Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Vorige week heb ik besloten om een pc in elkaar te steken.

Ik heb al wat componenten opgezocht en als eerste ga ik een moederbord kopen maar ik vraag me af of de "GIGABYTE GA-B150M-D3H" meer als genoeg is voor een gaming pc en grafisch werk zoals photoshop, illustrator en design, enz.

Groeten

Yawuar

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Registratie: September 2013
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:27:
Hallo

Ik heb al wat componenten opgezocht en als eerste ga ik een moederbord kopen maar ik vraag me af of de "GIGABYTE GA-B150M-D3H" meer als genoeg is voor een gaming pc en grafisch werk zoals photoshop, illustrator en design, enz.

Groeten

Yawuar
Ik zou me eerst gaan orienteren op een processor en daarbij een bijpassend moederbord uitzoeken, daarna kan je er het goede ram bij uitzoeken en vanaf daar verderbouwen...

Echter als je denkt dat het slim is om onderdelen 1 voor 1 tekopen kan ik je nu al vertellen dat dat niet de beste keuze is...

Onderdelen worden namelijk goedkoper naarmate de tijd vordert, als je gewoon eerst al het geld spaart en dan in 1x de hele pc koopt ben je over het algemeen goedkoper uit...

Als je het volledige budget al hebt zou ik niet voor elk onderdeel een appart fora maken maar gewoon het lijstje volgen dat je krijgt als je een nieuw topic opent op dit forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, je hebt wel een punt.
Ik was inderdaad van plan om elk maand een nieuw component te kopen.

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:21
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:27:
Hallo

Groeten

Yawuar
Laat ik je vraag eens anders formuleren:
Hoi, ik ga een auto bouwen. Als ik een FORD chassis koop kan ik dan 300km/h gaan halen?

Jouw moederbord bepaald niet op je computer snel is voor gaming/grafisch werk.
Dit is afhankelijk van de combinatie: Ram (grootte/snelheid/soort), snelle SSD of trage HDD, gtx540 of gtx80, dual core CPU of dikke octacore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:35:
Ok, je hebt wel een punt.
Ik was inderdaad van plan om elk maand een nieuw component te kopen.

Bedankt!
Dus je gaat onderdelen 4/5 maanden in de kast leggen omdat je geen compleet systeem hebt ? Dat zijn er inmiddels weer andere/nieuwere producten op de markt. Dus zou gewoon even sparen totdat je 800/900 euro hebt voor een pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na jullie meningen gehoord te hebben is het mss ook beter dat ik spaar.
Tegen dat ik het geld heb gespaard zal ik dan wel is een lijst met alle componenten op het forum plaatsen!
Pagina: 1