Hulp gezocht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe pc gebouwd, zonder eerst te testen gelijk eringezet maar hij gaat gewoon niet aan. We zijn al naar iemand geweest en die zij wel dat alles goed is gebouwd. Al doen we de voeding aan en doen een stekker in stopcontact gebeurt er helemaal niets. Zouden jullie weten wat ik kan doen en het liefst wil ik het niet zelf doen voordat ik het nog erger verpest. Hier mijn lijstje:

- Via V&A aangeschafte MSI R9 280X Battlefield editiom
-
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 191,95€ 191,95
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 56,95€ 56,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Sharkoon VG5-W Rood€ 40,63€ 40,63
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 42,95€ 42,95
1Cooler Master GM G550M€ 62,95€ 62,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 83,-€ 83,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 526,38

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
Misschien de Aan/Uit knop op de behuizing drukken?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KappaRoss schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 18:50:
Misschien de Aan/Uit knop op de behuizing drukken?...
Allang gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 13:48
Als de schakelaar van de voeding is ingeschakeld, dan is mijn vermoeden dat de kabeltjes van het frontpaneel die voor de powerknop e.d. bedoelt is niet juist zijn aangesloten... zijn ze wel aangesloten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn aangesloten maar waarschijnlijk niet juist, had al op een forum via V&A dit probleem gepost en toen werd dit ook gezegd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat is vrij makkelijk te testen, trek al die kabeltjes eraf, en sluit met een schroevedraaier de 2 power-on pinnetjes even kort. Dan zou het systeem gewoon aan moetn gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Op een plaatje van het bord te zien zijn het op de connector aan de linker onderkant de 3e en 4e pin van boven aan de rechterzijde van de connector.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/2000776680.png

[ Voor 36% gewijzigd door spone op 19-01-2016 19:06 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
spone schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:05:
Op een plaatje van het bord te zien zijn het op de connector aan de linker onderkant de 3e en 4e pin van boven aan de rechterzijde van de connector.

[afbeelding]
Wat is de connector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Als dit het niet was,
Trek alles eruit behalve 1 stick ram.
Cpu er ook in natuurlijk.
En short dan de 2 pins van de power on, draaien de fans dan?
Pak je handleiding erbij om te kijken om welke het gaat als je de post van spone onduidelijk vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Die pinnetjes die uit je moederbord steken.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb geprobeerd, gebeurde wederom niks. Ik weet er geen raad meer mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-09 01:16
Plaats anders es fotos van de binnenkant zodat we kunnen zien of er iets verkeerd zit.
Als de videokaart er in zit, haal die er dan ff uit.
Zelf zorg ik altijd eerst dat de pc werkt en windows geinstalleerd is. Daarna plaats ik pas de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Intel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 13:01
Zie pagina 14 op: http://download.gigabyte.eu/FileList/Manual/mb_manual_ga-h110m-s2h(gsm)(ddr3)_e.pdf

De 2 pinnetjes links van de plaats waar geen pinnetjes zitten (pin 3 en 4 van de bovenste rij). In principe pin 6 en 8 volgens de moederbordnummering is de power connector. Dat kan met een schroevendraaier.

Brandt er wel een ledje op het moederbord als de voeding stroom geeft. Je kunt de "CMOS clear jumper" eventueel eens proberen. Zodra de voeding stroom geeft moet het moederbord reactie geven (fans gaan draaien)....

Wellicht toch een defect moederbord of hij krijgt te weinig stroom. Heb je ook de 12 volt boven de CPU aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Intel schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:31:
Zie pagina 14 op: http://download.gigabyte.eu/FileList/Manual/mb_manual_ga-h110m-s2h(gsm)(ddr3)_e.pdf

De 2 pinnetjes links van de plaats waar geen pinnetjes zitten (pin 3 en 4 van de bovenste rij). In principe pin 6 en 9 volgens de moederbordnummering is de power connector. Dat kan met een schroevendraaier.

Brandt er wel een ledje op het moederbord als de voeding stroom geeft. Je kunt de "CMOS clear jumper" eventueel eens proberen. Zodra de voeding stroom geeft moet het moederbord reactie geven (fans gaan draaien)....

Wellicht toch een defect moederbord of hij krijgt te weinig stroom. Heb je ook de 12 volt boven de CPU aangesloten?
Ik ben geen computer expert dus snap er geen bal van wat je zegt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:32:
[...]
Ik ben geen computer expert dus snap er geen bal van wat je zegt
Waarom bouw je dan je eigen pc?

Als dit stukje tekst je boven de pet gaat, hou dan op met zelf klooien en breng het ding weg naar iemand die wel weet wat 'ie doet. Gewoon maar wat aanklooien levert je vanzelf een keer een dood systeem op terwijl 't nu misschien wel nog te maken valt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Intel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 13:01
Wat snap je niet? Download het pdf bestand en neem pagina 14. Daar kun je duidelijk een tekening zien bij 6) F_PANEL (Front Panel Header). Kijk bij power switch. Daarmee zet je de pc aan. De pinnen worden kortgesloten door de knop in te drukken. Je kunt dit nabootsen door met een platte schroevendraaier de pinnen te kortsluiten. Snap je? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:36:
[...]

Waarom bouw je dan je eigen pc?

Als dit stukje tekst je boven de pet gaat, hou dan op met zelf klooien en breng het ding weg naar iemand die wel weet wat 'ie doet. Gewoon maar wat aanklooien levert je vanzelf een keer een dood systeem op terwijl 't nu misschien wel nog te maken valt.
Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 20:44

Genius-General

Expect the Unexpected

Überhaupt je een beetje ingelezen voor je de pc hebt gebouwd? Anders videokaart eruit halen en testen op de onboard video, werkt dat niet andere ram slot proberen en alle kabels opnieuw langslopen dat het goed is aangesloten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet nu leren voor school en ga het morgen proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Doe ons en jezelf dan een plezier en probeer meer dan één regel text te schrijven over exact wat je doet en waar je vastloopt.

Je krijgt hier en daar minder vriendelijke reacties omdat je totaal geen inzet lijkt te doen, Dat is geen kwestie van kennis maar van duidelijkheid en fatsoen. Omgekeerd willen wij dat niet voor de lol maar omdat we dan geen suggesties hoeven doen (schakelaars enzo...) die je al lang geprobeerd hebt en gelijk tot de kern van je probleem kunnen gaan.

Als je reacties van een enkele regel blijft doen heeft dit topic geen zin en gaat het dicht :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 23:49:
Doe ons en jezelf dan een plezier en probeer meer dan één regel text te schrijven over exact wat je doet en waar je vastloopt.

Je krijgt hier en daar minder vriendelijke reacties omdat je totaal geen inzet lijkt te doen, Dat is geen kwestie van kennis maar van duidelijkheid en fatsoen. Omgekeerd willen wij dat niet voor de lol maar omdat we dan geen suggesties hoeven doen (schakelaars enzo...) die je al lang geprobeerd hebt en gelijk tot de kern van je probleem kunnen gaan.

Als je reacties van een enkele regel blijft doen heeft dit topic geen zin en gaat het dicht :o
Oke, bedankt. Ik heb de hele computer in elkaar gezet met boekjes en filmpjes van YouTube erbij. Toen we bij de frontpamelconnectors kwamen kwamen we er niet uit. Uiteindelijk hebben we een foto gevonden hoe die erin moesten, dus wij hebben dat gedaan maar ik denk dat ze ee nog steeds verkeerd inzitten door een niet hele goede foto. Uiteindelijk heb ik de voeding aangezet en de stekker in een werkend stopcontact gedaan en er gebeurde geen donder. Dit is mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
Als je je mobo voor je hebt liggen is het de bovenste rij, 3 en 4 van links geteld.

- - + + - - - -
- - - - - - - -

Dus waar de plussen staan.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 19:42
En waarschijnlijk moeten de letters van de power switch naar boven wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Weet je zeker dat je de tekening van het juiste mobo erbij gepakt hebt?
Filmpjes kunnen afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de handleiding van je moederbord staat als het goed is ook gewoon hoe je het moet aansluiten. Als je een connector heb die over 2 pinnetjes geplaatst moet worden, zoals bij de Power Switch connector, staat er bij 1 van de 2 pinnetjes een pijltje. Dat pijltje staat voor de + en waar geen pijltje staat is de -.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Ik zou eens naar de socket kijken of alle contacten nog netjes zijn. Met het plaatsen van de processor verbuigen die makkelijk. Zeker als je geen ervaring hebt.

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Fanaat schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:46:
Ik zou eens naar de socket kijken of alle contacten nog netjes zijn. Met het plaatsen van de processor verbuigen die makkelijk. Zeker als je geen ervaring hebt.
Mjah, maar dan zou er iedergeval een teken van leven uit de voeding komen.

Ik ga mee met alle voorgangers. De stekker van de power button is niet goed aangesloten.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:32
Zoals @Mr. Intel al schreef, doe dat eerst eens! Daar staat precies omschreven welk stekkertje waar aangesloten moet worden.
  • Verder volg de handleiding van het Gigabyte mobo (dat je op internet kan vinden) van A tot Z met het aansluiten van alle connectoren!
  • Controleer ook alle connectoren of deze goed- en diep genoeg zijn ingestoken in de connectoren op het mobo.
Begin bij het begin!

Als je dat gedaan hebt kunnen we verder advies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het al mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 22:54
Fijn! Nu is het ook fijn voor ons als je hier even post wat uiteindelijk de oplossing was. Daar leren we allemaal van ;)

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weten we zelf ook niet. Gewoon verkeerd gebouwd ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
melantrix schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:00:
[...]

Fijn! Nu is het ook fijn voor ons als je hier even post wat uiteindelijk de oplossing was. Daar leren we allemaal van ;)
Uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar gezet.
Pagina: 1