Aanpassen registry value via CMD prompt in W10 Herstelmode?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chryses
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-09 07:58
Hey Tweakers,

Heb nog maar tot aan het einde van de week om mijn scriptie af te maken, dus leek het me vanochtend een uitermate geschikt moment om mijn niet werkende Screen Brightness te fixen (na upgrade van oude laptop naar W10) Resultaat hiervan: 8)7

De meest belovende fix die ik vond om Screen brightness te fixen, betrof het aanpassen van een registry value betrokken bij screenbrightness:

''FIX: LCD brightness control not working:
Go to Registry Editor (regedit.exe)
Go to HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4d36e968-e325-11ce-bfc1-08002be10318}\0000
Next, go find:
MD_EnableBrightnesslf2
KMD_EnableBrightnessInterface2
Set both to 0.
Reboot.
ADDITIONAL STEP: In Device Manager, disable your video adapter and re-enable.
Retest your LCD brightness settings.'' (van https://community.amd.com/thread/184510)

Omdat ikMD_EnableBrightnesslf2 niet kon vinden, maar KMD_EnableBrightnessInterface2 wel, heb ik de laatste maar naar 0 gezet (van 0x00000001 (1)). Maar dit was kennelijk dom uitgevoerd, of überhaupt een riskante aanpassing. In ieder geval, sinds het herstarten van de laptop bevriest hij tijdens het opstarten.

Ik kan nu nog wel in W10 Herstel komen, waar ik zag toegang te hebben tot CMD prompt. Nu mijn vraag: ik denk dat het mogelijk is om zo de value weer terug veranderen naar het oorspronkelijke, maar ik weet dit niet zeker. Kan iemand me hierbij adviseren?

Ik dacht zelf de verandering zo in CMD prompt te zetten: X:\Windows\system32>reg add HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4d36e968-e325-11ce-bfc1-08002be10318}\0000 KMD_EnableBrightnessInterface2 = Reg_DWORD 0x00000001

Zou dit kunnen werken? Als iemand een veiligere optie weet, hoor ik dat ook érg graag :)

PS Topic naam protocol heb ik pas zojuist door.. Maar lijk het niet meer te kunnen aanpassen, excuses!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 16:12
Kan je in het venster niet gewoon regedit.exe typen?
Wil het opstarten in veilige modus niet? F8 inhouden voordat windows opstart, dan kan je namelijk gewoon bij je desktop komen.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:09

mendel129

Radioactivator

Als je cmd openkrijgt, krijg je regedit ook open :-)

Kan zijn dat je manueel path even moet meegeven, welke dan waarschijnlijk "x:\windows\regedit.exe" wordt...

Bringer of heat, food and silence!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chryses
.1 Ik kreeg inderdaad gewoon regedit geopend :) Echter, er was minder beschikbaar onder \Control\Class\{4d36e968-e325-11ce-bfc1-08002be10318} waardoor ik niet de benodigde value weer kon vinden en veranderen.

.2 Via veilige modus de waarde weer terug kunnen zetten. Laptop werkt echter nog steeds niet. Loopt nu elke keer op een bepaald moment in het opstart proces vast.. Verste tot nu toe was vastlopen na het invoeren van wachtwoord op het beginscherm. Wat een drama door één aanpassing aan screen brightness..

Bij de allereerste aanpassing had ik alleen in Regedit op Aanpassen geklikt en daar een 0 van de 1 gemaakt. Nu had ik dat dus terug veranderd, maar ik zag ook dat bij ''Binaire gegevens aanpassen'' de waarde anders was dan bij een andere pc. Zou deze waarde zichzelf aangepast kunnen hebben na mijn aanpassing? Zou het daaraan kunnen liggen? Dat ik nu nogmaals in Veilige modus moet en vervolgens ook de binaire gegevens moet aanpassen?

EDIT: Na stuk of 10x vastlopen/opnieuw opstarten.. Doet ie het weer :| Ik snap het niet, en hij lijkt trager te zijn, maar hij doet het (voorlopig) in ieder geval weer.

Dus hartelijk bedankt voor de reacties, zo heb ik het weer weten te fixen :)

[ Voor 64% gewijzigd door Chryses op 19-01-2016 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 16:12
http://windows.microsoft....mand-prompt#1TC=windows-7

Dit even proberen, dan zou je terug kunnen naar voor de wijziging, weet alleen niet of dit registery wijzigingen ongedaan maakt.

[ Voor 16% gewijzigd door Axewi op 19-01-2016 16:19 ]

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chryses
Bedankt voor de tip Axewi, omdat de PC echter net vorige week was geüpgraded, waren er nog geen herstelpunten om naar terug te gaan.

Omdat de laptop hartstikke instabiel bleef (sinds m'n laatste update vanmiddag, dat het ''werkte''), heb ik maar gekozen voor een Windows 10 reset (met behoud van persoonlijke documenten). Aaaand it didn't work. Inmiddels al drie uur op 30% van Windows installatie namelijk..

Ik zal de laptop zo uitzetten en opnieuw de Windows installatie proberen.. Tenzij iemand eventueel een betere oplossing dan dit weet? Door één eenvoudige aanpassing aan een (Brightness) register instelling de hele laptop aan de rand :|
Pagina: 1