Toon posts:

Gadver!!! iiYama verschuift nog steeds naar rechts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Damn! Speel ik een spel, dan verschuift het beeld op mij iiYama VM Pro 410 bij 'tussenschermen' (voor opslaan, instellingen en andere opties) enkele centimeters naar rechts. Ook de Hz frequenties via OSD zijn dan veranderd. Zelfs gebeurt dit in WinME.

Bijvoorbeeld (in WinME met nVidia Geforce 2 MX 400):
Rechtsklik op desktop > eigenschappen (voor beeldscherm) > instellingen > geavanceerd > Anti-aliasing.
Direct wordt het beeldscherm heel even zwart, waarna het nieuwe beeld enkele
centimeters naar rechts is verschoven. De optie 'Anti-aliasing' is verbonden
aan de Geforce-kaart.

De frequentie-waarden via de OSD-diplay van mijn monitor zijn bij normale Windows-handelingen (Word, desktop, mappen, verkennen, etc):
fh: 60.1 Khz 1024 x 768
fv = 75 Hz XGA
Bij het opstarten van mijn PC (zwarte achtergrond, witte letters) komen daar
overigens géén waarden te staan, maar zie ik alleen streepjes na fh en fv.

Ik heb bij enkele andere applicaties de frequenties opgevraagd via de monitor OSD-display. Dit zijn de resultaten:

Bij het spelen van het Davilex-racespel RedCat Super Kart (ja, alleen voor de kindjes...):
De 'tussenschermen' (voor instellingen, bewaren, etc, interface-handelingen)
fh: 37.5 Khz 640 x 480
fv = 75 Hz VGA
Het daadwerkelijk racen:
fh: 46.9 Khz 800 x 600
fv = 75 Hz SVGA

Bij een programma voor het zelf maken van een typisch pixel-achtig
adventure-game (zoals Larry vroeger...) via Adventure Game Studio
(www.adventuregamestudio.co.uk):
fh: 31.5 Khz 640 x 480
fv = 60 Hz VGA

Er zijn blijkbaar ook steeds verschillen in VGA, SVGA en XGA...?

HEH? Hoe zit dat? Weet iemand raad?

Jullie hulp is zeeeer welkom. Groeten, Paul.

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:35

Knutselsmurf

LED's make things better

Het zou mij niets verbazen als je monitor per resolutie een aantal gegevens opslaat, bijvoorbeeld de positie maar ook de refresh-rate.
Als je tijdens een spel dan bijvoorbeeld van scherm wisselt, kan de ook een verandering van de resolutie betekenen. Je zou eens kunnnen proberen om je monituor bij meerdere resoluties goed te zetten.

- This line is intentionally left blank -

Verwijderd

Topicstarter
Hé Knutselsmurf, dat is nog eens een goed idee! Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar je bedoelt dus: spel spelen, bij afwijkende (naar rechts) schermen nieuwe instellingen via de monitor-display instellen???
Zou dat niet mijn gehele monitor-display veranderen?

Goeienacht. Paul. ( ik ben hier nog wel even)

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:35

Knutselsmurf

LED's make things better

Op donderdag 21 juni 2001 04:32 schreef PauloPaulo het volgende:
Hé Knutselsmurf, dat is nog eens een goed idee! Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar je bedoelt dus: spel spelen, bij afwijkende (naar rechts) schermen nieuwe instellingen via de monitor-display instellen???
Zou dat niet mijn gehele monitor-display veranderen?

Goeienacht. Paul. ( ik ben hier nog wel even)
Het is makkelijker om in windows een resolutie te kiezen(bijv. 800*600) die goed te zetten qua positie en refresh-rate enzo... Dan doet hij dat ook goed als een spel die resolutie gebruikt.

- This line is intentionally left blank -

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:20

Tourniquet

Hiya, fellas!

volgens mij onthoudt de monitor alle gegevens van elke bepaalde resolutie. Je moet dus inderdaad voor elke resolutie apart alle instellingen goedzetten via het on-screen menuutje. Zodra dan een andere resolutie wordt opgeroepen (bijv. door het spel), switcht hij ook over naar de instellingen voor díe resolutie. Suc6! :)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

Topicstarter
Verdorie, ik geloof dat jullie gelijk hebben!!! Ik ben het nu aan het uitproberen en het lijkt alsof de monitor INDERDAAD de instellingen onthoudt. Ik ben hier al enkele WEKEN mee bezig. Als het echt klopt (en ik zal het zodadelijk laten weten), dan hebben jullie mij de gelukkigste mens op aarde gemaakt. HOLD ON!

Verwijderd

Topicstarter
Nog even geduld, nog effe iets anders uitproberen.

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Op donderdag 21 juni 2001 04:42 schreef Tourniquet het volgende:
volgens mij onthoudt de monitor alle gegevens van elke bepaalde resolutie. Je moet dus inderdaad voor elke resolutie apart alle instellingen goedzetten via het on-screen menuutje. Zodra dan een andere resolutie wordt opgeroepen (bijv. door het spel), switcht hij ook over naar de instellingen voor díe resolutie. Suc6! :)
Dit komt overeen met mijn ervaringen.
Het is irritant totdat je het een keer goed gezet hebt. :)

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet wat ik meemaak!!!

Het is midden in de nacht, ik heb de mensen van iiYama de afgelopen week al tig keer gemaild met dit probleem. Ze hebben wel okay geantwoord (snelle replies), maar boden uiteindelijk aan om de monitor te repareren. En nu lijkt het ineens WEL te werken door de OSD per resolutie in te stellen!!! Een suggestie waar de iiYama helpdesk niet mee kwam!
Ik weet niet wat ik moet zeggen. Jullie hebben mij in een paar minuten tijd een paar jaar gelukkiger gemaakt!!!

Hartstikke bedankt. Het werkt! Ik ga nu de PC herstarten (internet-verbinding sluiten) en hoop dat de instellingen nog steeds hetzelfde zijn. Als dit zo is, zal het mijn laatste post in dit topic zijn, en ben ik jullie (nogmaals) intens dankbaar! Tot zo, met een goed bericht hoop ik!

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Die gasten op de helpdesk van iiYama mogen wel eens hun monitoren echt gaan gebruiken.

Tjemig dat ze daar niet uitkomen. |:(

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• Tourniquet
  • Laatst online: 19:20

Tourniquet

Hiya, fellas!

Monitor repareren??? Pardon?? Dit is toch gewoon een standaard eigenschap van de monitor? Hahahaha.

Maar hopelijk is je probleem nu opgelost!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

Topicstarter
Héééé, Knutselsmurf, NiPeng en Tourniquet!!!

Ik ben weer terug! Duurde ff, omdat ik zeker wilde zijn dat ik jullie het juiste antwoord terug geef (dus ik heb het met van alles en nog wat uitgeprobeerd):

HET WERKT HET WERKT HET WERKT HET WERKT HET WERKT HET WERKT HET WERKT HET WERKT HET WERKT HET WERKT HET WERKT HET WERKT HET WERKT HET WERKT HET WERKT HET WERKT !!!!!!!!

Ik ben veel te laat naar bed, heb een eigen zaak en moet er morgen weer vroeg uit, maar dit is ONBETAALBAAR!

Sorry voor mijn hoofdletters, maar ik ben echt heeeel blij! Ik moet inderdaad bij verschillende resoluties het beeldscherm opnieuw instellen. De monitor bewaart die instellingen dus ook. Maar als je niet ervaren bent, denk je al snel dat er maar één instelling is en durf je je favoriete display niet zo gauw te veranderen.

Inderdaad: idioot dat ze bij iiYama niet op dit idee zijn gekomen. Het zullen wel geen tweakers zijn...

Ik ga afsluiten en dank jullie verschrikkelijk hartelijk voor de hulp! Ik slaap misschien nu wel kort, maar wel heel gelukkig! DE ALLERHARTELIJKSTE GROETEN!

Paul.
Pagina: 1