VPS in Texas of Nederland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PieterZ
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-10 11:38
Bij http://vpsdime.com huur ik al een tijdje een vps met 8gb ram. Prima servertje voor het hosten van wat websites (met Nederlands publiek).

Laatste tijd lees ik echter berichten waar wordt geadverteerd met VPS' gelokaliseerd in Nederland. Is de locatie van meer belang dan specificaties wat betreft snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
_PieterZ schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:25:
Bij http://vpsdime.com huur ik al een tijdje een vps met 8gb ram. Prima servertje voor het hosten van wat websites (met Nederlands publiek).

Laatste tijd lees ik echter berichten waar wordt geadverteerd met VPS' gelokaliseerd in Nederland. Is de locatie van meer belang dan specificaties wat betreft snelheid?
Ik denk dat je wel moet nadenken qua ping en zo. Maar de Nederlandse VPS heeft mindere specificaties ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PieterZ
Is de ping van Nederlandse VPS dan vele male lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-10 09:56
Ja vanaf NL wel, maar als je een zwaardere website draait dan kan je beter die US vps nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PieterZ
Oh ja want dat is dus het punt. Dankjewel voor je advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ping van 7ms naar mijn VPS in Amsterdam, 117ms naar mijn VPS in Dallas. Dat is een groot verschil, maar wel allebei heel snel.

Ik merk het eigenlijk alleen als ik met SSH inlog en heel snel tiep, dan is er bij Dallas soms iets van een lag waar te nemen. Met uploaden/downloaden van/naar de VPS merk ik geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-10 08:45
Om websites te serveren maakt het niet heel veel uit, je website laadt iets minder snel maar als je veel traffic heb is een snellere server meestal beter. Als het een gameserver zou zijn dan is latency wel belangrijk omdat er veel verkeer heen en weer gaat.
Pagina: 1