Toon posts:

CRC errors bij harddisk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu bijna een jaar een Seagate ST310212A (10GB), en ik gebruik EZ-S.M.A.R.T. om mijn harddisks in de gaten te houden (k heb ook nog een IBM DTLA-305040, 40GB). Bij het 'logboek' van EX-SMART staat dat er al 2232 errors zijn geweest met de Seagate drive, een hij laat de laatst vijf zien, en dat zijn meestal CRC errors. Is dit erg? Ik merk niets van onstabiliteit ofzo, maar aangezien dit ding nog geen jaar oud is lijkt het mij toch niet helemaal kloppen. De IBM drive geeft overigens geen errors...

Verwijderd

ELKE schijf maakt zo nu en dan een leesfoutje. Dat is dus ook exact de reden dat er CRC aanwezig is. Dit kan liggen aan temperatuur van de schijf, het ineens in aktie moeten komen na een hele tijd (een nacht ofzo) niets te hebben gedaan, etc etc. Let eerder op of de error rate in korte tijd sterk toeneemt. Is dat het geval, dan is het tijd om eens aktie te gaan ondernemen.

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 00:02
hmm heb hetzelfde probleem met mn ibm dtla-305040 :( maandag gekogt pas, hij maakt iedere keer een vreemd krassend geluid 3 minuten lang en geeft dan een crc error, hele systeem blijft dan bijna hangen... ff trug brengen lijkt me het beste ofnie? hoe zittet trouws met de verzendingskosten, tis gwoon met rembours opgestuurd, wie moet dan voor de kosten opdraaien, ikke of de winkel?

edit:

typo :p

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-03 08:06
Denk idd dat je HD het bijna gaat begeven. Dit is echt niet normaal

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 00:02
ff trug sturen dan :P

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 juni 2001 09:39 schreef Dirk_Hendrik het volgende:
ELKE schijf maakt zo nu en dan een leesfoutje. Dat is dus ook exact de reden dat er CRC aanwezig is. Dit kan liggen aan temperatuur van de schijf, het ineens in aktie moeten komen na een hele tijd (een nacht ofzo) niets te hebben gedaan, etc etc. Let eerder op of de error rate in korte tijd sterk toeneemt. Is dat het geval, dan is het tijd om eens aktie te gaan ondernemen.
Ik kan ook 'time stamps' bekijken, gemiddeld geeft-ie één fout per uur (of misschien nog iets minder). Is dit problematisch? Nogmaals, ik heb (nog) niets vreemds gemerkt...

Verwijderd

en als je voor de grap eens een deframgementatie draait hoeveel crc errors is dan normaal? ik heb er 27 crc errors volgende active smart

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:35
topic is ruim 3 jaar oud, denk niet dat ze er nog veel mee doen. :) :) :)

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Pagina: 1