AMD vs Nvidia

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek283
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-07-2022
Hello beste mede-tweakers,

Ik ga over een paar maanden een nieuwe video kaart kopen, Maar alweer stoot ik erop welk is nu beter.
De vorige keer was eind 2014 was Nvidia toch mijn way to go, Maar aangezien ik op het moment nog niet veel geld heb betwijfel ik of ik nu voor Nvidia moet gaan waar van ik veel weet of AMD die ik totaal niet snap.
Ik wil ongeveer 350 euro uitgeven net als de GTX 970 maar heeft amd een beter voor de prijs. Ik heb in deze zomer van vele gehoord dat AMD om dat moment beter was. :)

Groetjes Niek

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
Op welke resolutie ga je gamen?
1080p - GTX 970
1440p+ - R9 390

Welke voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:30

Esumontere

Floep, banaan.

De prijs/kwaliteit verhouding van AMD-kaarten is over het algemeen beter dan die van NVIDIA kaarten. Met andere woorden; je betaalt meer voor een NVIDIA-kaart die gelijkwaardig presteert als een goedkopere AMD-kaart. Het hele 'AMD kaarten slurpen energie' verhaal is compleet achterhaald. Ik heb het een keer uitgerekend (en voor de wijsneuzen die het nogmaals willen zien, geef maar een gil), het scheelt op jaarbasis nog geen 3 tientjes.

De GTX970 is gewoon een hele goede kaart, de AMD-tegenhanger hiervan is een R9 390. Die kost echter ongeveer hetzelfde als een GTX970. Het grote verschil is, zoals KappaRoss al aangeeft, de resolutie die je wil gebruiken. AMD-kaarten presteren beter op hogere resoluties vanwege de grotere geheugenbus en de grotere hoeveelheid geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek283
Ik verwacht op 1080p te gamen voor nu maar er is niets mis met futureproof zitten voor zover futureproof gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek283
Nog even een snelle vraag, vervalt garantie als ik de r9 390 zou overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
Nope.
Edit: Ik raad niet aan om een R9 390 te overklokken, dan wordt hij te warm en slurpt veel energie.

[ Voor 90% gewijzigd door KappaRoss op 19-01-2016 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Niek283 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 17:08:
Nog even een snelle vraag, vervalt garantie als ik de r9 390 zou overklokken?
Je kunt je bericht ook editen, dat is gewenst hier. Dubbelposts worden niet gewaardeerd.

Als antwoord op je vraag: Nee, zolang je het binnen de software doet niet. Echter, als hij stukgaat vanwege de overklok, kan je wel problemen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

KappaRoss schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 17:11:
Nope.
Edit: Ik raad niet aan om een R9 390 te overklokken, dan wordt hij te warm en slurpt veel energie.
Daarnaast is de performance out-of-the-box al dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) gemist? Schopje naar CAA, echter meteen een slotje.

Elke topicstart hier bestaat uit een goede vraagstelling en eigen onderzoek. Dat eigen onderzoek ontbreekt hier volkomen. Er zijn tientallen reviews die je precies antwoord kunnen geven op je vraag.
Esumontere schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 17:12:
[...]

Je kunt je bericht ook editen, dat is gewenst hier. Dubbelposts worden niet gewaardeerd.
Maar user-modden ook niet.
Esumontere schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 17:21:
[...]

Daarnaast is de performance out-of-the-box al dikke prima.
Zeker niet als je zelf net zo hard dubbelpost :X.

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 19-01-2016 17:43 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.