Gedeelde agenda met diverse providers?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-04 16:45
Hallo,

Ik heb gezocht op het forum, maar geen antwoord gevonden op wat ik zocht. Vandaar even hier mijn vraag.

Ik ben op zoek naar een manier om een gedeelde agenda te maken voor meerdere personen, waarbij niet iedereen dezelfde mail-provider heeft.
Dus de 1 heeft gmail, de ander hotmail, de ander @kpn en de anders @upc (ik noem er een paar)
en dan een agenda waar iedereen bij kan, en afspraken in kan zetten.

Is daar een mogelijkheid voor. Ik heb zelf een Gmail en een @outlook account.

Bedankt vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Is dit trouwens de goede plaats voor dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:43

Tazzios

..

Als je de vraag zo stelt is het antwoord; Maakt een gmail account aan en geef iedereen het wachtwoord.
Wat mail-provider en agenda precies met elkaar te maken hebben is mij verder wat onduidelijk.

-Wat wil je precies?
-Gebruiken mensen al wel een digitale agenda, zo ja waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Een gmail account kan natuurlijk. Met providers bedoel ik dat jij bv een Tazzios@outlook of een Tazzios@vodafone account hebt. En ik heb een mister9@gmail of een mister9@kpn account.
We zitten dus niet bij hetzelfde provider.

Maar wij voetballen samen en ik wil een agenda maken zodat wij en onze ploeggenoten in 1 agenda kunnen melden wanneer ze er niet zijn. Het liefst door bv gewoon een link te sturen die geldig blijft, zodat ze een snelkoppeling kunnen maken met "agenda voetbal".

Hoop dat het zo duidelijk is.

Kan zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

Wish

ingwell

Je kunt in een gmail agenda (voor arguments' sake) gewoon allerlei andere @randomdomain.nl/com mailadressen toevoegen. Iedereen kan daar dan gewoon in kijken.

https://support.google.com/calendar/answer/37082?hl=nl

[ Voor 15% gewijzigd door Wish op 20-01-2016 12:47 ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Wish schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:46:
Je kunt in een gmail agenda (voor arguments' sake) gewoon allerlei andere @randomdomain.nl/com mailadressen toevoegen. Iedereen kan daar dan gewoon in kijken.

https://support.google.com/calendar/answer/37082?hl=nl
Maar hoe komen ze daar dan bij? Krijg je een link die je kunt doorsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Nu online

Wish

ingwell

mister9 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:50:
[...]

Maar hoe komen ze daar dan bij? Krijg je een link die je kunt doorsturen?
Het makkelijkste is als je gewoon even leest wat er in die help staat chef. "Als je eenmaal op Opslaan hebt geklikt, ontvangt de persoon met wie je je agenda hebt gedeeld een uitnodiging om je agenda te bekijken. Als mensen op de link in de e-mail klikken, wordt de agenda toegevoegd aan hun lijst 'Andere agenda's'."

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Wish schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:56:
[...]

Het makkelijkste is als je gewoon even leest wat er in die help staat chef. "Als je eenmaal op Opslaan hebt geklikt, ontvangt de persoon met wie je je agenda hebt gedeeld een uitnodiging om je agenda te bekijken. Als mensen op de link in de e-mail klikken, wordt de agenda toegevoegd aan hun lijst 'Andere agenda's'."
Maar dat geldt toch alleen als zij ook al Gmail gebruiken? Hoe zit het dan als zij dus geen Gmail gebruiken, maar een andere dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Nu online

Wish

ingwell

Je hebt gelijk, my bad - ze krijgen dan een invite om ook Gmail te gebruiken.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Met Google Docs (dacht ik) kun je toch een excel document delen. Die kunnen andere dan inzien en bewerken. Die kun je verspreiden door een link.
Zoiets dus, maar dan met een agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:43

Tazzios

..

Als authenticatie je niet uitmaakt kun je elke online gratis agenda gebruiken die je op internet kan vinden.
Is alleen even zoeken of er ook eentje is waarbij een link voldoende is om in te loggen i.p.v. een inlog code.

Als je niet kan zet je voor die dag een afspraak "Mister9 afwezig" of iets dergelijks.

edit:
Je bent niet de eerst, https://www.google.nl/search?q=voetbal+team+agenda+online

[ Voor 12% gewijzigd door Tazzios op 20-01-2016 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Je kunt in Google een publieke agenda maken. Die kan iedereen* dan importeren (read-only) via het ICAL protocol.

Voorbeeld:
https://support.office.co...6?ui=en-US&rs=en-GB&ad=GB

*iedereen die de link weet

[ Voor 9% gewijzigd door jeroen3 op 20-01-2016 14:10 ]

Pagina: 1