Waterblok geinstalleerd op GPU, nu slechts zwart beeld

Pagina: 1
Acties:

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:22
Ik zit met de handen in het haar momenteel.

Recentelijk heb ik mijn waterkoelingsloop verschoond, en mijn 980ti (referenceboard) ook middels een waterblok van EK onder water gezet.

Net als in dit filmpje (YouTube: 980 Ti Water Cooled (Install Guide)) heb ik de oorspronkelijke backplate gebruikt, zoals geleverd bij mijn videokaart.

Bij het EK blok werden twee soorten schroefjes geleverd: de een was net wat langer dan de ander. Terwijl ik de schroefjes door de pcb in het koperen blok aan het draaien was, gebruikte ik ergens per ongeluk een lang schroefje ipv een korte. Hierdoor werd het eind van het schroefdraad bereikt, en hoorde je een schraapgeluidje van koper. Zodra ik weerstand voelde, ben ik gestopt met draaien. Het leek me toen niet echt een big deal, kracht zette ik namelijk niet ofzo, maar toch was ik bang dat ik mogelijk mn core had gecrushed of iets.

Nu ik uiteindelijk mn hele systeem weer up and running heb, wordt mijn vrees waarheid: ik krijg geen beeld meer. Wel spinnen de fans up, zie ik alles op het moederbord oplichten etc, maar dus geen beeld meer. Naar mijn weten is alles goed ingeplugd, en ben ik geen stekkertjes vergeten.

Kan iemand mij suggesties geven wat er mis kan zijn? Denken jullie dat de core gecrushed is? Gaat dat zo makkelijk als je een waterblok installeert op je videokaart? Help!

• FabianFyzix
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-10-2021
Ik denk zelf dat het al te laat is....
Verstandig is sws nog even alles extra na te lopen.

Na even Googlen kwam ik op deze post uit van TomsHardware(geen idee of doorlinken naar andere fora mag) in ieder geval misschien is dit handig om even te lezen: http://www.tomshardware.c...tch-installing-waterblock

[ Voor 56% gewijzigd door FabianFyzix op 19-01-2016 17:30 ]

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:22
Die link heeft het over een bekrast pcb. Dat is totaal niet waar ik mee te maken heb.

Ik heb zojuist mijn waterblok gedemonteerd, en de core bekeken: hierop is niets te zien, geen beschadigingen, geen krasjes, hij ziet er gewoon piekfijn uit eigenlijk. Ik heb tevens de backplate verwijderd, het waterblok opnieuw geinstalleerd, en helaas: wederom geen beeld.

Heeft iemand nog een idee?

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:15
Kijk eens in je BIOS instellingen dan hij niet stiekem je IGPU gebruikt waar geen scherm op zit. Die gaatjes voor het GPU blok zijn speciaal gemaakt om geen schade aan te kunnen richten mocht je bijv. Deze fout maken. Er zitten geen chips of dergelijk in de buurt en is speciaal versterkt met koper/aluminium.