Control Panel voor klanten

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008

• Mr. Right 1
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08-2023

Mr. Right 1

Do I need to say more?

Topicstarter
Ik draai Linux Slackware met daarop Apache, Sendmail, MySQL en nog wat services.

Nu wil ik voor mijn gebruikers een virtueel control panel erop hebben zodat zij hun eigen e-mail, FTP en site-settings kunnen beheren. Ongeveer gelijk aan de Cobalt machines. Er draait al Webmin op, maar zover ik weet is dat alleen voor het beheer van de totale server.

Wie weet welke software ik daarvoor kan gebruiken?

Verwijderd

www.plesk.com, kost wel wat geld

• Mr. Right 1
  • Laatst online: 02-08-2023

Mr. Right 1

Do I need to say more?

Topicstarter
Thanx, zoiets bedoel ik.

Nog andere suggesties?

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

zelf maken?

Verwijderd

smarthostingtools is volgens mij niet 'in business' :)
ik heb voor die gast gewerkt aan de scripts, en de 500 piek die ik zou krijgen heb ik nooit gehad. hij heeft toen echter ook z'n scipts niet gekregen :P

Verwijderd

Web CP is een erg goede. Als iemand besluit om zelf een CP te gaan maken raad ik hem/haar aan om mee te helpen aan dit GPL based CP. Zelf ben ik er ook meebezig. :-)

Verwijderd

Heb uit :P verveling :P is op die demo gekeken, werkt wel leuk alleen is grafisch erg slecht :(

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 16:38 schreef pimderks het volgende:
Heb uit :P verveling :P is op die demo gekeken, werkt wel leuk alleen is grafisch erg slecht :(
und? ik heb liever iets lelijks dat werkt dan iets moois dat je server verkloot ;)

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 16:38 schreef pimderks het volgende:
Grafische kan je veel dingen aanpassen. Dat is geen probleem. En smaken verschillen. Ik vind het design er wel lekker strak uitzien en waar dient een Control Panel nou eigenlijk voor? Voor het gebruik of om het een mooi plaatje te laten lijken.

Verwijderd

jah sorry hoor, ik zeg niet dat het niet goed is ! Vind het zelfs erg vet werken, ik raad alleen aan er is een designer op los te laten ;)

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 16:47 schreef sproggle het volgende:

[..]

und? ik heb liever iets lelijks dat werkt dan iets moois dat je server verkloot ;)
Heb je natuurlijk gelijk in alleen een combinatie van beide is natuurlijk het best :P

Verwijderd

Je kan niet alles willen voor nop. Je moet al blij zijn dat dit Control Panel GPL based is en je het gratis kan/mag gebruiken.

Verwijderd

Okay okay :)
Zal binnenkort eens gaan knippen in die grais controlpanels; sommige dingen zijn voor klanten wel handig. Zelf heb je als sysadmin zoiets eigenlijk niet nodig maar voor klanten (zonder linux ervaring) is het wel rete handig :P

En mailaliasen e.d. kunnen klanten uiteraard normaal niet zelf ;)

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 17:21 schreef pimderks het volgende:
Okay okay :)
Zal binnenkort eens gaan knippen in die grais controlpanels; sommige dingen zijn voor klanten wel handig. Zelf heb je als sysadmin zoiets eigenlijk niet nodig maar voor klanten (zonder linux ervaring) is het wel rete handig :P

En mailaliasen e.d. kunnen klanten uiteraard normaal niet zelf ;)
Op die gare cobaltjes van jouw is dat idd niet te snappen >:)>:) (just kidding M8!)

CP's zijn gewoon verdomd handig, al hoe wel mijn ex hoster (grafixIS) ook een handige manier had, een file waar alle aliassen instonden :)

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 18:27 schreef FlameHeaD het volgende:
CP's zijn gewoon verdomd handig, al hoe wel mijn ex hoster (grafixIS) ook een handige manier had, een file waar alle aliassen instonden :)
heeft widexs ook ;)

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 18:30 schreef sproggle het volgende:

[..]

heeft widexs ook ;)
FOUT ! => Had wideXS ook >:)
=>=> Ze hebben al tijdje een controlpanel ;)

Ennuh Flamehead nog een keertje; i don't use a fuckin' cobalt :(

Verwijderd

Waar draait power-host dan op?! Juist een cobalt :P Want volgens mij zit je nog gewoon op de servers van Starhost & Rednax

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 02:30 schreef Rats het volgende:
Waar draait power-host dan op?! Juist een cobalt :P Want volgens mij zit je nog gewoon op de servers van Starhost & Rednax
Huh??? hebben wij een cobalt?? vaaaaaag....

Verwijderd

boeje laat pimmetje derks lekker denken dat ie niet op een yesterday RaQ zit.... whocares

Verwijderd

idd boeiuh, laat jullie maar dromen. Heb geen zin meer in die flames :r

Als jullie zonodig willen denken dat ik op een raq zit => best
Als jullie normaal ff een check uitvoeren zullen jullie zien dat 'k allang bij cybercomn weg ben en nu bij trueserver zit :P

geen raq dus maar slackware linux

Verwijderd

www.powerhost.nl/siteadmin/ hey krijg ik daar nou een raq error als ik de verkeerde gegevens invoer? Vaag.

Verwijderd

powerhost.nl draait zelf wel op raq jah, duhhhh daar is al is een 1000+ posts topic over geweest.

Alle klantje's draaien op slackware, gloof je 't niet ? => Ýour problem

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 11:29 schreef pimderks het volgende:
Alle klantje's draaien op slackware, gloof je 't niet ? => Ýour problem
let wel alle 3 de klantjes draaien niet op een raq maar hijzelf wel...lekker logich :)

• Bulldog
  • Niet online

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

En 't gaat alweer richting flame...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.