Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 679147

Topicstarter
Mijn oude acer laptop is zojuist overleden. Nu vroeg ik me af of ik de data die op mn HD staat niet heel simpel kan overzetten op mn andere laptop door de harde schijf tijdelijk te verwisselen en dan op een externe schijf te plaatsen. Kan dit?
Thx voor alle hulp.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 19:00

MarvinJames

Theatermaker

Ja dat kan zeker.

Je kunt je HDD eruit halen en deze in een andere computer schroeven.

Maar je kunt je oude HDD ook in een losse behuizingschroeven en deze omtoveren tot externe harde schijf.
Dit is een voorbeeld van een losse behuizing:
Sharkoon Rapid-Case 2.5" SATA Black Zwart

In deze behuizing stop je dan je oude HDD. Vervolgens sluit je deze behuizing met USB aan een andere computer / laptop en kun je je informatie overzetten.

Overigens werkt dit natuurlijk wel alleen als je HDD het nog doet en niet beschadigd is. :)

[ Voor 9% gewijzigd door MarvinJames op 19-01-2016 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snemmel
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-07-2021
Het is een goede optie om je HDD in een behuizing te steken zo kun je hem nog gebruiken als externe HDD. Maar als je HDD niet veel meer is kun je ook gewoon een sata naar usb kabeltje kopen dan kun je ook al je gegevens overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:33
Je kan je HDD eruit slopen en een Data naar USB gebruiken om de HDD te clonen. Dit lijkt mij een makkelijker optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:54

nelizmastr

Goed wies kapot

Yup. Is prima geschikt.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-07 16:01
Dit lukt allemaal wel als je een SATA schijf hebt, veel oude laptops hebben nog een IDE aansluiting... Dan ben je een andere kabel nodig.

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 679147

Topicstarter
Op de hdd staat sata 3.0 gb/s 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MrMilco schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:04:
Dit lukt allemaal wel als je een SATA schijf hebt, veel oude laptops hebben nog een IDE aansluiting... Dan ben je een andere kabel nodig.
offtopic:
:D Dan heb je het wel over héél oude laptops. Ik denk dat die gerust zeldzaam te noemen zijn.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-07 16:01
Room42 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:25:
[...]

offtopic:
:D Dan heb je het wel over héél oude laptops. Ik denk dat die gerust zeldzaam te noemen zijn.
Geen idee, maar laat m eerst maar eens kijken.... Je weet maar nooit :p
Ja, dan kun je inderdaad dat kabeltje gebruiken :)

[ Voor 26% gewijzigd door MrMilco op 19-01-2016 18:27 ]

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Pagina: 1