Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Externe SSD Enclosure?

Pagina: 1
Acties:

• Cilph
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11 10:14
Wil weer eens prutsen met Linux distros dus ik zat te denken aan een externe SSD die ik gewoon kan meezeulen. Je hebt van die kant en klare doosjes van o.a. Samsung, maar het lijkt me beter om een behuizing te gebruiken. Dan kan ik later nog inbouwen of hergebruiken.

Echter de Tweakers Pricewatch en Hardware.Info laten veel dingen zien die niet in elkaars lijstjes staan, dus door de bomen zie ik het bos niet meer. Misschien dat iemand hier wat aanbevelingen kan doen?

Als schijf wil ik een Samsung 850 Evo 250GB gebruiken. De enclosure als interface moet werken op USB3.0, maar met oog op de toekomst zou USB3.1 niet verkeerd zijn. Natuurlijk moet de zoveel mogelijk van de snelheid van de SSD behaald kunnen worden.

Met eigen onderzoek vond ik:

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:45

ChUcKiE

Dus........

Let in ieder geval goed op de "hoogte"of dikte van de schijf die in de behuizing past. Ik heb zelf ook zo'n ICY Box besteld en nu bleek ik een variant besteld te hebben waar alleen maar dunne schijven in passen en mijn Kingston Extreme SSD niet. Helaas was mijn inruiltermijn verlopen, dus kon deze niet meer terug. Gelukkig kosten ze niet hele erg veel, maar goed, kan ik weer een nieuwe bestellen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• DiscoSuperFly
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-10 12:37
Kan je laten weten wat je uiteindelijk gedaan hebt? Ik zit nu ook te kijken naar een usb 3.1 enclosure + ssd voor mijn Dell xps 15.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Ik heb zelf deze liggen:
pricewatch: Sharkoon QuickStore Portable USB 3.1 Zwart

Werkt prima :)

USB 3.1 heb je wel nodig om de SATA bus vol te trekken, USB 3.0 aansluiten capt ie ietsje lager (15-20% ofzo), maar dat ga je krijgen met elke USB 3.0 pc waar je hem op aan sluit. Niet dat het alsnog niet tig keer sneller is dan een externe HDD of course.