Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Na plaatsing router ontbreken de netwerkprotocollen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Allereerst hoop ik dat het goed geplaatst is, is alweer een tijd geleden dat ik hier was.

Tot gisteren had ik een redelijk werkend netwerk, ubee evm3200 modem en een Linksys WRT54g router ertussen. Ik weet het een oudje, maar hij deed het nog goed.

Nu wilde gisteren mijn mobiel niet aanloggen op het wifi-netwerk dus een paar keer mijn mobiel gereset, wifi aan/uit, vliegtuigmodus aan/uit. Mobiel opnieuw opgestart, maar niets. Ik had wel internet maar was niet verbonden. Het vreemde was dat de telefoon en laptop van mijn dochter en onze tablets wel allemaal wifi-verbinding hadden.

Toen heb ik, met mijn stomme kop, de router gereset in de hoop dat het weer zou werken, maar nu doet de wifi het helemaal niet meer. Zodra ik de router ertussen zet, krijg ik het uitroeptekentje en zegt hij dat er netwerkprotocollen ontbreken.

Ik heb dus nu de router er tussenuit gehaald en de pc op het modem aangesloten. Nu hebben we alleen geen wifi-netwerk meer.

Ik ben op zoek geweest op het internet maar kan niet echt iets vinden wat mij verder helpt.

Heeft iemand een idee wat ik moet doen? Moet ik iets in de instellingen van mijn netwerkkaart wijzigen? Dit is trouwens een Realtek PCLe FE Family-controller.

Mijn netwerk wordt trouwens nog wel steeds gezien door mijn mobiel en de andere apparaten.

Alvast bedankt voor de hulp.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2016 17:32 ]

Alle reacties

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11 12:38
Ik denk dat je router in fabrieksinstellingen staat.even het boekje er bij zoeken.(of cd)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Het probleem moet je bij de router zoeken zou ik denken. of je hebt de modem in de verkeerde poort gedrukt, of je moet daar nog wat instellingen in maken. Zie vincedd

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:06

D4NG3R

kiwi

:)

Je zal je router opnieuw in moeten stellen, dit is prima te vinden op de website van de fabrikant en/of op bijgeleverde boekjes/cd's.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Mr. Intel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-11 12:32
Bij een reset wis je alle router instellingen. Met netwerk zien bedoel je de SSID naam WRT54G?

Probeer eens het volgende:

De netwerkkabel van het Ubee EVM3200 modem moet in de WAN poort van de Linksys WRT54G steken.

Stop in poort 1, 2, 3 of 4 van de Linksys WRT54G de netwerkkabel die op de Realtek netwerkkaart van de pc aangesloten is.

Start je browser (Internet Explorer, Firefox of Chrome) en tik daar het volgende adres in:
http://192.168.1.1

Als het goed is krijg je een inlogscherm. Vul bij username niets in (leeg laten) en bij password admin.

Je kunt nu de instellingen maken. Hier vind je een handige handleiding:
http://webx.ubi.pt/~goa/Manuals/Routers-Linksys/MANUAL000000300.pdf

Normaal werkt deze router met de default instelling. Je hoeft enkel bij de wireless een WiFi wachtwoord in te vullen en je kunt testen of het werkt. Soms lukt het niet in een keer. Je moet dan het Ziggo modem even van de stroom halen en na 30 seconden weer insteken.

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Sorry voor mijn late reactie. Het was me gisteravond gelukt om weer een verbinding tot stand te brengen. Ik heb alles losgekoppeld en 1 voor 1 weer aangesloten, dat hielp niet. De router (linksys) gereset met het knopje, dat hielop ook niet. Uiteindelijk heb ik het modem (evm3200) gereset met het knopje et voilà er was weer draadloos internet. So far, so good.

Helaas heeft mijn man de pc uitgezet en toen ik hem vanmorgen weer aanzette, je raadt het al: geen internet.

Ik denk dat het gewoon tijd is voor een nieuwe router, deze is denk ik al een jaartje of 10 oud en voldoet waarschijnlijk ook niet meer aan de internetsnelheid.

Bedankt voor alle tips. Jullie horen nog van me of het met een andere router wel gelukt is.

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist een nieuwe router gekocht en aangesloten en het lijkt tot nu toe vlekkeloos te werken.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:04
Die ubee is ook een router.
Je plaats dus een router achter een router en krijgt dus twee netwerken die niet met elkaar kunnen praten.
Aangezien beiden ook wifi hebben heb je dus ook twee gescheiden wifi netwerekn.
Afhankelijk welke router je device connectie mee maakt zit je in een ander netwerk.

[ Voor 5% gewijzigd door Ben(V) op 20-01-2016 19:35 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Mr. Intel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-11 12:32
Dat je Linksys router niet goed werkt heeft niks met de internetsnelheid te maken. :P Kapot zal hij ook niet zijn anders kunnen de andere apparaten ook niet via de WiFi internetten. >:) Dat een of meerdere lan poorten defect zijn lijkt me ook sterk als het eerst wel een tijdje goed werkt.

Het is een oud beestje wat ongeveer 38 Mbps echte throughput kan halen. Wil je meer snelheid dan kan je een nieuwe router nemen wat je ook gedaan hebt. Welk merk en type router heb je gekocht? Ik neem aan een model met gigabit poorten? :)

De Ubee EVM3200 heeft volgens mij geen router functie en ook geen WiFi. De Ubee EVW3200 is het router/WiFi model. Dus mijn tip van gisteren zou moeten werken. ;)

Als ik jou problemen hoor lijkt het wel alsof de kabel vanaf de Ubee EVM3200 niet in de WAN poort van de Linksys router steekt. Meestal krijg je internet dan wel even aan de praat maar valt de verbinding na een tijdje weg. Dat gebeurd natuurlijk ook als de pc opnieuw moet opstarten. Door alles te resetten werkt het daarna weer eventjes. :+
Pagina: 1