Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ik zoek een?
androidsmartphone ter vervanging van mijn motoroal moto g 1st gen

Wensen:
- scherm 4.5 tot 4.7 inch (gebruik met 1 hand is een vereiste)
- aangezien ik hem ook als mp3speler wil gebruiken, goede geluidskwaliteit op de headphones.
- cardslot met ondersteuning voor 128Gb of meer (moet ergens de muziek kwijt :) )
- 720p of meer resolutie

Wat is je budget?
Onder de 300 is mijn doel.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Normaal smartphonegebruik als mail, browsen, navigatie (google maps) en muziek draaien

Wat heb je zelf al gevonden?
Was al tegengekomen:
HTC one M8 > erg goed geluid, maar 5"
Sony Xperia M4 Aqua > ook 5", wel goed geluid
Sony Xperia Z3 Compact > alle eisen, maar erg prijzig
Meizu Pro 5 mini > alle eisen, maar nog niet beschikbaar (en misschien wel boven de prijs)

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er andere sugesteis waar ik overheen kijk die wel aan alle wensen voldoen en tegelijk niet te duur zijn? Of is de 4.5-4.7-markt gewoon echt heel klein?

Beste antwoord (via 42erik op 27-01-2016 19:52)

Verwijderd

Het is een feit dat de meeste nieuwe smartphones een 5" of groter scherm hebben.
De Alcatel Onetouch Idol 3 4,7" (er is ook een 5,5" versie), heeft een audio systeem van JBL.
De bijgeleverde oortjes zijn ook van dit merk.Heeft een 720p scherm en geheugen kan worden
uitgebreid met micro sd to 128gb.
http://androidworld.nl/review/review-alcatel-idol-3-47/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2016 05:35 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Het is een feit dat de meeste nieuwe smartphones een 5" of groter scherm hebben.
De Alcatel Onetouch Idol 3 4,7" (er is ook een 5,5" versie), heeft een audio systeem van JBL.
De bijgeleverde oortjes zijn ook van dit merk.Heeft een 720p scherm en geheugen kan worden
uitgebreid met micro sd to 128gb.
http://androidworld.nl/review/review-alcatel-idol-3-47/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2016 05:35 ]

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:41
over de keuze van de telefoon zelf heb ik geen oordeel.

over met welke software je een ontzettende stap kan maken in
de kwaliteit van het geluid kan ik je het volgende topic
aanraden eens te lezen.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2191223

ik heb dit in mijn auto op de incar android setup, en op mijn
tablet die de streaming services in huis verzorgt geinstalleerd.

erg tevreden

[ Voor 24% gewijzigd door ppeterr op 19-01-2016 07:44 ]

• 42erik
  • Niet online
Alcatel... aan dat merk had ik dan weer helemaal niet gedacht terwijl ik wel naar de samsung A3-2016 zat te kijken met zeer vergelijkbare specs, maar geen enkele info over geluidskwaliteit. Dat is een zeer goede suggestei, zeker met die JBL-invloed. Dank je!

Zal eens naar die Viper kijken, ben altijd wat huiverig met xda en hun creativiteit, maar eerst goed lezen natuurlijk :)

• JWtjuhh
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-11 12:13
Zelf heb ik een Samsung S5 mini, die heeft een 4.5" scherm en de luidspreker in de mobiel zelf is redelijk luid. Zeker in vergelijking met mijn vorige toestel, HTC Desire X.
Ik luister ook regelmatig met JBL in ears of met Philips Fidelio koptelefoon (via audio poort) naar muziek via de S5 mini. Dit is van goede kwaliteit, al spreek ik enkel voor mijzelf.
Samsung zelf geeft aan dat er een geheugenkaart in kan van max. 64 GB dus weet niet of 128 GB überhaupt zal werken. (als dat een must is, toch beter een ander toestel kiezen?)
Toestel kost rond de 250 euro momenteel.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-11 23:07
Ik zou je de Z3c willen aanraden maar: de 3.5 mm plug is erg gammel. Zelf heb ik al het gevoel dat die niet heel erg solide in de mobiel geintergreerd is, en ik lees verhalen dat mensen die complete plug uit hun mobiel getrokken hebben. Mocht je dus je mobiel op een plek bewaren dat wanneer de plug uitsteekt deze kan blijven hangen of verkeerd klem komt te zitten dan zou ik die zeker afraden. Als dat verder geen probleem is is het een prima mobiel (mits je hem voor een schappelijke prijs kan vinden)

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:41
42erik schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:20:

Zal eens naar die Viper kijken, ben altijd wat huiverig met xda en hun creativiteit, maar eerst goed lezen natuurlijk :)
Mocht je het interreseren, probeer het dan eerst eens op een oude telefoon :D
Ga niet zoals mij direct na aankoop je nieuwe spulletjes rooten en flashen met andere
kernels enzo. Alhoewel zelf weten. Nog steeds viper is een aanrader.

• 42erik
  • Niet online
Op zich, eens experimenteren met een oude telefoon en cynogen is misschien wel een leuk experiment ja :)

Ik geloof dat ik voor de idol 3 4.7 ga, de Z3 compact is met zijn geboorte in september 2014 wel oud aan het worden (en android wordt soms al best matig geupdate que beveiliging). En aangezien er nog niks over releasedates van de meizu bekend is, is wachten daarop ook zo wat...

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
42erik schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:44:

Ik geloof dat ik voor de idol 3 4.7 ga, de Z3 compact is met zijn geboorte in september 2014 wel oud aan het worden (en android wordt soms al best matig geupdate que beveiliging).
De Z3 compact wordt in ieder geval nog geupdate naar Marshmallow. Dit is bijna 100% zeker. Over de Idol 3 4.7 is volgens mij niks bekend. Ik heb even snel een seach gedaan en ben meerdere posts tegengekomen dat de Idol 3 niet eens geupdate zal worden naar 5.1, laat staan 6.0. Wat dat betreft ben je denk ik dus beter af met de Z3 Compact, ook al is deze ouder.

Verwijderd

De Idol 3 zou de update naar Android 6, krijgen in juni of juli.

• 42erik
  • Niet online
Zojuist de idol 3 besteld in mediamarkt-btw-actie... 170 euro is toch wat minder dan de 340 voor de Z3 compact :)

Dank voor het meedenken allen en dank rudimaes voor de suggestie!

Verwijderd

Ik heb de 5,5inch versie van de Idol 3 dus ik wist wat je kan verwachten. Heel goede klank, ondanks de kleine speakers.

• 42erik
  • Niet online
De speakers maken niet eens zoveel uit, luister vooral metal, wat de omgeving vaak toch niet zo waardeert ;)

Maar goede geluidsbasis merk je ook wel in je headphones :)
Pagina: 1