De verzekering zal gewoon uitkeren als je de Porsche niet opzettelijk van de weg rijdt.
GoldenSample schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 14:28:Als hij zijn baanwisselmanouvre al af heeft en niet veel te hard rijd ben je gewoon schuldig. Vind die instelling niet zo goed, je kan beter het zekere voor het onzekere gaan en gewoon checken ipv de: "dat hoort zo niet/is niet netjes dus er zit niets".
Natuurlijk moet je checken, maar als ik het een keer vergeet en een idioot doet een achterlijke manouvre dan ga ik mezelf niet op mijn kop geven. Net zo goed als een paaltje over het hoofd zien. Daarvoor ben ik verzekerd.
Ik corrigeer bijna dagelijks voor kleine fouten van anderen. Omdat ik geen achterlijke dingen doe heb ik daar tijd en ruimte voor. Geen getoeter of lichtsignalen van mijn kant.
Er zijn ook mensen die dat anders aanpakken. Die vinden andere weggebruikers vervelend en die frustratie wordt groter als ze nog fouten maken ook. Of die wel even laten zien hoe het wel moet of kan. Prima, maar DAT is niet de reden om extra spiegels op te hangen, daarvoor ben ik verzekerd. Extra spiegels zijn er voor de veiligheid, niet om anderen nog onveiliger te laten rijden.
Ik heb ze trouwens op een Citroen C1 uit 2010 zitten. Van die plakdingen. Ik gebruik ze zelden. Pas als ik lang op de snelweg zit 'bedenk' ik me pas weer dat ik ze heb. Zo'n spiegel erboven lijkt me dan logischer.
Het zijn namelijk echt postzegels. Je ziet er weinig in.