WordPress Thema's verkopen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.003 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
So. Ik heb WordPress thema's leren ontwikkelen, ben die gaan gebruiken voor klanten, en merkte dat er veel vraag is naar mijn thema's en dat men erg tevreden is over hoe het is gebouwd en hoe eenvoudig het te onderhouden is. Nu wil ik de thema's ook graag gaan verkopen, internationaal zeg maar. Er is een shitload aan marktplaatsen voor thema's maar ze hebben mijns inziens allemaal wat:

Envato (themeforest)
Grootste van allemaal. En dat weten ze. Als je non-exclusief op ThemeForest een item verkoopt voor $100, ontvang je daar als creator $36 van. Ja. 36. Als je exclusief op ThemeForest verkoopt loopt jouw percentage aanzienlijk op, maar dit zijn tenenkrommende percentages. Hier wil ik niet aan beginnen.

CreativeMarket
Ook vrij groot. Je krijgt standaard 70% van alle earnings, wat wel redelijk is denk ik, en er is geen exclusiviteitspolicy. Er is echter wél een ballotage. En daar vonden ze dat ik nog niet genoeg werk had om toegelaten te worden.

Codester
Uitstekend percentage van 70%, geen exclusivity deals en weinig eisen. Maar. Klein. En de kwaliteit van de WordPress thema's die ik zag was laag. Slechts 51 thema's daar, dat schiet niet op.

Nu speel ik met het idee om zelf WordPress thema's te gaan verkopen, heeft iemand van jullie hier ervaring mee? En interesse om hierover van ideeën te wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 19:50
Exclusief op Themeforest geldt volgens mij alleen voor dat product / thema. Je zou kunnen testen wat voor jou het meest oplevert: via elke marktplaats een ander product. Ik verwacht dat Themeforest, ook al betalen ze het minst, wel het meest oplevert omdat ze de grootste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
Hmm. Ik ga er een paar testen, gisteren m'n eerste WP thema geüpload naar themesnap.com. Geen idee hoeveel traffic die site heeft maar we zullen het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je iets specifieker omschrijven? Wil je je eigen ontworpen WP thema's gaan verkopen of wil je gaan verkopen op commissie basis? Alle door jou genoemde theme websites bieden iig affiliate partner programs.
Ook zou je ook eens kunnen kijken naar Zign.nl

Zij resellen voor de Nederlandse markt Wordpress thema's _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMM
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-05-2023
Hoe gaat het met de verkoop op themesnap?

Ik haak nog graag even op aan. Op zign.nl worden themes aangeboden die gemaakt zijn door TemplateMonster. Helaas is het niet mogelijk om je eigen themes aan te bieden via deze organisatie. Je zult dus of de template aan moeten bieden via een eigen site, of toch gebruik moeten maken van een andere marktplaats, zoals Envato dus. Uit ervaringen met andere Nederlandse theme verkopers weet ik dat het bereik van Themeforest(Envato) heel groot is, en dus ook het aantal (potentiële) kopers. Je kunt in elk geval proberen om je theme niet-exclusief aan te bieden, in dat geval kun je testen of het wat oplevert, en of het zin heeft om exclusief via Envato te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
MartijnMM schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 20:52:
Hoe gaat het met de verkoop op themesnap?

Ik haak nog graag even op aan. Op zign.nl worden themes aangeboden die gemaakt zijn door TemplateMonster. Helaas is het niet mogelijk om je eigen themes aan te bieden via deze organisatie. Je zult dus of de template aan moeten bieden via een eigen site, of toch gebruik moeten maken van een andere marktplaats, zoals Envato dus. Uit ervaringen met andere Nederlandse theme verkopers weet ik dat het bereik van Themeforest(Envato) heel groot is, en dus ook het aantal (potentiële) kopers. Je kunt in elk geval proberen om je theme niet-exclusief aan te bieden, in dat geval kun je testen of het wat oplevert, en of het zin heeft om exclusief via Envato te verkopen.
Hi Martijn, ik heb een van mijn thema's eens geüpload naar ThemeForest, maar (na 3 weken ofzo) kreeg ik bericht dat ze 'm niet gingen plaatsen, ze geven daar verder geen uitleg bij. :|
Maar ik vermoed wel iets, mijn thema's zijn zo licht mogelijk, ik richt me op MKB en bouw alleen opties in waarvan ik (en mijn klanten) denk dat ze echt nodig zijn. Daardoor zijn mijn thema's kneitersnel en makkelijk te onderhouden, maar ze hebben dus niet een shitload aan opties, pagebuilders, plugins, blabla, die de meeste templates op ThemeForest wel hebben. Ik ben een tijdje terug gestopt met het gebruik van 3rd party templates, ze zijn altijd zo enorm bloated dat de boel traag, instabiel en overdreven complex is. Bij ThemeForest vinden ze waarschijnlijk dat mijn thema's te weinig functionaliteit bevatten.

Ik probeer nu via mijn eigen site (mag ik die hier gewoon noemen? Zo ja, *knip*, zo nee, sorry), ook gewoon om het eens te proberen, een beetje bezoekers proberen te trekken naar een hele nieuwe internationale site. Dat gaat voorlopig best aardig eigenlijk, 1 download per 2 dagen nu ongeveer, wat mij betreft iig boven verwachting :D

[ Voor 1% gewijzigd door NMe op 21-03-2016 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

jorrit91 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:02:
[...]

(mag ik die hier gewoon noemen? Zo ja, *knip*, zo nee, sorry)
Als het niet mag, haal het dan achteraf maar weg

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
Haha, alright, excuses. Ik voel me wel vreselijk niet-uniek als er een speciale sectie is gemaakt voor "mijn soort opmerkingen" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Themeforest is still the best (naar mijn mening;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
jorrit91 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:02:
Ik heb een van mijn thema's eens geüpload naar ThemeForest, maar (na 3 weken ofzo) kreeg ik bericht dat ze 'm niet gingen plaatsen, ze geven daar verder geen uitleg bij. :|
De reden is vast Onduidelijkheid CC Attribution WordPress
Mijn antwoord zegt daar genoeg over.

[ Voor 5% gewijzigd door DJMaze op 21-03-2016 23:05 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi tweakers,

Ik heb op themeforest.net nog een tegoed van rond de $160,--, Ik doe er verder niets meer mee en ik kan het bedrag ook niet laten terugstorten op mijn bankrekeningnummer.

Nu zijn er vast mensen hier die een thema willen kopen op themeforest.net. Het is tenslotte de site om een goede up to date template te kopen. Ik wil het originele bedrag - $10 er voor terug hebben.

Dus ik koop via mijn account bij themeforest het thema,. Wanneer ik vervolgens het bedrag van je ontvang op mijn rekeningnummer, stuur ik de template (en andere bestanden) naar je toe.

Dit is voor mij een kans om mijn tegoed bij Themeforest op te maken en voor jou een kans om de thema goedkoper te ontvangen. Voor beiden dus een winsituatie. Ik zal de bestanden wanneer ik bedrag binnen heb ook meteen naar je opsturen.

Stuur een prive bericht en ik reageer zo snel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:22:
Hoi tweakers,

Ik heb op themeforest.net nog een tegoed van rond de $160,--, Ik doe er verder niets meer mee en ik kan het bedrag ook niet laten terugstorten op mijn bankrekeningnummer.

Nu zijn er vast mensen hier die een thema willen kopen op themeforest.net. Het is tenslotte de site om een goede up to date template te kopen. Ik wil het originele bedrag - $10 er voor terug hebben.

Dus ik koop via mijn account bij themeforest het thema,. Wanneer ik vervolgens het bedrag van je ontvang op mijn rekeningnummer, stuur ik de template (en andere bestanden) naar je toe.

Dit is voor mij een kans om mijn tegoed bij Themeforest op te maken en voor jou een kans om de thema goedkoper te ontvangen. Voor beiden dus een winsituatie. Ik zal de bestanden wanneer ik bedrag binnen heb ook meteen naar je opsturen.

Stuur een prive bericht en ik reageer zo snel mogelijk.
Zet dit even in de V&A ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

^^ dat. Goed voor een forumtopic is dit in elk geval niet.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.