Wijziging User Review - [Sanel84] [T!m3r]

Pagina: 1
Acties:
  • 1.321 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Had met deze tweaker een deal gesloten voor een laptop.
Hij had het geld overgemaakt en ik had ook al een verzendlabel aangemaakt.

Laptop bleek toch niet volledig als beschreven te zijn (Test ze altijd nog 1 laatste keer voor het inpakken).
De laptop zou 3 minpuntjes hebben maar bleek nu goed te werken, had dus een hogere waarde dan de afgesproken prijs van €75.

Heb hem dit netjes aangegeven en vermeld dat ik het geld terug kon storten of als hij nog interesse had met een kleine meerprijs alsnog de laptop mocht hebben (€25).

De keuze liet ik volledig aan Sanel over, maar hierop kreeg ik meerdere respectloze reacties terwijl ik het zo goed/netjes mogelijk probeer op te lossen.

Ik weet dat er al een prijs afgesproken was maar als de laptop niet volledig zoals beschreven is zal de prijs ook niet het zelfde blijven.
Als er bijvoorbeeld 1 defect meer bij zat zou hij het zelf ook niet goedvinden.

Heb hem ook netjes het volledige bedrag teruggestort (verzendkosten ben ik zelf kwijt gezien ik al een label had aangemaakt, maar dit is mijn eigenschuld dus reken ik uiteraard ook niet mee.

En wat doet meneer dan? Niet meer reageren en een slechte feedback geven.

Vindt dit een onterechte feedback gezien het alsnog goed opgelost is en hij het geld de zelfde dag nog terug had.

Na 2 dagen geen berichtje van me gezien? Stuur me een reminder! Vergeet wel eens te reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 597256

Hou je er buiten aub

[ Voor 100% gewijzigd door Microkid op 19-01-2016 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Niet online
Laptop had 4 defecten, nu nog maar 1 klein probleem.
Dit topic is enkel bedoeld voor de betreffende mensen, dus weet niet waarom jij er nu ineens op reageert?

[ Voor 27% gewijzigd door Microkid op 19-01-2016 17:45 ]

Na 2 dagen geen berichtje van me gezien? Stuur me een reminder! Vergeet wel eens te reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 597256

Hou je er buiten aub

[ Voor 89% gewijzigd door Microkid op 19-01-2016 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Niet online
Je weet toch wel of jij er zelf bij betrokken bent of niet dan?
En gezien dit niet het geval is is deze topic ook niet voor jouw bestemd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Essox Lucius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-05 09:51
nvm!

[ Voor 98% gewijzigd door Essox Lucius op 19-01-2016 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Niet online
En dan vandaag ineens een 2de negatieve feedback zonder enige contact.
Kreeg ook ineens dit berichtje uit het niets;
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/dfc08c5ae19d97deedb62261ad05215a.png

Zou iemand dit kunnen bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnds
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-07 10:13
Juridisch gezien is het jouw risico dat iets toch niet defect blijkt te zijn. Daar had jij als verkoper dan maar beter onderzoek naar moeten doen. Dat jij vervolgens de deal afblaast is volkomen onjuist en de geplaatste review is dan ook terecht. Sterker nog, jij pleegt nu wanprestatie en eventuele schade als gevolg van het niet leveren is voor jouw rekening. Je mag blij zijn dat je er met een slechte review van af komt!
Persoonlijk heb ik ook nog wel een mening over het feit dat jij bij de koper een slechte review achterlaat. Namelijk dat jij als tweaker geen knip voor de neus waard bent. Maar dat valt wellicht buiten de toegestane ruimte die juristen op dit soort topics wordt geboden...

[ Voor 189% gewijzigd door Microkid op 26-01-2016 22:02 . Reden: reactie teruggezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wanneer hebben jullie deze deal gemaakt en hoe is de communicatie verlopen? DM of mail? Indien mail zou ik graag de mail ontvangen indien geen bezwaar.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Niet online
Deal was gemaakt op 18-01-2016, alles is op de zelfde dag gebeurt/geregeld.
Alle communicatie is via DM verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Misschien kijk ik er overheen, maar ik zie geen DM's tussen jullie op 18/1?

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Niet online
burnds schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:46:
Juridisch gezien is het jouw risico dat iets toch niet defect blijkt te zijn. Daar had jij als verkoper dan maar beter onderzoek naar moeten doen. Dat jij vervolgens de deal afblaast is volkomen onjuist en de geplaatste review is dan ook terecht. Sterker nog, jij pleegt nu wanprestatie en eventuele schade als gevolg van het niet leveren is voor jouw rekening. Je mag blij zijn dat je er met een slechte review van af komt!
Persoonlijk heb ik ook nog wel een mening over het feit dat jij bij de koper een slechte review achterlaat. Namelijk dat jij als tweaker geen knip voor de neus waard bent. Maar dat valt wellicht buiten de toegestane ruimte die juristen op dit soort topics wordt geboden...
Voor zover ik weet ben ik als particuliere verkoper niet verplicht om perse iets te verkopen.
Microkid schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:08:
Misschien kijk ik er overheen, maar ik zie geen DM's tussen jullie op 18/1?
Ze staan er toch echt tussen :)
Kan hier eventueel screenshots plaatsen, of eventueel ergens heen mailen?

Om even aan te geven dat het wel gewoon via DM is verlopen;

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/13655a55be6951d19a69bfe5834405c0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Ik ga in dit geval mee met de opmerking van burnds (aangezien hij jurist is) dat ook de verkoper een onderzoeksplicht heeft. Je onderzoekt namelijk de staat van het product dat je wilt aanbieden. Dit heb je blijkbaar niet voldoende gedaan, waardoor je er pas nadat de overeenkomst gemaakt was achter kwam dat het product in een andere staat verkeerde. En ja, het werkt 2 kanten op. Indien je iets levert dat in betere staat is dan verwacht, moet je je verlies nemen (je had dan een hogere prijs kunnen vragen), en indien het in mindere staat is zal je ook je verlies moeten nemen door e.e.a. te herstellen. Goed onderzoek voorkomt dit soort situaties.
Ik laat de review van Sanel84 daarom staan en zal de reviews van T!m3r verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Niet online
Kan me voorstellen dat dit in een winkel o.i.d inderdaad zo het geval is.
Maar ik ben een particuliere verkoper / hobbyist Ik ben vrij zeker dat daar deze verplichting niet aan vast zit.

Mijn feedback laten staan terwijl je de anders weg haalt lijkt me ook onredelijk.
De feedback die ik bij hem had geschreven ging grotendeels over zijn gedrag, en dat hij 2 feedbacks geeft voor 1 transactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-07 08:42

InFamous

excommunicado

T!m3r schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 17:25:
Kan me voorstellen dat dit in een winkel o.i.d inderdaad zo het geval is.
Maar ik ben een particuliere verkoper / hobbyist Ik ben vrij zeker dat daar deze verplichting niet aan vast zit.

Mijn feedback laten staan terwijl je de anders weg haalt lijkt me ook onredelijk.
De feedback die ik bij hem had geschreven ging grotendeels over zijn gedrag, en dat hij 2 feedbacks geeft voor 1 transactie.
Hoe kom je erbij dat het alleen voor winkels geldt?

Ook bij een particuliere verkoop heb je te maken met een overeenkomst, ook deze overeenkomsten zijn niet éénzijdig te ontbinden.

http://www.wetrecht.nl/koopovereenkomst/

Dit artikel legt in grote lijnen uit wat een overeenkomst betekend, er zijn inderdaad uitzondering die te maken hebben met een cosumenten verkoop. Deze uitzonderingen zijn veelal in het voordeel van de consument en hebben verder niks te maken met een particuliere verkoop.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Niet online
Ik weet niet of een mod nu wel de berichten heeft gelezen of niet, maar;

Ik heb ook aangegeven dat ik de laptop ook gewoon zoals beschreven kon leveren en dat dit voor mij verder geen probleem was.

Hij heeft hierop zelf aangegeven het geld terug te willen.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/405c2ce1e62795678d9a82b84326aded.png

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/c842bb1b211b06ad55b8343f1edef489.png

Als er problemen zijn probeer ik altijd zelf op een zo goed mogelijke oplossing uit te komen.
Ook hierbij zijn er meerdere keuzes geweest waaronder de laptop alsnog voor de beschreven staat (en dus de afgesproken prijs) over te nemen.

In deze situatie heeft de koper toch echt zelf aangegeven toch het geld terug te willen.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruiker.