Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-09-2021
Als ik een spel speel op mijn nieuwe gaming computer, valt mijn monitor uit na 5 minuten. Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen? Het ligt aan mijn videokaart, want alleen de monitor valt uit en ik hoor nog het geluid van het spel als hij is uitgevallen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 213,90€ 213,90
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 56,95€ 56,95
1Club 3D Radeon R9 380 4GB royalQueen€ 220,95€ 220,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Cooler Master N200 Closed€ 39,95€ 39,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 38,95€ 38,95
1Cooler Master GM G550M€ 62,95€ 62,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 681,60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wat heb je geprobeerd om het op te lossen en om welk spel gaat het? en wat kun je erover vinden dmv google om het op te lossen etc etc

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Fietsbel schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 18:39:
Wat heb je geprobeerd om het op te lossen en om welk spel gaat het? en wat kun je erover vinden dmv google om het op te lossen etc etc
Ik heb nieuwe drivers geïnstalleerd, maar dat loste niks op. Ik heb dit gevonden http://www.sevenforums.co...-30min-playing-games.html maar het ligt vast niet aan mijn RAM.

Dit probleem heb ik bij Medal Of Honor Warfighter, Star Wars The Force Unleashed 2, Mass Effect en Titan Fall.

Bij Medal Of Honor Warfighter wordt het scherm rood en valt hij daarna uit, bij Star Wars bevriest het scherm en hij wordt daarna zwart. Bij Titan Fall wordt het scherm zwart en valt het spel uit.

[ Voor 14% gewijzigd door essentials9002 op 19-01-2016 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:05
Heb je de mogelijkheid om er een andere videokaart in te zetten (lenen van een vriend o.i.d. Als die het wel gewoon doet kunnen we de videokaart wellicht aanwijzen als bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je haalt je videokaart uit je pc en probeert het met de iGPU van de processor. Dus dat je je beeldkabel aansluit op je moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Philpend schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 18:55:
Heb je de mogelijkheid om er een andere videokaart in te zetten (lenen van een vriend o.i.d. Als die het wel gewoon doet kunnen we de videokaart wellicht aanwijzen als bron.
De ingebouwde videokaart werkt wel, dus het ligt aan de videokaart.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:04:
Of je haalt je videokaart uit je pc en probeert het met de iGPU van de processor. Dus dat je je beeldkabel aansluit op je moederbord.
Dat heb ik al gedaan en de IGPU werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het trouwens altijd na precies 5 minuten? Want volgens mij staat bij Windows automatisch ingesteld dat het scherm na 5 minuten zichzelf uitschakelt. Dat hoort natuurlijk alleen te gebeuren wanneer je 5 minuten niks met je pc doet maar misschien zit er iets niet helemaal lekker?

Je zou nog http://www.guru3d.com/fil...nstaller-download,20.html kunnen gebruiken om de drivers en alles dat videokaartdriver gerelateerd is te verwijderen en daarna de nieuwste driver installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 20:03
hoor je de fans ook harder blazen van de videokaart tijdens het spelen?
wellicht dat de videokaart door de airflow in de kast te warm word en daarom problemen begint te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:24
essentials9002 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 18:42:
[...]

Ik heb nieuwe drivers geïnstalleerd, maar dat loste niks op. Ik heb dit gevonden http://www.sevenforums.co...-30min-playing-games.html maar het ligt vast niet aan mijn RAM.
Dat dacht ik een paar jaar geleden ook, totdat ik alle onderdelen behalve de RAM had vervangen. Toen werkte het plotseling perfect. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:15
Volgens mij is dit een typisch driver gevalletje. Installeerde Display uninstaller eens en download de nieuwste drivers VIER de AMD site en niet met de meegeleverde CD. Kijk ook even hoe warm de GPU word met bijv. Msi afterburner. Wat je daarna kan doen is je ram een voor een in een ander slot proberen en kijken of het spel dan nog vast loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
nickertNL schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:41:
hoor je de fans ook harder blazen van de videokaart tijdens het spelen?
wellicht dat de videokaart door de airflow in de kast te warm word en daarom problemen begint te geven?
Nee, ze blazen net zo hard als wanneer ik op het internet zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:46
Puddi Puddin schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:47:
Volgens mij is dit een typisch driver gevalletje. Installeerde Display uninstaller eens en download de nieuwste drivers VIER de AMD site en niet met de meegeleverde CD. Kijk ook even hoe warm de GPU word met bijv. Msi afterburner. Wat je daarna kan doen is je ram een voor een in een ander slot proberen en kijken of het spel dan nog vast loopt.
:^
Klinkt idd als Crimson

Installeer MSI Afterburn of Sapphire Trixx een keer.
Zodra je ga gamen hardware monitor aanzetten, bij MSI Afterburn zit die meteen in het start scherm.

En dan om de minuut/paar minuten even alt tabben van game naar Afterburn/Tri-X en kijken wat de temperatuur is en op hoeveel procent de fan's van je kaart draaien.

Je hoort de fan's draaien zeg je, alleen als die bv 25% draaien idle maar ook maar 25% als je de videokaart belast gaat de videokaart overhitten

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Er staat op de doos dat ik 700 watt nodig heb, ik heb nu een 550W voeding, moet ik dan een nieuwe voeding kopen of is wat op de doos staat onzin?
dierkx36 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 22:10:
[...]

:^
Klinkt idd als Crimson

Installeer MSI Afterburn of Sapphire Trixx een keer.
Zodra je ga gamen hardware monitor aanzetten, bij MSI Afterburn zit die meteen in het start scherm.

En dan om de minuut/paar minuten even alt tabben van game naar Afterburn/Tri-X en kijken wat de temperatuur is en op hoeveel procent de fan's van je kaart draaien.

Je hoort de fan's draaien zeg je, alleen als die bv 25% draaien idle maar ook maar 25% als je de videokaart belast gaat de videokaart overhitten
Temperatuur is 45 graden als het spel aan staat.

[ Voor 69% gewijzigd door essentials9002 op 19-01-2016 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De voeding is ruim voldoende. Zelfs een goede 400 watt is al genoeg. Heb je nu al geprobeerd om met DDU de drivers te verwijderen?

Verder is 45 graden tijdens het gamen wel erg koel voor een r9 380. Maargoed of het aan de temperatuur ligt is ook niet zeker, want als hij te warm wordt zou de pc zichzelf gewoon uitschakelen i.p.v. van alleen het scherm terwijl het geluid wel doorspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:22:
[...]

De voeding is ruim voldoende. Zelfs een goede 400 watt is al genoeg. Heb je nu al geprobeerd om met DDU de drivers te verwijderen?

Verder is 45 graden tijdens het gamen wel erg koel voor een r9 380. Maargoed of het aan de temperatuur ligt is ook niet zeker, want als hij te warm wordt zou de pc zichzelf gewoon uitschakelen i.p.v. van alleen het scherm terwijl het geluid wel doorspeelt.
Dat programma werkt niet, na het uitpakken kon ik hem niet starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even in veilige modus je pc opstarten en nog eens proberen. Normaal kun je via het programma in veilige modus opstarten maar misschien weigert je PC dat om 1 of andere reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:25:
Even in veilige modus je pc opstarten en nog eens proberen. Normaal kun je via het programma in veilige modus opstarten maar misschien weigert je PC dat om 1 of andere reden.
Maar ik heb de drivers wel via Windows verwijdert dus het is niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:39
Alleen blijft er via de Windows uninstaller altijd troep achter van de driver, ofwel, het is wel nodig.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:25:
Als ik hem start extract hij de files alleen, hij doet verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de files die je extract zit het programma dat je moet uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:04:
Bij de files die je extract zit het programma dat je moet uitvoeren.
Dat programma extract alleen files. DDU extract files en de system file in de map erboven doet niks.

[ Voor 12% gewijzigd door essentials9002 op 20-01-2016 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de files die je daarmee extract staat hij gewoon bij hoor. Eerst download je een ZIP file van Guru3D. Die pak je uit. Dan krijg je het bestand DDU v15.7.3.1.exe. Dat is een programma die ook weer wat bestanden uitpakt en daarbij zit het bestand Display Driver Uninstaller.exe en die moet je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:09:
Ja de files die je daarmee extract staat hij gewoon bij hoor. Eerst download je een ZIP file van Guru3D. Die pak je uit. Dan krijg je het bestand DDU v15.7.3.1.exe. Dat is een programma die ook weer wat bestanden uitpakt en daarbij zit het bestand Display Driver Uninstaller.exe en die moet je hebben.
Ik heb de drivers weer verwijdert en opnieuw geïnstalleerd, maar dat loste niks op. Misschien moet ik dan mijn videokaart terugsturen en eisen dat ik een nieuwe krijg, of is er nog een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Laatst online: 17:15
Je ram na kijken.. Zoals je zelf al een topic had gezocht met ongeveer het zelfde probleem. Je zegt het light niet aan het ram zonder het getest te hebben. Mocht dit niet werken dan zou ik zeker een RMA'tje overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Puddi Puddin schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:35:
Je ram na kijken.. Zoals je zelf al een topic had gezocht met ongeveer het zelfde probleem. Je zegt het light niet aan het ram zonder het getest te hebben. Mocht dit niet werken dan zou ik zeker een RMA'tje overwegen.
Ik heb memory diagnostic tool gebruikt en hij vond geen problemen. Daarnaast kan ik Mass Effect 1 en 2 spelen op mijn IGPU, dus het ligt niet aan mijn RAM. Ik ga nog wat oplossingen zoeken, als ik het probleem echt niet kan oplossen dan moet ik hem inruilen voor een nieuwe.

Wel vreemd dat de videokaart prima werkt als ik geen games speel. Hij draait ook simpele (bv browser games) en oude games wel goed, maar bij zwaardere games geeft hij dit probleem.

Mijn vader denkt dat het aan mijn moederbord kan liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door essentials9002 op 20-01-2016 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
Draai memtest86 ipv Memory diagnostic tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius-General
  • Laatst online: 11-09 20:44

Genius-General

Expect the Unexpected

KappaRoss schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 17:40:
Draai memtest86 ipv Memory diagnostic tool.
^^ Ongeveer hetzelfde gehad geheugen bleek toen de dader, test ze eerst 1 voor 1 een paar passes. Krijg je geen foutmelding? test ze dan ff allebei tegelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Genius-General schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 17:44:
[...]

^^ Ongeveer hetzelfde gehad geheugen bleek toen de dader, test ze eerst 1 voor 1 een paar passes. Krijg je geen foutmelding? test ze dan ff allebei tegelijk
Ik heb ze allebei tegelijk gedaan en mijn geheugen was prima. Ik heb net mijn IGPU getest en nu krijg ik daar hetzelfde probleem. Misschien moet ik de bios van mijn moederbord updaten.

Edit:: Mijn IGPU werkt wel weer goed.

[ Voor 4% gewijzigd door essentials9002 op 21-01-2016 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius-General
  • Laatst online: 11-09 20:44

Genius-General

Expect the Unexpected

essentials9002 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 21:35:
[...]

Ik heb ze allebei tegelijk gedaan en mijn geheugen was prima. Ik heb net mijn IGPU getest en nu krijg ik daar hetzelfde probleem. Misschien moet ik de bios van mijn moederbord updaten.
Bios altijd ff update, heb je toevallig een andere voeding bij de hand liggen? En is je voeding aangesloten op een geaard stopcontact? (Heb heel veel problemen bij langs zien komen waar een geaard stopcontact de oplossing bood)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik denk niet dat een BIOS update een probleem met de GPU verhelpt. Net alsof je de versnellingsbak vervangt bij problemen met de koppeling? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Genius-General schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 23:23:
[...]

Bios altijd ff update, heb je toevallig een andere voeding bij de hand liggen? En is je voeding aangesloten op een geaard stopcontact? (Heb heel veel problemen bij langs zien komen waar een geaard stopcontact de oplossing bood)
Ja, maar de stekker van mijn monitor is niet aangesloten op een geaard stopcontact, misschien als ik hem daarop aansluit dat hij geen problemen meer geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Hij geeft nog steeds problemen, dat van die stopcontact loste niks op. En de volgende bios versie is een beta dus ik twijfel of ik hem wel moet updaten.

Ik heb de videokaart een paar dagen na aanschaf van de PC erin gestopt, de andere onderdelen zaten er daarvoor al in, moet ik misschien Windows opnieuw installeren? Het kan toch liggen aan het feit dat hij later is toegevoegd.

[ Voor 43% gewijzigd door essentials9002 op 21-01-2016 19:07 ]

Pagina: 1