Ruby (on Rails)

Pagina: 1
Acties:
  • 405 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theo98
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-01 14:06
Hee tweakers,

hoe kan ik het beste Ruby on Rails leren?
Er is een nederlands ebook van maar die is voor Rails 3. En 4.2 is al stable.

Wat raden jullie aan?

Groet,

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:35
Als je de basis van Rails wilt leren dan is Rails 3 een prima begin; Rails 4 heeft best een hoop wijzigingen gebracht maar het steekt nog op dezelfde manier in elkaar. Verder is Rails for Zombies een leuk begin als je snel de basics wilt leren, de documentatie van Rails is verder ook best redelijk, al zul je dan soms verschillen kunnen ontdekken tussen bijv Rails 3 en 4. Tot slot komen er op de Rails Reddit aardig wat bronnen langs, maar zoals je bij de andere links ook al ziet, nagenoeg alles zal wel Engelstalig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:15

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Maar los daarvan verwachten we hier wel dat je in eerste instantie zelf gaat proberen te zoeken hoe Ruby te leren. De eerste paar links die verschijnen als ik zoek op "Learn Ruby on Rails" in google zijn erg interresant. Dat vond je blijkbaar niet? En de link die Leftblank ook al geeft had je ook prima zelf kunnen vinden lijkt me. Ga daar eerst eens gewoon mee aan de slag. Mocht je dan vast komen te zitten dan kan je altijd een wat concreter topic openen, maar om hiervoor een topic te openen is iets wat voorbarig.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.