Toon posts:

GPU en PSU upgraden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik wil mijn pc gaan upgraden (een Asus m52ad)
Specs:
8 Gb Ram
Intel Core i7 4790
Delta GPS-3000JB a
Chipset: intel H81M

Maar ik wil mijn videokaart upgraden met een Asus GTX 950 STRIX, Maar kan ik dit runnen met mijn voeding? of moet ik een andere voeding kopen?.
Ik wil er mee gaan gamen etc.

EDIT: En wat voor voeding raden jullie aan?

Robert Bonthuis.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2016 11:37 ]

Alle reacties

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Met die voorgebouwde rommel is dat altijd lastig te zeggen. Zou je doormiddel van het programma https://www.piriform.com/speccy je exacte mobo even kunnen opzoeken. En is het misschien mogelijk om te kijken wat voor voeding er precies inzit.

Beetje lastig om me halve informatie een conclusie te trekken.

• timicool
  • Registratie: September 2013
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

(overleden)
MichaelvD2203 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 11:47:
Met die voorgebouwde rommel is dat altijd lastig te zeggen. Zou je doormiddel van het programma https://www.piriform.com/speccy je exacte mobo even kunnen opzoeken. En is het misschien mogelijk om te kijken wat voor voeding er precies inzit.

Mee eens, maar ziet er in princiepe uit als een prima potentiele game pc!

Je kunt er gewoon een voeding van tussen de 400 en 500 watt in knallen met een 80+ bronze certificaat en dan zit je eigenlijk altijd wel goed...

• MichaelvD
[quote]timicool schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 11:53:
[...]

Mee eens, maar ziet er in princiepe uit als een prima potentiele game pc!

Je kunt er gewoon een voeding van tussen de 400 en 500 watt in knallen met een 80+ bronze certificaat en dan zit je eigenlijk altijd wel goed...
[/quote
Nouja het probleem is dat ze erg vaak erg zwakke/goedkope mobo inzetten die misschien niet een pcie ondersteunen. Dus dat is wel erg belangrijk.

Verwijderd

Wat is het exacte type van het moederbord? Niet alle H81 borden kan je uitbreiden met een redelijke videokaart omdat er frontheaders of sata aansluitingen in de weg zitten.

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 12:32:
Wat is het exacte type van het moederbord? Niet alle H81 borden kan je uitbreiden met een redelijke videokaart omdat er frontheaders of sata aansluitingen in de weg zitten.
Je zou natuurlijk ook een korte 950/960/285/380 kunnen overwegen (a la ITX formaat) deze passen in theorie altijd wel. Echter zit je even met de voeding. Kijk eerst eens even of er een 6/8 Pin PCIE stekker aan zit en hoeveel ampere de 12v lijn kan leveren.

Verwijderd

Korte varianten passen ook niet altijd omdat ze alsnog 2 slots dik zijn wat ook een probleem kan opleveren. Als TS even het type van het mobo doorgeeft weten we meer.

• MichaelvD
ECP0WERS schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 12:35:
[...]

Je zou natuurlijk ook een korte 950/960/285/380 kunnen overwegen (a la ITX formaat) deze passen in theorie altijd wel. Echter zit je even met de voeding. Kijk eerst eens even of er een 6/8 Pin PCIE stekker aan zit en hoeveel ampere de 12v lijn kan leveren.
Voeding veranderen lijkt mij sowieso een goede opties. voedingen in die pre build machine zijn meestal zeer zwak. En je moet natuurlijk niet de pech hebben dat deze vast zit in de kast of een speciaal formaat heeft.

Verwijderd

Topicstarter
MichaelvD2203 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 11:47:

http://nl.tinypic.com/r/a47s75/9 hier mijn specs via speccy,

De voeding is trouwens een Delta GPS-300JB A

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2016 12:57 ]

Verwijderd

Daar kan ik niets uit opmaken. Zou je de kast eens open willen maken en kijken wat voor type op het moederbord zelf staat.

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

(overleden)
Ja,

daar hebben we meer aan...

Het lijkt een PCI-e x16 slot te hebben...

Dus in fijte zou het moeten kunnen...

Verwijderd

Topicstarter
timicool schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:22:
Ja,

daar hebben we meer aan...

Het lijkt een PCI-e x16 slot te hebben...

Dus in fijte zou het moeten kunnen...
oke dat houd dus in dat een GTX 950 in t mobo past? En wat voor voeding raden jullie aan?

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

(overleden)
alsnog even de vraag;

haal even de sidepannel van je pc er af en maak een foto van de binnenkant...

Dan kunnen we zien of je misschien moet zagen :P

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

ruimte genoeg, moet wel een R9 390 in passen zo te zien.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
RobinHood schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:43:
ruimte genoeg, moet wel een R9 390 in passen zo te zien.
ja er paste een GTX 750 poseidon in. alleen mn voeding was daar te klein voor haha

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

(overleden)
Juist,

Nou, dan zou die GTX 950 zeker moeten passen ^^

En dan zou ik voor ongeveer zo'n voeding gaan: pricewatch: Corsair CX430M

Is een prima voeding, genoeg vermogen en modulair dus dan kan je lekker gaan cablemanagen :3

ziet de kast er misschien ook iets beter uit daarna :P

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
timicool schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:06:
Juist,

Nou, dan zou die GTX 950 zeker moeten passen ^^

En dan zou ik voor ongeveer zo'n voeding gaan: pricewatch: Corsair CX430M

Is een prima voeding, genoeg vermogen en modulair dus dan kan je lekker gaan cablemanagen :3

ziet de kast er misschien ook iets beter uit daarna :P
Goede voeding? Are you sure? In het speciale voeding topic scoort die juist vrij slecht. Een coolermaster GM 450 of antec VPF 450 of een bequiet! system power 7 400W zijn alle 3 betere keuzes.

Ook zou de TS er goed aan doen om de oude voeding op te meten qua dimensies om te controleren of die ATX formaat is of een andere obscure vorm heeft. Het zou klote zijn als de nieuwe voeding ook niet in de kast past.

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

(overleden)
Ardjee schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:11:
[...]

Goede voeding? Are you sure? In het speciale voeding topic scoort die juist vrij slecht. Een coolermaster GM 450 of antec VPF 450 of een bequiet! system power 7 400W zijn alle 3 betere keuzes.
Mwah, is in princiepe geen verkeerde voeding, heb er nu 3x mee gewerkt en nog nooit problemen mee gehad, ook qua rating doet hij het niet heel slecht, is volgens mij een relatief sollid semi-modulaire +/- 400 W psu...

Maar ik heb er ook niet enorm veel verstand van, veel verder dan reviews en logisch nadenken kom ik niet bij psu's, als je er meer verstand van hebt dan ik link dan eens even wat goede psu's met uitleg, dan leer ik er ook weer wat van ;)
Ardjee schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:11:

Ook zou de TS er goed aan doen om de oude voeding op te meten qua dimensies om te controleren of die ATX formaat is of een andere obscure vorm heeft. Het zou klote zijn als de nieuwe voeding ook niet in de kast past.
Ducktape & tyraps :P

(maar is idd geen slecht idee om even te doen als je hem gewoon met schroeven wilt monteren)

[ Voor 4% gewijzigd door timicool op 19-01-2016 14:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, De breedte is 17,5 cm en de hoogte 10/11 cm. Zijn er voedingen van dit formaat?

• MichaelvD
Net even op internet gezocht Delta GPS-300JB A is de voeding. Dat is een normale atx size voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Dus het maakt niet uit welke ATX voeding een koop? Hoeveel Watt raden jullie aan? Dan kan k meer specifiek gaan zoeken

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:29:
Dus het maakt niet uit welke ATX voeding een koop? Hoeveel Watt raden jullie aan? Dan kan k meer specifiek gaan zoeken
Zoals ik al zei zou ik naar minimaal 400 watt met een 80+ bronze certificering zoeken...

Dat zijn over het algemeen wel goede voedingen met genoeg wattage en zit je dus altijd wel goed...

je kan dan alleen kiezen uit beter en best, een echte slechte keuze zit er niet tussen ;)

Je kunt dan ongeveer op een euro of 50 rekenen (nieuw)

Verwijderd

Topicstarter
timicool schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:33:
[...]

Zoals ik al zei zou ik naar minimaal 400 watt met een 80+ bronze certificering zoeken...

Dat zijn over het algemeen wel goede voedingen met genoeg wattage en zit je dus altijd wel goed...

je kan dan alleen kiezen uit beter en best, een echte slechte keuze zit er niet tussen ;)

Je kunt dan ongeveer op een euro of 50 rekenen (nieuw)
Oke dankjewel! Kan k er nu werk van maken haha!
De rest ook bedankt!

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

(overleden)
Graag gedaan :3
Pagina: 1