dan weer effe kijken hoe het dan loopt.

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Ik heb de MSI 6163Pro(verie2 BIOS) en ik kan met een jumper op 100 en 1333FSB kiezen, dus hij staat bij mij op 133, en met PC133 Hyunmdai's loopt hij op 150MHz FSB/Memory bus... http://HardwareXpo.hypermart.net

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:40

BeaM-R

Powerrrrr

Ik heb ook een MS6163va Mobo en krijg hem ook niet hoger dan 124 MHz. PIII450@558MHz
Probleem is dat je alleen de FSB maar kunt veranderen. Snap ook eigenlijk niet dat 4Pox hem op 133MHz heeft kunnen laten draaien. Bij mij start Windows dan niet meer op :(
btw PMS deze Mobo heeft wel een via chipset.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Verwijderd

Hierover kun je bij MSI in Taiwan een Email via een formulier laten weten wat je probleem is, en dan wordt het of persoonlijk beantwoord, of als het een meer voorkomende vraag is beantwoord bij de FAQ(support).

Jullie zouden dus ook eerst even de FAQ van jullie type mobo kunnnen gaan lezen of het toevalig daar al bijstaat.
Want meestal is het zo(mijn ervaring) dat als er een probleem is met een Mainboard type, altijd al vermeldt staat.
Een BIOS Update wil ook nog wel eens helpen, ik doe dat elke keer als er een nieuwe uitkomt... sucessses. http://skyscraper.fortunecity.com/siliconvalley/500/39.html
(hier staat mijn artikel met de ervaring van de 6163 met PC133 op 150MHz PIII550E@825 in combinatie met het Alpha/Delta setje met foto's)

Verwijderd

Beam-r

wat voor videokaart heb jij ik heb het zelfde mobo bordje en p3 tje maar ga binnenkort de asus v6800 kopen maar ik wil weten of dat wel kan met deze mobo.

thx :D

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:40

BeaM-R

Powerrrrr

No |v|eRcY: die vraag heb ik net op jou forum beantwoord dus kijk daar maar ff, geen zin om alles weer in te tikken :) http://gathering.tweakers.net/Forum5/HTML/003290.html

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Pagina: 1