Muis Remapping Software

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiespt
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-10-2024
Goedemiddag,

Ik loop me al een tijdje suf te zoeken naar een simpel en gratis programma waarmee ik de 4e muis knop kan remappen naar een Shift keyboard knop.

Alle programma's die ik vind, kosten geld of hebben deze functie niet. Is er iemand die wel zo'n programma kent?

Weetjes:
- Het is een Plug en Play Trust muis zonder extra software.
- Ik wil simpelweg dat de muisknop op de zijkant fungeert als een Shift press. (het kan wat mij betreft ook een ctrl, of een alt press zijn.
- Dit zodat ik in een spelletje een toetsen combinatie kan maken met mijn muis en mijn cijfer toesten.

Ik dacht dat er wel zoiets bekend was en makkelijk te vinden, maar ik zoek me suf. Iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

SteerMouse kan dit, bijvoorbeeld.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiespt
30 dagen trial, waarna je 20 dollar moet betalen. Dat vind ik nogal zonde voor zoiets simpels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

BetterTouchTool
http://www.boastr.net/

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiespt
Ja, al eerder geprobeerd, geen mogelijkheid volgens mij de muisknop de mappen aan een Shift, Alt, Ctrl key. Wel iedere andere toetsenbord knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-10 12:18
Koop een goedkope logitech muis, met hun software kan gewoon wat je wilt.(Misschien werkt het ook voor niet logitech spul)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiespt
MEN-O schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:09:
Koop een goedkope logitech muis, met hun software kan gewoon wat je wilt.(Misschien werkt het ook voor niet logitech spul)
Ik kom nou zojuist uit de Media Markt met een goedkope Trust muis, gezien alle draadloze Logitech muizen met sidebuttons minimaal 40 euro kosten. Maar ik zal even proberen of Logitech software misschien werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

wiespt schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:43:
[...]

30 dagen trial, waarna je 20 dollar moet betalen. Dat vind ik nogal zonde voor zoiets simpels.
Voor zover ik weet is alle software met deze functionaliteit betaald. Wat is wel een acceptabele prijs?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 21:41

The Milkman

█████░░░░░ 50%

wiespt schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:13:
[...]

Ik kom nou zojuist uit de Media Markt met een goedkope Trust muis, gezien alle draadloze Logitech muizen met sidebuttons minimaal 40 euro kosten. Maar ik zal even proberen of Logitech software misschien werkt.
Logitech software werkt helaas niet met andere merken.
En trouwens, 20 dollar is nog geen 20 euro he, dus dat is dan wellicht wel te doen?

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-10 12:18
Hmm, mijn eerste hit op google is dit : https://www.highrez.co.uk/downloads/xmousebuttoncontrol.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
xmouse button control...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiespt
Daedalus schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:13:
[...]
Voor zover ik weet is alle software met deze functionaliteit betaald. Wat is wel een acceptabele prijs?
Dat is spijtig om te horen. Ik wil er eigenlijk helemaal niets aan uitgeven. Windows heeft talloze gratis versies die deze simpele handelingen uit kan voeren. Ik hoopte eigenlijk op een alternatief op BetterTouchTool. Gezien die wel gratis is en werkt, maar niet de mogelijkheid heeft om te koppelen aan Shift keys.

Het ging mij er echt puur om dat ik voor een kleine prijs een muis had met sidebuttons, maar als ik meer uit moet geven om die side buttons iets te laten doen dan gaat het mij mijn pet te boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiespt
XMouse blijkt alleen voor Windows te zijn:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiespt
The Milkman schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:16:
[...]

Logitech software werkt helaas niet met andere merken.
En trouwens, 20 dollar is nog geen 20 euro he, dus dat is dan wellicht wel te doen?
Iedere euro die ik extra moet uitgeven voelt als een euro die ik beter in een andere muis had kunnen stoppen. Ik ben juist voor het goedkoopste gegaan omdat ik dacht dat er genoeg thirdparty software zou zijn, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je wat toe te voegen hebt, en je hebt als laatste gereageerd, zou je dan de wijzig knop willen gebruiken in plaats van een nieuwe reactie te plaatsen (zoals ook in het reactievak staat aangegeven)?

Na wat zoeken kwam ik uit op Program to customize mouse buttons? [closed] en met name dit antwoord lijkt het erop dat je met Karabiner en wat knutselen dit zelf voor elkaar zou kunnen krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 19-01-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiespt
Daedalus schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:31:
Als je wat toe te voegen hebt, en je hebt als laatste gereageerd, zou je dan de wijzig knop willen gebruiken in plaats van een nieuwe reactie te plaatsen (zoals ook in het reactievak staat aangegeven)?

Na wat zoeken kwam ik uit op Program to customize mouse buttons? [closed] en met name dit antwoord lijkt het erop dat je met Karabiner en wat knutselen dit zelf voor elkaar zou kunnen krijgen.
Excuses helemaal niet door gehad. Ik zal Karabiner nogmaals proberen, het leek me net echt te ingewikkeld. Maar het lijkt erop dat het niet anders kan. Thanks:)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Tjsa, linksom of rechtsom moet je er of tijd of geld aan besteden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Volgens mij heb ik dit soort opties wel eens gezien toen ik USB Overdrive gebruikte op OSX.
Zit nu op m'n werk dus ik kan het niet uit proberen maar is misschien het kijken waard.

[ Voor 10% gewijzigd door joon op 21-01-2016 12:45 ]

Pagina: 1